CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk
Medlem

Kan också boosta, steamid V1pArzZ.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Jag kan boosta dig lite med en kompis GN3-konto om du vill kan ge feedback samtidigt!

Skrivet av V1pArzZ:

Kan också boosta, steamid V1pArzZ.

Här har vi några exempel på något som gör ranking systemet mer inkompetent än vad det redan är.

Kan man inte panga tillräckligt med eller utan vänner som ligger kring samma rank så ska man inte rankas upp, då ligger man antingen kvar eller åker ned tills man blir bättre. Detta ska gälla alla spelare oavsett rank. Det är mycket roligare att spela matcher där det är jämnt än att något lag drar 16 - 3 etc. Personligen tycker jag matcher även där jag vinner 16 - 0 mot motståndare är tråkigt, ännu tråkigare att vara på det förlorande laget naturligtvis.

Så gör inte matchmaking sämre än vad det redan är.

Säger det här med erfarenhet från Guld Nova I till Supreme (1,400 timmar)

Permalänk
Medlem

Personligen har jag lite svårt för boosting generellt då spelaren som blivit boostad över sin nivå aldrig kommer kunna spela själv. Vad är anledningen till att ha en rank om du ändå kommer bli överkörd när du söker solo?

Det flesta borde fokusera på sina svagheter och fundera på vad du kan göra för att tillföra laget maximalt. Vad saknas i ditt eget spel? Aim? Spelförståelse? Taktik? Granater? Rörelse? Kommunikation etc.

Mitt tips är att lista de saker man känner sig dålig på eller de man inte känner sig bekväm med. Sen är det bara och träna på just de delarna tills det känns bra, när du börjar plocka upp olika delar så har du större chans att klättra i ranken.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Det finns bara ett sätt att komma ur silver hell, du måste hitta rätt personer att spela med. Kom ur Silver Elite helvetet genom att lira med schyssta människor. Är nu i GN4 och klättrar

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av Mattdan:

Kör på BrutalCS FFA DM server 1-2 timmar om dagen så kommer du snabbt komma bort från silver. Man kan ta sig till dmg på enbart aim.

Du kan komma till lem med enbart aim och grundläggande smokes.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Wow, ska folk börja gnälla om ELO hell i CS också nu?

Ranking fungerar som de ska i spel, utvecklarna har ingen som helst anledning att göra det onödigt svårt för vissa spelare att ranka upp och deras algoritmer lär inte balla ur över något så löjligt som 900 timmar spelat. Vinner man tillräckligt rankar man upp, inte klurigare än så.

Rankning fungerar i vissa spel. Den fungerar utmärkt i CS, mycket tack vare att de använder sig av modifierad ELO-rankning.

Rankningen/MMR i Dota2 fungerar absolut inte. Där går man upp/ner i mmr i praktiken endast efter vinst/förlust och inget annat spelar roll. vinner man 5 matcher går man upp 125 i MMR (5*25) i princip oavsett om man har 2000, 3000 eller 4000 i MMR. Detta blev jävligt klart efter att vi spelade en 5stack där en enda kille låg under 3000 MMR i vårt team och resterande runt 4k-strecket. Alla av oss gick upp +25 i MMR efter vinst. Man tycker ju att vår vän som var på ca 2800 borde gått upp mer än oss. Men efter att vi spelade ett antal matcher där vi förlorade några, vann några, så blev det förjävligt tydligt att man inte kan "boosta" folk i Dota2. Till skillnad från CS:GO, där om man tar med sig en vän i GN-rankning till en DMG-match så kommer han flyga upp i rankningen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

Personligen har jag lite svårt för boosting generellt då spelaren som blivit boostad över sin nivå aldrig kommer kunna spela själv. Vad är anledningen till att ha en rank om du ändå kommer bli överkörd när du söker solo?

Det flesta borde fokusera på sina svagheter och fundera på vad du kan göra för att tillföra laget maximalt. Vad saknas i ditt eget spel? Aim? Spelförståelse? Taktik? Granater? Rörelse? Kommunikation etc.

Mitt tips är att lista de saker man känner sig dålig på eller de man inte känner sig bekväm med. Sen är det bara och träna på just de delarna tills det känns bra, när du börjar plocka upp olika delar så har du större chans att klättra i ranken.

