CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Är global på mitt main, det är MYCKET svårare i DMG än Supreme/Global, helt sjukt faktiskt.
Vet inte vad det beror på, fusk? Eller är det bara så att folket i DMG är så sjukt svåra att läsa av, då dem rör sig så skumt?

Tappat lusten för att lira på mitt main-acc då varje game alltid har antingen en aimbottare eller en idiot som drar igång spinhack så fort man håller på att vinna...
Var mycket roligare i LEM/Supreme ... Nä usch, ESEA får det bli. MM är förstört helt enkelt.

Precis vad jag tänkte säga
Det är som om "silvers" har något speciellt skydd som gör att de knappt kan bli träffade och lyckas få iväg de mest slumpmässiga headshots på mig (global ) men kan inte träffa mina guldnova vänner över huvud taget

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Det enklaste sättet att ranka upp, och behålla sin rank, är att hitta folk att köra med. Satt länge i silver men gick upp till GN3 efter den rejäla VAC-veckan i våras. Efter det spelade jag i princip bara 4/5-premades med folk i ungefär samma rank (ett gäng på 8-10 pers som då låg runt GN2-MG1). Fick min dubbel AK för ungefär en vecka sen, och gruppen jag spelar med ligger nu mellan MG1-DMG.

Om man ändå tror att det är nåt sorts ELO hell som gör att man stannar i silver så är det ju bara att fixa ett alt konto (Valve älskar ju att lägga CS på sales). Första matchen du spelar på ett nytt konto är mot GN1/GN2, så blir man ägd där så hör man nog hemma i Silver. Skulle du vinna matchen, med hyffsad poäng, så kommer nästa match bli mot ~GN4, och vinner du den också så kan man nog fundera på om main kontot fastnat på silver, eller att man helt enkelt spelar bättre än, men har inte kapacitet att carrya, sina Silver teammates.

TLDR: Spela med vänner runt samma rank, starta ett nytt konto om du är övertygad om att ELO hell existerar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjenixen!

Har lirat CS ett bra tag nu och har problem med deras ranking system.

Är i S4 och som jag skrev i en tidigare tråd: Ranking systemet är inte precist någon stans. Har inte blivit så mycket rankat på sista tiden då jag lirat med vänner på dedikerad server. Men när man väl spelar rankat som te.x i förrgår, så ligger jag etta som vanligt i toppen har jag 80 poäng så ligger som andra i båda lagen mellan 20-50 och man bli konstant anklagad och rapporterad för fusk(vad dom säger i chatten)

detta är väldigt frustrerande för att man inte hamlar med någon i sin egen klass så att säga, sitter fast i S4 och kommer inte därifrån.

Detta är något som får mig att vilja sluta spela helt...

haft detta problemet sen ett tag tillbaka och har två frågor:

Har ni samma problem att ni presterar utan för er grupp? Samt hur hoppar man ur "ELO hell"?

Man rankar inte pga poäng. Din Kill/Death score har inget med MM's rankingsystem att göra. Du rankas upp eller ner beroende på hur många rundor dit lag vinner/förlorar. Allt handlar om detta + hur många MVP stjärnor du får. Sjukt dåligt rankingsystem då allt är beroende på rundor och MVP stjärnor som inte säger ett sket.

Mitt tips då jag som många andra är global efter x antal år nötande av 1.6, var en bra teammate. I soloq kommer du alltid hamna med människor som ej har samma åsikter i spelet som dig men börja inte ragea så kommer även dessa grabbar vara goa tebaks och därmed spelar ni som lag bättre och du rankar upp pga detta.

Om du vill bli bättre på CS så är mitt tips att lira någon Aim dm server cr 30 min till 1 timme där du fokuserar på spelet. Sedan måste du lära dig hur man lirar som ett lag, detta gör du enklast genom att köra med seriösa svenskar i såkallade mixar (gathers med kommunikation typ ventrilo eller liknande tjänst) alternativ klanlir.

Detta var så svenskarna blev så överlägsna i 1.6 men i CSGO har allt detta försvunnit och det ända man gör är att lira sketna MM matcher med allt möjligt folk där kommunikationen enbart är "I will go B."

Om CS ska bli roligt långsiktigt så är det så mycket mer gällande att lira som klan/en bra gather, att kunna kommunicera med laget till fullo.

Tipsar om seriösa ESEA mixar där du integrerar dig med teammates.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Man rankar inte pga poäng. Din Kill/Death score har inget med MM's rankingsystem att göra. Du rankas upp eller ner beroende på hur många rundor dit lag vinner/förlorar. Allt handlar om detta + hur många MVP stjärnor du får. Sjukt dåligt rankingsystem då allt är beroende på rundor och MVP stjärnor som inte säger ett sket.

