Permalänk
Medlem

Help! Skylake, fury x, LGA 1151.

Halloj, nu börjar det bli dags för en ny älskarinna och har många funderingar om det.
Har en dator som fungerar skapligt men känner att en nyare behövs då det är lite mer avancerade renderings program som kommer användas snart och ska börjas med lite mer avancerade spel igen.

Det finns mycket gott inom en snar framtid så är det bara att sätta sig på fingrarna så länge?
LGA 1151
Skylake
Fury X utifall AMD förbättrar denna version tex HBM-minneskapslarna bland annat.
Rasande priser på DDR4 minnen.

Har nog inga riktiga frågor utan mer funderingar och tankar om någon orkar spåna om ämnet.
Mvh Tankespridd kille.

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

Jag går också i väntans tider (Skylake till laptops), vi kan vänta ihop!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jadu vi får nog bilda våran egna waiting club @GLaDER:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swepz:

Jadu vi får nog bilda våran egna waiting club @GLaDER:

Indeed! Tog faktiskt precis en sväng in på Dells hemsida för att se efter hur statusen på deras XPS 13" developer edition är. Inga ledtrådar.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag sitter i precis samma situation som dig, har en duglig dator men vill gå över till 1440p och känner att det är rätt tidpunkt att göra det med Fury X och Skylake. Jag låg i funderingar att skaffa ett 980 ti istället efter att sett dem första testera av Fury X, men efter att ha läst en post på reddit där dem använde sig utav den senaste versionen av 15.15 drivrutiner så presterade Fury X bättre än Titan X i många tester, dock vet jag inte hur pålitliga dessa tester är men det får framtiden att se ljusare ut

Permalänk
Medlem

Nu efter sweclockers testet på GTX 980 Ti Strix så blev jag nog mer sugen på den än fury x , men vore riktigt nice att börja lira lite 1440/4k gaming @Stoffe42:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fury x är perfekt fall du vill ha ett kort som är tyst och svalt men bara har lite sämre prestanda än ti.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ är perfekt ifall du vill ha ett kort som är tyst och betydligt snabbare än Fury X.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?