Frågan är varför man skulle överhuvudtaget köra solo? CS:GO är ett teamspel, där din solorank inte betyder något. Har sett flera spelare som aimar så pass bra att de är i DMG, men kan inte spela i teams för sina egna liv. Noll kommunikation, noll map awareness, noll känsla för positionering.

Personligen har jag lyckats nå upp till mycket högre rankningar när jag spelar med 5 än när jag kör solo, för att vårt teamplay är helt enkelt så pass bra att det kompenserar och väger över vårt "dåliga" aim.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur CS:GOs ranking fungerar men känns rättvist. Har väl spelat kanske 50-60 games och vunnit knappt hälften. Toppfraggar sällan och spelar mest för skojs skull med polare ur guld. Själv ligger jag på MG2 och det var inga problem att ta sig dit.

Det är bara och nöta.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Hitta andra att spela med, kanske har du en högrankad kompis? Hittar du ett gäng att spela med där åtminstone en är rätt hyffsad på spelet kan han/hon säkert carrya dig upp mot DMG.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har inte övergett tråden

Sätt flera som skrivit att jag borde nöta mig upp dit själv vilket jag på sätt och vis gör, gick upp i elite nyligen och är nästan påväg upp en rank till verkar det som då jag möter folk när jag spelar själv så möter jag folk i en rank högre igen.

skaffa ett nytt konto bara för att se vad jag skulle möta för folk och ligger runt GN4, där topprankar jag inte och folket man möter är inte dumma, dom vet att man inte skall kuta för glatta livet och dö titt som tätt utan dom kör taktiskt och håller bättre ton än vad dom i silver 3- elite gör(elite är bättre en 3/4, generellt så hör man svordommar överallt)

just runt GN2-4 så ligger jag inte etta varje match utan det känns som att det ger lite mer utmaning vilket jag tycker är bra!

men skall fortsätta köra på mitt "main" konto och försöka dra upp det mer, även om det är skit trist i den låga ranken.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som delvist påverkas av hur mitt eget lag spelar? Om jag är med ett väldigt bra lag brukar jag spela väldigt bra, och vice versa.

Jag var DMG och passade in där tycker jag. Efter det spelade jag med vänner och föll ner till Nova 3. På de flesta matcher brukar jag vara etta i mitt lag (Inte alla dock! Ibland spelar jag som under Nova 3), men jag vinner och förlorar lika många matcher ändå.
Hur förklarar ni som försvarar deras system det? Jag hade ca 50% vinster i DMG och har ca 50% vinster i Nova 3...

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Är det bara jag som delvist påverkas av hur mitt eget lag spelar? Om jag är med ett väldigt bra lag brukar jag spela väldigt bra, och vice versa.

Jag var DMG och passade in där tycker jag. Efter det spelade jag med vänner och föll ner till Nova 3. På de flesta matcher brukar jag vara etta i mitt lag (Inte alla dock! Ibland spelar jag som under Nova 3), men jag vinner och förlorar lika många matcher ändå.
Hur förklarar ni som försvarar deras system det? Jag hade ca 50% vinster i DMG och har ca 50% vinster i Nova 3...

Vet inte riktigt, jag är LEM och kan tycka att folk i DMG-ranken är svårare att möta än folk mellan Eagle - Supreme...

Visa signatur

Datorspecc: Processor: Intel Core i5-4690K @ 3.5GHz --- Grafikkort: GIGABYTE GTX 970 4GB --- Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, --- SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB --- HDD: 1TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB --- Ram: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD --- Moderkort: Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 --- Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Här har vi några exempel på något som gör ranking systemet mer inkompetent än vad det redan är.

Kan man inte panga tillräckligt med eller utan vänner som ligger kring samma rank så ska man inte rankas upp, då ligger man antingen kvar eller åker ned tills man blir bättre. Detta ska gälla alla spelare oavsett rank. Det är mycket roligare att spela matcher där det är jämnt än att något lag drar 16 - 3 etc. Personligen tycker jag matcher även där jag vinner 16 - 0 mot motståndare är tråkigt, ännu tråkigare att vara på det förlorande laget naturligtvis.

Så gör inte matchmaking sämre än vad det redan är.