Mitt tips då jag som många andra är global efter x antal år nötande av 1.6, var en bra teammate. I soloq kommer du alltid hamna med människor som ej har samma åsikter i spelet som dig men börja inte ragea så kommer även dessa grabbar vara goa tebaks och därmed spelar ni som lag bättre och du rankar upp pga detta.

Om du vill bli bättre på CS så är mitt tips att lira någon Aim dm server cr 30 min till 1 timme där du fokuserar på spelet. Sedan måste du lära dig hur man lirar som ett lag, detta gör du enklast genom att köra med seriösa svenskar i såkallade mixar (gathers med kommunikation typ ventrilo eller liknande tjänst) alternativ klanlir.

Detta var så svenskarna blev så överlägsna i 1.6 men i CSGO har allt detta försvunnit och det ända man gör är att lira sketna MM matcher med allt möjligt folk där kommunikationen enbart är "I will go B."

Om CS ska bli roligt långsiktigt så är det så mycket mer gällande att lira som klan/en bra gather, att kunna kommunicera med laget till fullo.

Tipsar om seriösa ESEA mixar där du integrerar dig med teammates.

Tjena!

Lirar i "klan" numera, vi är en grupp vänner som spelar CS för att det är kul. jag struntar i ranken numera. Det kvittar ju vilken rank alla har då det finns så många smurfar m.m

Jag ser det som så att vi hoppar in lite då och då och bara kör lite löjliga taktiker m.m vi har fått med oss några personer som tyckte vi var sköna lirare

Cs har nog faktiskt inte varit såhär kul sen 1.6/CSS

Skrivet av vr00mfondel:

Det enklaste sättet att ranka upp, och behålla sin rank, är att hitta folk att köra med. Satt länge i silver men gick upp till GN3 efter den rejäla VAC-veckan i våras. Efter det spelade jag i princip bara 4/5-premades med folk i ungefär samma rank (ett gäng på 8-10 pers som då låg runt GN2-MG1). Fick min dubbel AK för ungefär en vecka sen, och gruppen jag spelar med ligger nu mellan MG1-DMG.

Om man ändå tror att det är nåt sorts ELO hell som gör att man stannar i silver så är det ju bara att fixa ett alt konto (Valve älskar ju att lägga CS på sales). Första matchen du spelar på ett nytt konto är mot GN1/GN2, så blir man ägd där så hör man nog hemma i Silver. Skulle du vinna matchen, med hyffsad poäng, så kommer nästa match bli mot ~GN4, och vinner du den också så kan man nog fundera på om main kontot fastnat på silver, eller att man helt enkelt spelar bättre än, men har inte kapacitet att carrya, sina Silver teammates.

TLDR: Spela med vänner runt samma rank, starta ett nytt konto om du är övertygad om att ELO hell existerar...

Skickades från m.sweclockers.com

Startade ett nytt konto och det hamlade i Gn3, det åkte upp reltivt snart till MG2.

Men det dröjde innan mitt "main" kom upp i den ranken.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Efter mina 10 första vunna matcher blev jag Nova 4 och efter 18e MG1. Tycker jag spelar jämnt med killarna nu och där blir jag ett tag förmodligen, kvar fortfarande efter 30 vinst.
Inga överdrivna MVP senaste för spelat medel och försökt hittat min mus-sense, har ny dator, skärm som ställt till det lite.
Tror inte man ska stirra sig blind på ranken utan känna att man är i samma klass med de andra. Är man helt överlägsen så kommer man ranka upp därefter.
Har matchat 24h och totalt csgo 125h

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag tycker rankningen funkar bra. En del fuskare är det dock, ibland får man upp '' A player you reported recently has now been VAC banned, thank you for helping '' eller dylikt. Är MG2 just nu rankade just ner Men så blir det när man spelar random matcher och hoppas man ska hitta nån å spela med Dock är det lite tråkigt att man rankar ner även om man spelar bra, har nästan bara förlorat senaste men har alltid fått ett bra k/d (runt 22/15) samt flest MVP i laget....

