Uppgraderar alltid i delat då jag tycker det ger mest värde för mig istället för att byta ut hela datorn för att en komponent börjar bli seg. Har ingen satt tidsspann på hur länge jag ska ha delarna utan om jag känner att något jag gör börjar bli segt så börjar jag kolla efter uppgraderingar.
Köper alltid high-end, kostar mer, men håller längre tycker jag. Köper oftast nära lanseringsdatumet också.
Skulle säga att min användning är typ 50/50 mellan spel och 3D/photoshop/bild redigering/film redigering.
Köpte min plattform som består av 2600K, 16GB RAM och Maximius IV Extreme, 2011 och gav 9000kr för det då och håller än idag tycker jag, innan det en Q6600 köpt 2007. Grafikkort, köpte GTX980 i SLI när det släpptes i höstas, innan det 3-way GTX480 och innan det GTX295.
Så som min dator står nu var nypriset drygt 30k, ett pris jag aldrig skulle betala i en klump för en dator, så därför uppgraderar jag allt eftersom då det blir utslaget på flera år, i detta fall 4 år och då inte känns lika dyrt. Visst jag har inte det senaste hela tiden, men så länge jag kan spela det jag vill och köra dom program jag vill är jag nöjd.