Säger det här med erfarenhet från Guld Nova I till Supreme (1,400 timmar)

Fattar inte varför folk är så desperata för olika ranks. Spelade ett game igår där den sämsta spelaren av båda lagen låg på 4/17 Gamet slutade på Tie 15/15 och det visade sig att denne sämsta spelaren var högst rankad, Supreme vi andra var Eagle och LeM.

Man blir inte bättre på spelet för att man blir boostad, man blir inte lyckligare i livet om man blir boostad till en rank. Man känner sig nöjd av att nå sina mål på egen väg, ett välförtjänt sätt. Är man så bra som man påstår så kommer man ranka upp per automatik.

Lyssna på mannen ovan här, MM blir bara ännu mer ruttet än vad det redan är pga alla patetiska boosts

Permalänk

Handlar inte om KD eller score. Det är MVPs och vunna rundor som gör att du rankar upp. Självklart vunna matcher också. Dock tror jag MVPs och vunna rundor är viktigast då jag rankat upp på draw och förlust efter mina 10 först vinster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Om du nu "sitter fast" i silver är du inte så bra som du tror. Om du vore det skulle du kunna carrya varje match och därmed ranka upp.

Problemet är väl att rankingsystemet är lika mycket baserat på tur genom att få ett bra lag som att vara duktig själv. Tog mig 12 raka vinster som toppfrager (med en D/R på ungefär 3/1) för att bli DMG t.ex. Så att sitta och påstå att det är skitsnack från personen är väl att ta i. CS Go ranking är ganska rolig där man kan möta Guld AK som är bättre än vissa GEs..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av simish:

Vet inte riktigt, jag är LEM och kan tycka att folk i DMG-ranken är svårare att möta än folk mellan Eagle - Supreme...

Är global på mitt main, det är MYCKET svårare i DMG än Supreme/Global, helt sjukt faktiskt.
Vet inte vad det beror på, fusk? Eller är det bara så att folket i DMG är så sjukt svåra att läsa av, då dem rör sig så skumt?

Tappat lusten för att lira på mitt main-acc då varje game alltid har antingen en aimbottare eller en idiot som drar igång spinhack så fort man håller på att vinna...
Var mycket roligare i LEM/Supreme ... Nä usch, ESEA får det bli. MM är förstört helt enkelt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Hur tror ni det här med Smurfs och Fuskare (Framförallt Smurfs) kan lösas?
Ska man höja priset till 300+kr (Iomed att man mest får sina pengar från Nycklar)?
Det känns som den enda lösningen, men det kommer Valve förmodligen aldrig göra.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Hur tror ni det här med Smurfs och Fuskare (Framförallt Smurfs) kan lösas?
Ska man höja priset till 300+kr (Iomed att man mest får sina pengar från Nycklar)?
Det känns som den enda lösningen, men det kommer Valve förmodligen aldrig göra.

Nej precis, de bryr sig inte så länge pengarna rullar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Wow, ska folk börja gnälla om ELO hell i CS också nu?

Ranking fungerar som de ska i spel, utvecklarna har ingen som helst anledning att göra det onödigt svårt för vissa spelare att ranka upp och deras algoritmer lär inte balla ur över något så löjligt som 900 timmar spelat. Vinner man tillräckligt rankar man upp, inte klurigare än så.

