Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur
Permalänk
Medlem

*Dräggel*...ops, ursäkta! Fint!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

@Svaniis: vad spelar du in/streamar du från det hörnet?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Release:

@Svaniis: vad spelar du in/streamar du från det hörnet?

Ingenting, men har man bra lurar får man ha en bra mikrofon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Svaniis: ah, jag tänkte mer på absorbenterna på väggen. men bra mic med popfilter är väl bra att ha för skype/ts också antar jag

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Release:

@Svaniis: ah, jag tänkte mer på absorbenterna på väggen. men bra mic med popfilter är väl bra att ha för skype/ts också antar jag

Sitter ju i ett hörn, med abosorbenterna studsar inte ljudet från det mekaniska och mina samtal rakt in i mikrofonen och bak till sambon som ofta sitter i soffan bakom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrar väl jag också då.

Permalänk

Får väl skicka ett bidrag jag med.....

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Den där jävla @Hoz alltså.. Det räcker inte med att han dominerar i tangentbordstråden, här har han även den vidrigaste setupen jag sett.. Fy fan. Skulle aldrig ha rotat i den här tråden.. Det här kommer bli en dyr historia.

Permalänk
Medlem

Nu börjar mitt skrivbord ta sig! Vill ha nya högtalare bara nu när man har en egen mancave som man kan låsa in sig i. Ända jag har kvar är att bygga om dator hållaren lite och dra alla jävla kablar på nått snyggt sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Ooo vad är det där för skärmar och operativsystem? Och vart har du fått tag i handledsstödet för din HHKB?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Får väl skicka ett bidrag jag med.....

http://ladda-upp.se/files/2015/b159666.jpg

Vad använder du alla skärmar till?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ooo vad är det där för skärmar och operativsystem? Och vart har du fått tag i handledsstödet för din HHKB?

Första skärmen är kopplad till min Macbook pro och det är alltså OSX Yosemite på den, det är en ultrawide, böjd skärm från Dell länkad nedan:
Dell Ultrawide 34"

Den högra skärmen är det Windows 8.1 på, kopplad till min PC. Det är en Asus ROG Swift 27", länkad nedan.
Asus ROG Swift 27" 144hz G-Sync

Handledsstödet till mitt HHKB köpte jag från Ebay, det kom fram på c.a en vecka och jag behövde inte betala varken tull eller frakt.
Länkat nedan.
HHKB Palm Rest - Bird Electronics

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Första skärmen är kopplad till min Macbook pro och det är alltså OSX Yosemite på den, det är en ultrawide, böjd skärm från Dell länkad nedan:
Dell Ultrawide 34"

Den högra skärmen är det Windows 8.1 på, kopplad till min PC. Det är en Asus ROG Swift 27", länkad nedan.
Asus ROG Swift 27" 144hz G-Sync

Handledsstödet till mitt HHKB köpte jag från Ebay, det kom fram på c.a en vecka och jag behövde inte betala varken tull eller frakt.
Länkat nedan.
HHKB Palm Rest - Bird Electronics

Tack! Väldigt imponerande, och väldigt snyggt kombo! Skärmarna passar verkligen bra ihop!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av EddAa:

Vad använder du alla skärmar till?

Öööh... bra fråga... video överst, medan jag sitter med böcker, anteckningar och annat crap på de tre undre. Använder faktiskt alla fyra till vardags, dock.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack! Väldigt imponerande, och väldigt snyggt kombo! Skärmarna passar verkligen bra ihop!

Tack så mycket. Jag tycker inte själv att dom passar så jättebra ihop, men jag hittade ingen 144hz med G-sync som passade jättebra med min andra så det föll på den som fått bäst kritik när jag väl köpte den.

Permalänk
Medlem

Här är mitt tillhåll

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

Min setup efter nyligen inköpt tangentbord från Deeyay

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Den där jävla @Hoz alltså.. Det räcker inte med att han dominerar i tangentbordstråden, här har han även den vidrigaste setupen jag sett.. Fy fan. Skulle aldrig ha rotat i den här tråden.. Det här kommer bli en dyr historia.

hah, vad kan jag säga? i got meh prioritah's straight ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

hah, vad kan jag säga? i got meh prioritah's straight ;D

To say the least. Props to you!

Permalänk
Medlem

Dåså har man grejat och fixat. Ny musmatta, corsair mm200 extended samt gjort skrivbordet större med en extra bit. Nu luktar det ek i rummet ett tag till!

Någon som kan rekommendera hörlurshänge?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Dåså har man grejat och fixat. Ny musmatta, corsair mm200 extended samt gjort skrivbordet större med en extra bit. Nu luktar det ek i rummet ett tag till!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71506456/bilder/IMG_20150808_154716.jpg

Någon som kan rekommendera hörlurshänge?

Kika under tillbehör, finns ett par trevliga hörlursställ man kan använda till ett bra pris.

http://www.maxfps.se/tillbehor-3

Jag själv kör på Sharkoon X-Rest Headset Stand

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av majje:

Min setup efter nyligen inköpt tangentbord från Deeyay

http://i.imgur.com/y3HPnCt.jpg

Kul att få se "mitt" tangentbord i sin nya miljö! Tack för bilden hoppas att du är fortsatt nöjd

Här kommer mitt. The life of a tangentbordsnörd... det finns fler av dem som inte är i bild

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Kika under tillbehör, finns ett par trevliga hörlursställ man kan använda till ett bra pris.

http://www.maxfps.se/tillbehor-3

Jag själv kör på Sharkoon X-Rest Headset Stand

Vilka lurar tror du passar, vilka har du? Sitter med ett G430 men kanske för stort för att se bra ut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Kul att få se "mitt" tangentbord i sin nya miljö! Tack för bilden hoppas att du är fortsatt nöjd

Här kommer mitt. The life of a tangentbordsnörd... det finns fler av dem som inte är i bild

http://i.imgur.com/X8bHcaH.jpg

Nästan så att man får myspinne av Filco-numpaden. Vackert :')

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Vilka lurar tror du passar, vilka har du? Sitter med ett G430 men kanske för stort för att se bra ut.

Bra fråga, själva muffarna hänger lite nedanför på det stället jag har.
Kör Sennheiser. Hade nog köpt denna idag om jag hade fått välja igen.

http://www.maxfps.se/tillbehor-3/hama/horlursstall-svart

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Afrasbaba:

Nästan så att man får myspinne av Filco-numpaden. Vackert :')

Tack, med Cherry doubleshots på dessutom =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Proffsmobbare

Stativ och lite kablar sedan sist.

Permalänk
Medlem

Här spenderar man många sena kvällar, lite för många kanske...
Funderar på att sätta upp ljudabsorbenter på väggen bakom skärmen.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk

Skaffade mig en ny Smart-TV samt ett PS4 i juni, väldigt nöjd