Permalänk
Medlem

Får med ställa mig på gizmos sida o säga att det är vatten!
och EXECer klaga inte på mitt vatten

Permalänk
Medlem

Som sagt det är vatten och jag kan inte själv förstå hur alla dessa "microskopiska" bubblor uppstår alltså.
Men det skall vi råda bot på eller vad säger du gizmo
Ha de!

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztigmata
det är bara att stänga av då alltså, sen borde det försvinna då?

Lite lurigt med tanken isåfall, ser verkligen ut som mjölk......hur blev det så mycket bubblor da?

hoppas inte det blir så i mitt när det kommer igång

Ja hur blev det så många bubblor.... bra fråga.... vi forskar i det jusst nu... men jag tror att tanken först är värdelös så köp ingen sådan. se så är det nog luft i eheim pumpen...

Jag har försökt att skaka på burken å lite annat men det har inte hjälpt...

Visa signatur

Ett tips om hur du "moddar" om din diskmaskin te en snöslunga... släng te kärringen en snöskyffel

Permalänk
Medlem

Vill tacka eddiekryss , stinky, å execer för att ni sa som det var...

Men ifall det fortfarande är någon som tror på det så får den personen göra det. jag kommer bara skratta åt honom isåfall=) och jag kommer inte vara ensam om att göra det...

Notera att vi skapade inte tråden för att jävlas med folk. utan för att det var coolt att luft kan göra så med ett system. + att man ska kanske ta det man läser med en nypa salt...

Kanse ska notera att jag ligger på 40 grader fullload med luften.. å enermax fläktarna på lägsta varvtal. rätt bra för att vara så mycket luft. Hoppas att jag får bort all luft å kan sänka tempen.

Är det någon som har något förslag på hur en kan bli av med luften??? funderar på att köra med ett T-kors

Visa signatur

Ett tips om hur du "moddar" om din diskmaskin te en snöslunga... släng te kärringen en snöskyffel

Permalänk
Medlem

Om man inte kör med nåt som luften kan försvinna ur slangarna kommer det juh vara bubblor i all evighet?:confused:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Om man inte kör med nåt som luften kan försvinna ur slangarna kommer det juh vara bubblor i all evighet?:confused:

Jo men jag har kört utan lock åsovidare... men det messt effektiva är nog ett T-kors

Visa signatur

Permalänk
Medlem

T-kors gjorde underverk för min del.

Permalänk

lol.... kul grej... mjölka ur datorn rejält nu, va!

bubblor?... hmmm....
Trimma processorn och pumpen, samt häll i lite mannagryn.... hehe

Visa signatur

[size="2"]Moahahaaaaha, Im the great Gugh[/size]
:-P
[size="1"]Herman Hedning Copyright Jonas Darnell http://www.hermanhedning.com[/size]

Permalänk
Medlem

ömn hur kunde du få WW vitt? Det är ju rosa.

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar jag med.. jag kör 3% WW och det är RÖTT. Tar man i för mycket kan det skumma har jag hört, men det lär ju inte bli mindre rött när man har i för mycket..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Exakt vad har du hällt i där? Vad är det för sorts vatten, hur mycket water wetter (om du har det) eller nånting annat? Sådär blev det för mig när jag provade en droppe Yes diskmedel

En annan sak också. En polare kör med silikonslang, och waterwetter tränger genom silikonet på något skumt vis, så det luktar waterwetter i hela lådan. Slangarna är helt torra och så. Det är precis som om det dunstar ut i gasform. Det bildas även luftbubblor i det helt slutna systemet under en längre tid. Nivån i påfyllningsslangbiten från T-korset sjunker några mm per dygn... Vi frågade på Kuntze där han köpt slangen, och de sa att silikonslang inte är diffusionstät. Vilket betyder att partiklar ur det som finns i slangarna kan tränga genom...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Exakt vad har du hällt i där? Vad är det för sorts vatten, hur mycket water wetter (om du har det) eller nånting annat? Sådär blev det för mig när jag provade en droppe Yes diskmedel

En annan sak också. En polare kör med silikonslang, och waterwetter tränger genom silikonet på något skumt vis, så det luktar waterwetter i hela lådan. Slangarna är helt torra och så. Det är precis som om det dunstar ut i gasform. Det bildas även luftbubblor i det helt slutna systemet under en längre tid. Nivån i påfyllningsslangbiten från T-korset sjunker några mm per dygn... Vi frågade på Kuntze där han köpt slangen, och de sa att silikonslang inte är diffusionstät. Vilket betyder att partiklar ur det som finns i slangarna kan tränga genom...

Jag kör med destilerat vatten + 2%waterwetter. Det var rött i början men den nyansen försvann efter ett par dagar.... Jag kör med silikonslang från overclockers.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder

Hehe jao det luktar verkligen underbart i burken=))
Och precis som du säger det minskar en hel del i nivåslangen för min del=) Så ma får allt hålla koll på den hehe..
Tog ca en vecka att vänja sig vid WW doften=)

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk

hahaahaahahahh hur blandar MrGizmo sin oboy -> http://trekis.ath.cx/upload/bilder/milk1.jpg (reklamen på tv)

Sen e det bara att hälla upp lol fan vad miffat.

Det kan vara så att slangarna har lämnat ifrån sej gummi å färgat vattnet...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

TAGG

Du kanske ska ändra din tagg.
Det står att du använder bissart många fläktar för att kyla ditt system.
Om du vänder på radiatorn kanske det hjälper. tror inte att systemet är korrekt mjölkat(He he excuse the pun).

Visa signatur

Long live the fighters

Permalänk

försök med coca-cola istället... eller kanske något färg ämne..

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem

hmm

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Re: TAGG

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiswa
Du kanske ska ändra din tagg.
Det står att du använder bissart många fläktar för att kyla ditt system.
Om du vänder på radiatorn kanske det hjälper. tror inte att systemet är korrekt mjölkat(He he excuse the pun).

Ja du har rätt jag ska ändra den.... glömmer alltid av det... men innan kylningen hade ja så många fläktar..... lite skillnad med vatten=) jag kan prata med folk samtidigt som jag har igång datorn=)

Näää det hjälper inte... jag hade så först...

Visa signatur

Permalänk

Det kommer ruttna så in i helvete om någon vecka...

Permalänk
Medlem

Illa, först kommer det ett pucko och säger att han hällt mjölk i kylningen varpå ingen tror honom, sen säger puckot att han inte haft mjök i kylningen och d verkar han inte alls vara lika korkad som man först fick intrycket av, men ändå tror ingen honom.. Undra vem som är dummast. Puckot eller sweclockers..

Hmm.

Visa signatur

// iBear