Nej, ranking systemen fungerar oftast dåligt för det är omöjligt att göra ett rättvist system i spel som är lagbaserade. Spelar mängder med Dota 2 och ranking systemet är värdelöst. Visst om man stannar på samma rank hela tiden och inte går upp något och man spelar rankat hela tiden och spelar väldigt mycket, då kanske man förtjänar den ranken. Men eftersom det är så viktigt att alla i laget spelar tillsammans så räcker det att en spelare inte kommunicerar, inte lyssnar, kör sitt egna lilla solo-game, då är det extremt svårt att carrya gamet. Det kan gå men även om din "riktiga" rank skulle vara 1k över den man har, så är det väldigt svårt och tar väldigt lång tid. Sedan spelar mycket saker in så som hur mycket man faktiskt försöker, om man bara pickar carry och skiter i om laget behöver support eller en offlane så går det ju inte så bra. Tyvärr är systemet värre för supportspelare då core heroes ska få farma och om din carry då inte är bra på det, vem ska carrya då? Om din offlane eller mid inte kan göra stora plays så vad kan man göra då som support? Har mha smurfing märkt att både jag och andra som jag pratat med har haft en viss rank, gått upp en bit, men sen ner igen och aldrig riktigt kommer ur, men när man väl har fått sin rank på ett smurf som då är mycket högre lyckas man hålla den ranken helt ok. Själv så har jag högre winrate på min ena smurf som då är över 4k medan mitt main pendlar mellan 3.5-3-8k. Men överlag tror jag dom flesta helt enkelt förtjänar sin rank, i alla fall om man spelat rankat mycket. Sen finns det en del som borde ha lite högre, men det finns även folk som borde ha lägre rank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej, ranking systemen fungerar oftast dåligt för det är omöjligt att göra ett rättvist system i spel som är lagbaserade. Spelar mängder med Dota 2 och ranking systemet är värdelöst. Visst om man stannar på samma rank hela tiden och inte går upp något och man spelar rankat hela tiden och spelar väldigt mycket, då kanske man förtjänar den ranken. Men eftersom det är så viktigt att alla i laget spelar tillsammans så räcker det att en spelare inte kommunicerar, inte lyssnar, kör sitt egna lilla solo-game, då är det extremt svårt att carrya gamet. Det kan gå men även om din "riktiga" rank skulle vara 1k över den man har, så är det väldigt svårt och tar väldigt lång tid. Sedan spelar mycket saker in så som hur mycket man faktiskt försöker, om man bara pickar carry och skiter i om laget behöver support eller en offlane så går det ju inte så bra. Tyvärr är systemet värre för supportspelare då core heroes ska få farma och om din carry då inte är bra på det, vem ska carrya då? Om din offlane eller mid inte kan göra stora plays så vad kan man göra då som support? Har mha smurfing märkt att både jag och andra som jag pratat med har haft en viss rank, gått upp en bit, men sen ner igen och aldrig riktigt kommer ur, men när man väl har fått sin rank på ett smurf som då är mycket högre lyckas man hålla den ranken helt ok. Själv så har jag högre winrate på min ena smurf som då är över 4k medan mitt main pendlar mellan 3.5-3-8k. Men överlag tror jag dom flesta helt enkelt förtjänar sin rank, i alla fall om man spelat rankat mycket. Sen finns det en del som borde ha lite högre, men det finns även folk som borde ha lägre rank.

Mycket av det du säger stämmer så klart men värt att tänka på är att allt det du personligen inte kan påverka i längden kommer att jämna ut sig. Saker som att folk vägrar spela för laget, folk som quittar etc. De sakerna kommer du få både med dig och mot dig. Folk som har spelat poker eller är lite statistiskt intresserade vet att det kan ta riktigt lång tid innan det jämnar ut sig dock.

Vad man kan göra, om man vill gå upp i rank är ju så klart att göra allt man kan för att laget ska vinna. Göra det svåra/tråkiga jobbet, i fallet CS så är det väl dropa vapen till folk, försöka ta entry-frags, inte reta upp folk, vara sist ur spawn som CT och se till att alla ställen har bra cover etc.

Jag tror att ranken i CS och andra spel stämmer ganska bra ändå, det måste vara otroligt svårt att programmera bättre än vad det är just nu i alla fall antar jag. Ett rättvist rankingsystem är bra för alla parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Mycket av det du säger stämmer så klart men värt att tänka på är att allt det du personligen inte kan påverka i längden kommer att jämna ut sig. Saker som att folk vägrar spela för laget, folk som quittar etc. De sakerna kommer du få både med dig och mot dig. Folk som har spelat poker eller är lite statistiskt intresserade vet att det kan ta riktigt lång tid innan det jämnar ut sig dock.

Vad man kan göra, om man vill gå upp i rank är ju så klart att göra allt man kan för att laget ska vinna. Göra det svåra/tråkiga jobbet, i fallet CS så är det väl dropa vapen till folk, försöka ta entry-frags, inte reta upp folk, vara sist ur spawn som CT och se till att alla ställen har bra cover etc.

Jag tror att ranken i CS och andra spel stämmer ganska bra ändå, det måste vara otroligt svårt att programmera bättre än vad det är just nu i alla fall antar jag. Ett rättvist rankingsystem är bra för alla parter.

Rankingsystemet är ju såklart bra gjort och hyffsat accurate men det är ju smurfs och fuskare som skapar problem. En smurf kan ju se till att ditt lag förlorar nästan på egen hand beroende på vad smurfens mainrank må vara. Möter du smurf/fuskare många matcher i rad kan du ju ranka ner till följd utav det och inte för att man förtjänar att ranka ner vilket är riktigt surt:o

Permalänk

Har själv suttit fast i Guld Nova 1 hela tiden. Tog en paus ett tag sen jag spelade förut och då var jag Guld Nova 5 och sen dubbelak. Men tycker jag spelar bättre nu men sitter fast i Guld Nova 2.
Verkar vara lätt att fastna i lägre ranker så det är svårt att prestera med sämsta medspelare samt att det kan vara smurfar man möter.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Rankingsystemet är ju såklart bra gjort och hyffsat accurate men det är ju smurfs och fuskare som skapar problem. En smurf kan ju se till att ditt lag förlorar nästan på egen hand beroende på vad smurfens mainrank må vara. Möter du smurf/fuskare många matcher i rad kan du ju ranka ner till följd utav det och inte för att man förtjänar att ranka ner vilket är riktigt surt:o

Du har både rätt och fel. Du får tänka på att du ibland får fuskare och smurfs i ditt eget lag och att det rimligen borde jämna och din egen möjlighet att avgöra matcher är det som väger över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Du har både rätt och fel. Du får tänka på att du ibland får fuskare och smurfs i ditt eget lag och att det rimligen borde jämna och din egen möjlighet att avgöra matcher är det som väger över.

Haha vad fan är en smurf?

Jag tycker mest det hela har blivit tragiskt. På min tid (ja jag är gammal), då fanns det inte raknings i CS (står fast vid att bästa versionen är beta 5.4) eller battlefield.

Man spelade som ett lag, med ett fokus, att vinna kartan. Visst att Scoreboarden var kul, men det var alltid mer fokus och värde i att vara en bra teamspelare som fick laget att vinna snarare än att alltid ha en bäst k/d ratio.

Nuförtiden så känns det som att folk spelar team-spel med mest fokus på egna stats och/eller att levla en "gubbe/profil". Märkligt då att vanlig deathmatch typ quake/unreal har tappat så mycket.

Men står fast vid att personlig ranking i min mening förstör teamspel, fokus hamnar fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha vad fan är en smurf?

Jag tycker mest det hela har blivit tragiskt. På min tid (ja jag är gammal), då fanns det inte raknings i CS (står fast vid att bästa versionen är beta 5.4) eller battlefield.

Man spelade som ett lag, med ett fokus, att vinna kartan. Visst att Scoreboarden var kul, men det var alltid mer fokus och värde i att vara en bra teamspelare som fick laget att vinna snarare än att alltid ha en bäst k/d ratio.

Nuförtiden så känns det som att folk spelar team-spel med mest fokus på egna stats och/eller att levla en "gubbe/profil". Märkligt då att vanlig deathmatch typ quake/unreal har tappat så mycket.

Men står fast vid att personlig ranking i min mening förstör teamspel, fokus hamnar fel.

Håller INTE ALLS med dig. Jag tycker helt tvärtom. På 1.6 där rankning inte finns, så kan man börja trolla, tappa fokus eller tillochmed disconnecta utan att det skadar en. Men när det finns rankning som till CSGO där samarbete är ett måste för att kunna ranka upp, så man tvingas till att spela seriöst och fokusera. Det är mycket roligare när det finns något att spela för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Håller INTE ALLS med dig. Jag tycker helt tvärtom. På 1.6 där rankning inte finns, så kan man börja trolla, tappa fokus eller tillochmed disconnecta utan att det skadar en. Men när det finns rankning som till CSGO där samarbete är ett måste för att kunna ranka upp, så man tvingas till att spela seriöst och fokusera. Det är mycket roligare när det finns något att spela för.

Håller helt med dig. Tänkt dig competitive utan ranking, ingen skulle spela det seriöst.

Till han ovan, en smurf är ett konto med lägre rank än vad spelaren borde ha. Jag har två smurfkonton som jag använder när jag lirar med polre som är sämre än mig, blir lätt lite tråkiga games för de om jag drar upp ranken ganska mycket. De kontona börjar båda smyga sig mot main-kontots rank (smurfarna är eagle atm).