Permalänk
Medlem

Är man bra fastnar man inte i silver. Även om du får 30 kills per game så är det inte så pass dominant att du automatiskt borde ranka högre. Med det sagt så kan det vara svårt att ta sig ur silver, eftersom spelarna du möter inte tvingar dig att spela bra. Du klarar dig fint på att kolla ner i marken och springa runt med p90 runda efter runda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Precis vad jag tänkte säga
Det är som om "silvers" har något speciellt skydd som gör att de knappt kan bli träffade och lyckas få iväg de mest slumpmässiga headshots på mig (global ) men kan inte träffa mina guldnova vänner över huvud taget

Känner verkligen igen detta. Är långtifrån er nivå men är i alla fall LE. När man ska lira med nån kompis som är typ GN1 brukar jag alltid underprestera sjukt så alla undrar vem fan som carryat mig. Folk på riktigt låga ranker har ett så fundamentalt annorlunda rörelsemönster än på lite högre ranker, allt ens gamesense blir i princip värdelöst, det är som att spela mot bottar programmerade för att bete sig som fullkomliga galningar. De dyker upp var som helst när som helst, hoppar, duckar, och sprejar såklart oavbrutet så man knappt kan undgå att bli random HSad.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte heller hur det funkar med ranking. Blev Legendary Eagle i går sen förlorade vi två matcher och jag var nere på DMG igen. Nu har jag vunnit 5 matcher med ok stats men kommer väl ligga på DMG i evigheter igen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Efter mina 10 första vunna matcher blev jag Nova 4 och efter 18e MG1. Tycker jag spelar jämnt med killarna nu och där blir jag ett tag förmodligen, kvar fortfarande efter 30 vinst.
Inga överdrivna MVP senaste för spelat medel och försökt hittat min mus-sense, har ny dator, skärm som ställt till det lite.
Tror inte man ska stirra sig blind på ranken utan känna att man är i samma klass med de andra. Är man helt överlägsen så kommer man ranka upp därefter.
Har matchat 24h och totalt csgo 125h

https://www.youtube.com/watch?v=uxBuiD11WDM

Denna är riktigt bra för att hitta perfekt sense

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Känner verkligen igen detta. Är långtifrån er nivå men är i alla fall LE. När man ska lira med nån kompis som är typ GN1 brukar jag alltid underprestera sjukt så alla undrar vem fan som carryat mig. Folk på riktigt låga ranker har ett så fundamentalt annorlunda rörelsemönster än på lite högre ranker, allt ens gamesense blir i princip värdelöst, det är som att spela mot bottar programmerade för att bete sig som fullkomliga galningar. De dyker upp var som helst när som helst, hoppar, duckar, och sprejar såklart oavbrutet så man knappt kan undgå att bli random HSad.

Du ska inte överskatta globals... De flesta är helt hjärndöda nuförtiden
Sedan valve blev bättre på och banna fusk så har global blivit något som nästan vem som helst kan ranka upp till nu

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

@elklazor: Skulle inte dra det så långt faktiskt. Det finns gott om folk som fortfarande är fast i silverträsket och guldträsket och ak-träsket trots att det är enklare att ranka upp numera. Förstår att det känns så om man var global innan banwaves, men tänk då istället på hur avgrundsdåliga extremt många människor är som fortfarande ligger i de snorlåga rankerna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

@elklazor: Skulle inte dra det så långt faktiskt. Det finns gott om folk som fortfarande är fast i silverträsket och guldträsket och ak-träsket trots att det är enklare att ranka upp numera. Förstår att det känns så om man var global innan banwaves, men tänk då istället på hur avgrundsdåliga extremt många människor är som fortfarande ligger i de snorlåga rankerna

Är man "fast" i en rank är man inte bättre än så. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Sedär ja, krävdes en vinst och en draw innan man kom upp på legendary eagle igen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Är man "fast" i en rank är man inte bättre än så. Deal with it.

Det var ju precis det jag sa... Gamla globals tycker ofta de nya är helt sämst, jag vill påminna om att den stora skaran spelare verkligen är dåliga på riktigt och sitter i silver/guld. Alltså är nya Globals också rent objektivt sett bra även om de förstås kan framstå som hjärndöda som föregående postare skrev.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Problemet" som jag ser det är ju att det är så mycket hjärndött folk i de högre rankerna att det inte längre är ett krav att ha bra game-sense för att trycka sig förbi och komma upp bland lem-ge. Har man hyfsat aim och ofta spelar 5 stack så kommer man lätt upp till lem, och säkerligen vidare också, om än långsammare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

"Problemet" som jag ser det är ju att det är så mycket hjärndött folk i de högre rankerna att det inte längre är ett krav att ha bra game-sense för att trycka sig förbi och komma upp bland lem-ge. Har man hyfsat aim och ofta spelar 5 stack så kommer man lätt upp till lem, och säkerligen vidare också, om än långsammare.

Väldigt sant.

Sen är det ju så när man spelar i en 5manna stack att samtliga spelare kommer att vinna och förlora tillsammans. Hoppar alla in som DMG så spelar det ingen roll att två spelare efter två månader har blivit dubbelt så bra som de andra. Alla kommer ändå att ha ungefär samma rank.

Lite som att sitta i en båt med 5 andra. Det spelar ingen roll om du ror medans din polare ligger och sover i båten. Ni kommer båda att komma i land samtidigt ändå.

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på DMG träsket så kan jag upplysa er om att det inte blir så mycket bättre i högre ranker, är fortfarande massa folk som är boostade vilket gör att just jag av någon anledning nästan jämnt hamnar i "fel" lag. Tycker själv jag är bättre än de flesta och förtjänar en högre rank :S
T.ex: http://imgur.com/0K6jJkn

Om någon bra är sugen på att lira och "boosta" mig till supreme så är det bara att hojta till

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Alla som klagar på DMG träsket så kan jag upplysa er om att det inte blir så mycket bättre i högre ranker, är fortfarande massa folk som är boostade vilket gör att just jag av någon anledning nästan jämnt hamnar i "fel" lag. Tycker själv jag är bättre än de flesta och förtjänar en högre rank :S
T.ex: http://imgur.com/0K6jJkn

Om någon bra är sugen på att lira och "boosta" mig till supreme så är det bara att hojta till

Finns en bra, klistrad tråd, för att hitta folk att spela med. Finns även en sub-reddit med samma syfte. Om du vill kan du lägga till Fiskebulle, jag drog precis ner till DMG, men har varit uppe i LEM tidigare.

Permalänk
Avstängd

Jag har märkt att om man skulle blir tempbannad så blir det svårare att ranka upp.

Hade ett annat CS:GO som jag fick låna av min kompis när jag börja spela CS:GO och då vart jag kickad så mycket att jag bliv tempbannad ett tag och när jag börja blir bra så gick jag andra upp i rank men sen när jag köpa ett eget konto då gick jag upp i rank på en gång till guldnova 2.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Är ganska nöjd att man fick legendary eagle efter mina 10

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Jag har märkt att om man skulle blir tempbannad så blir det svårare att ranka upp.

Hade ett annat CS:GO som jag fick låna av min kompis när jag börja spela CS:GO och då vart jag kickad så mycket att jag bliv tempbannad ett tag och när jag börja blir bra så gick jag andra upp i rank men sen när jag köpa ett eget konto då gick jag upp i rank på en gång till guldnova 2.

Håller inte alls med här. När jag får cooldown kör jag med ett annat, lägre rankat konto där jag ger GNs och silvers stryk och återvänder med ett bredare register och mer självförtroende till huvudkontot och brukar ranka upp efter 3-4 matcher.
Om du var så bra som du påstår så hade du blivit kvitt alla tidigare förluster efter ett tag.

Permalänk

Människor är så fixerade på vilken rank dem är, det viktiga är att vinna vilket många inte fattar. Vinner man så kommer man tillslut hamna högra upp men det spelar egentligen ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tror själv det är för att jag har över 900 timmar som gjort att man fastnat

Hahaha detta måste vara det roligaste jag har hört på länge

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Hahaha detta måste vara det roligaste jag har hört på länge

Jo men det är ju sant, Man spelade och spelade och ändrade inga strategier eller dyl. Blir ju att man fastnar då.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jo men det är ju sant, Man spelade och spelade och ändrade inga strategier eller dyl. Blir ju att man fastnar då.

Isåfall så missuppfattade jag ditt inlägg, lät som att du menade att bara för att du hade mycket timmar så skulle du ha fastnat i systemet.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Jag tycker något är fel på rankingen och att något behöver fixas, reset eller högre ranker. Jag är fast i supreme kanske delvis för att jag soloquar samt att jag inte spelar så mycket längre och givetvis min skill. Det jag vill säga är dock att jag kan ha 2-3 globals i mitt lag som har 3-10 kills på ett helt game medan jag kan möta en eagle som har ca 40 kills.

Sedan utöver det så alla med privat profil eller folk med få timmar som har game sense = 0 men pangar som gudar så förmodar jag att de fuskar eftersom man är så paranoid efter alla fuskare.

Är det bara jag som känner så här?

Permalänk
Avstängd

Jag som kände mig stolt över att ha kommit upp i dmg efter typ 100 matcher..

Permalänk

ligger på global med 2 konton. Var fast i DMG några månader innan Ban Waven för drygt 2 månader sedan.. Efter det gick jag upp till global på direkt och har inte halkat ner till supreme ännu

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Isåfall så missuppfattade jag ditt inlägg, lät som att du menade att bara för att du hade mycket timmar så skulle du ha fastnat i systemet.

Nej nej inte på det viset, timmarna spelar ju ingen roll där. men mer att man lätt hamlar i gamla vanor och blir lätt irriterad

Visa signatur