Permalänk
Medlem

Ny processor

Dags att uppgradera datorn och då är tanken att skaffa mig en ny processor, ram och moderkort till mitt 970 kort.

Vad jag gör vid min dator är mest att spela, vad borde jag satsa på? Verkar inte som det är lönt för mig att vänta på Skylake.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Dags att uppgradera datorn och då är tanken att skaffa mig en ny processor, ram och moderkort till mitt 970 kort.

Vad jag gör vid min dator är mest att spela, vad borde jag satsa på? Verkar inte som det är lönt för mig att vänta på Skylake.

Tack på förhand

Vad har du i dagsläget? Annars ett valfritt z97 kort, 8-16gb ram och en i5 4690k?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: MSI 5090 Ventus OC 32GB
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair SF1000 |SSD: Kingston Fury G5 2048GB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: ThorZone Nanoq R
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz
|Vattenkylning: Modultra Lobo + 1x280mm + 1x140mm Alphacool HPE

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Tack på förhand

Budget?
Vad har du just nu?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Oerhört relevant information är hur din dator ser ut i dagsläget.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Tack på förhand

http://www.inet.se/produkt/v100331/uppgraderingspaket-core-i7 eller http://www.inet.se/produkt/v100429/uppgraderingspaket-asus-x9... ?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Vad har du idag? Sedan, vänta till Skylake.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Du får allt skriva lite mer tycker jag.... Budget, nuvarande komponenter? AMD eller Intel? Vilka spel spelar du?

Permalänk
Medlem

Dagens processor är https://www.inet.se/produkt/5309944/intel-core-i7-950-3-06ghz

Ber om ursäkt, det blev lite hastigt skrivande. Budget runt 3-6000kr kanske, men det är bara att komma med relativa förslag, har inte funderat ut någon fast budget. Vill hålla mig till Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpning raderad.

§4 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Var snäll och läs våra regler en gång till så vi slipper detta i framtiden.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av aalexjd:

Dagens processor är https://www.inet.se/produkt/5309944/intel-core-i7-950-3-06ghz

Ber om ursäkt, det blev lite hastigt skrivande. Budget runt 3-6000kr kanske, men det är bara att komma med relativa förslag, har inte funderat ut någon fast budget. Vill hålla mig till Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för övriga delar har du i datorn?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar