Grym och snygg speldator,de bästa för pengarna ! :) Behöver hjälp från kunniga !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Så vad för moderkort skulle du gå med ? Som inet kan montera...och tack för fläkt-länken

Jag skulle gått med http://www.inet.se/produkt/1902743/msi-x99s-gaming-7#/recensi...
Kom ihåg ddr4 minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om han inte tar en x99 build hur värt det är att rekommendera haswell då skylake släpps när somhelst och dessutom Windows 10, om han ändå ska vänta tills Fury X2 vill säga. Har ingen riktig koll när Broadwell-e/Skylake-e släpps så den behöver man kanske inte vänta på men haswell känns nästan lite dumt att köpa i dagsläget om budgeten är hög.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Skrivet av Natrude:

Jag skulle gått med http://www.inet.se/produkt/1902743/msi-x99s-gaming-7#/recensi...
Kom ihåg ddr4 minnen

Nu är både fläkt och ddr4 fixat

Skrivet av Trizones:

Frågan är ju om han inte tar en x99 build hur värt det är att rekommendera haswell då skylake släpps när somhelst och dessutom Windows 10, om han ändå ska vänta tills Fury X2 vill säga. Har ingen riktig koll när Broadwell-e/Skylake-e släpps så den behöver man kanske inte vänta på men haswell känns nästan lite dumt att köpa i dagsläget om budgeten är hög.

Så du skulle rekommendera att jag väntar då tills kommer ut ? har du någon aningen när det kommer ? Och hur ska jag göra med moderkort valet ?

Permalänk

Vill bara säga tack för all hjälp jag redan har fått! ni är helt underbara

Är endast moderkort som är ett frågetecken för mig nu och sen då är jag mer eller mindre klar tills mitt grafikkort släpps

Jag vill inte fråga mer av er..men om någon har tid att gå igenom och hjälpa mig bestämma moderkort så skulle jag uppskatta det väldigt mycket :)!

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Vill bara säga tack för all hjälp jag redan har fått! ni är helt underbara

Är endast moderkort som är ett frågetecken för mig nu och sen då är jag mer eller mindre klar tills mitt grafikkort släpps

Jag vill inte fråga mer av er..men om någon har tid att gå igenom och hjälpa mig bestämma moderkort så skulle jag uppskatta det väldigt mycket :)!

Tackar!

Skulle som sagt gått med http://www.inet.se/produkt/1902743/msi-x99s-gaming-7#/recensi...

När du väl beställer kan du ta å pma mig eller nå för guide å saker

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Skrivet av Natrude:

Skulle som sagt gått med http://www.inet.se/produkt/1902743/msi-x99s-gaming-7#/recensi...

När du väl beställer kan du ta å pma mig eller nå för guide å saker

Då går jag för den :)!

Oh absolut! tack så mycket!!

Ps.angående CableMod som jag har valt till datorn, är det något som gör stor skillnad på utseendet eller ska jag ta bort :)? jag menar det är 1000kr+/-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Så du skulle rekommendera att jag väntar då tills kommer ut ? har du någon aningen när det kommer ? Och hur ska jag göra med moderkort valet ?

Om du ändå ska vänta på Fury X2 så är det nog lika bra att köra på Skylake om du vill köra på 1151 plattformen. Tror att Skylake kommer ut innan Fury X2 och Windows 10 lär definitivt göra det.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Skrivet av Trizones:

Om du ändå ska vänta på Fury X2 så är det nog lika bra att köra på Skylake om du vill köra på 1151 plattformen. Tror att Skylake kommer ut innan Fury X2 och Windows 10 lär definitivt göra det.

Oh okej
Alltså om det tar alldeles för lång tid för FuryX2 så kanske jag vänder mig mot andra kort

Permalänk
Medlem

Cablemod lyfter upp allting. Helt klart värt enligt mig.

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt