Permalänk
Medlem

Blockera IP adresser och DynDNS

Har en tjänst på en server hemma som jag vill att endast vissa externa IP-adresser ska få tillgång till. På min gamla router (DGN2200) konfigurerade jag detta på följande sätt.

Ovanstående konfig har fungerat alldeles utmärkt.

Nu har jag dock införskaffat en ny router pga att min anslutning uppdaterats från ADSL till fiber. Den nya är en D-Link DIR-880L. Jag har lyckats får dyndns och tillgång till tjänsten att funka med följande inställningar.

Men jag får inte till det med att begränsa vilka externa IP-adresser som ska vara tillåtna. Tror att det ska ställas in här:

Jag har provat att lägga till en regel för en adress och valt "Turn IPv4 Filtering ON and ALLOW rules listed", men då får inte de enheter som är på insidan tillgång till Internet.

Visa signatur

...nauleem

Permalänk
Vila i frid

Är det inte bara att lägga till alla LAN-klienter som tillåtna?

dd-wrt finns för din router @ http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Är det inte bara att lägga till alla LAN-klienter som tillåtna?

dd-wrt finns för din router @ http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Ok, men på DGN2200, så kunde jag skilja på inbound och outbound. Då är ju alla tillåtna på outbound, men bara de jag specificerat på inbound.

Ang DD-WRT, så verkar det inte som om de fått wi-fi att fungera helt perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...nauleem

Permalänk
Medlem

Problemet verkar vara att du väljer Turn IPv4 Filter ON and ALLOW rules listed.
Du lägger till en regel som låter 1.1.1.1 -> 192.168.1.1:80 som exempel.
Då borde rimligtvis allting som inte matchar den regel blockeras, tex LAN trafik ut mot internet.

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoz:

Problemet verkar vara att du väljer Turn IPv4 Filter ON and ALLOW rules listed.
Du lägger till en regel som låter 1.1.1.1 -> 192.168.1.1:80 som exempel.
Då borde rimligtvis allting som inte matchar den regel blockeras, tex LAN trafik ut mot internet.

Jag hittar ingen inställning där man kan skilja på ingående och utgående trafik.

Visa signatur

...nauleem