Permalänk

Jag kan säga att jag ligger aldrig mindre än på femte plats i mitt lag men ändå så rankar jag aldrig upp.

Kom igen nu Gaben! Fixa

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Skrivet av Kakann:

Håller helt med dig. Tänkt dig competitive utan ranking, ingen skulle spela det seriöst.

Till han ovan, en smurf är ett konto med lägre rank än vad spelaren borde ha. Jag har två smurfkonton som jag använder när jag lirar med polre som är sämre än mig, blir lätt lite tråkiga games för de om jag drar upp ranken ganska mycket. De kontona börjar båda smyga sig mot main-kontots rank (smurfarna är eagle atm).

Jag hör vad ni säger. Men på "min" tid hade vi kanske inte samma "Problem". Ordet trolla var det ingen som visste vad det betydde i slutet av 90-talet.
Disconnecta gjorde man inte på ett LAN

Kanske jag som fått rankingen om bakfoten då, förhoppningsvis är det bättre i CS än t ex Battlefield. Jag ser lagspel som en lagprestation, men kanske beror på mig som person. Jämför man med t ex BF4 så rankade min polare som låg med ett sniper typ 4x fortare då han fick massa bonusar för headshots å "skott på långt avstånd", jämfört med mig som köttade som fotsoldat och såg till att köra captures så att vi vann kartan.
Var vi på olika lag så fick ju han mer score för sina kills, trots att deras lag förlorade och mitt vann.
Det är vad som gjorde att jag ledsnade på BF4, när ens egna kills helt plötsligt blev viktigare än om laget vann eller förlorade.

Sist men inte minst så tycker jag då "smurfandet" är ett bevis på ett trasigt system. Detta blir väl främst ett problem i F2P-spel där man bara kan skapa nya konton lätt. Men hur kul är det om jag (som är rätt kass) sitter och trivs i min kassa rank, också kommer det in massa "smurfar" som krossar sönder, eller förstör för dom fått för sig att testa nån ny festlig idé till taktik, eller bara känner för att "trolla"?

Och givetvis ska competitive vara rankat, men då kvarstår ju fortfarande frågan om man ska ha en rank per LAG eller per individ? Det jag inte gillar med dagens FPS och främst TEAM-FPS är att rankingen är så hårt inbyggd i kärnan av spelet.
Men återigen, beror väl på vad man är för sorts spelare. Jag kan finna ett nöje i att logga in 1 gång varannan månad i ett visst spel och panga av en 3-4 matcher. Att då sitta i ett komplicerat rankingsystem och behöva "låsa upp" saker, eller öht inte ens ha möjlighet att på att bra sätt spela med mina högre rankade vänner är ju bara bajs.

Men sure, hade detta "kommit" på tiden när jag satt och nötte 20-60 timmar spel i veckan så hade jag nog tyckt det var nice, det är nog mest åldern och mina ändrade prioriteringar som gör att jag ser så negativt på det hela.

Sen får jag nog rejält ställa mig i skamvrån då jag lyckats undgå termen smurf sen 1996
http://nathandemick.com/warcraft2-stories/story13.shtml
http://english.stackexchange.com/questions/17209/where-does-t...

Permalänk
Medlem

Kanske ot men tycker inte ranksystemet fungerar öht senast förra veckan rankade jag upp efter 6 förluster å sedan ett 15-15 game.
Har även en gång förlorat 12 spel på raken utan att deranka. Och enda sättet att bli bättre är ändå att spela och det är även enda sättet att komma ur silver. Har tagit mig upp gansks långt på detta vis, spelar mest med mg2 vänner som gn4 ochfår ungefär mg2 emot mig också i soloque. Bara att lira så blir du bättre!

Permalänk
Medlem

Skjut HS så går du upp i rank. Nu kan ni låsa tråden. Skämt åsido. Att sitta och grina över ett FPS med rankningssystem ger ingenting. Samma gäller för alla som spelar. Mycket av rankningen kommer av aim. Om du blint ser på rankningen kan du väl lika gärna sitta och campa i ett hörn på DM.

Börjar bli lite less på alla kids som klagar över detta. Ni är inte bäst i världen på detta spelet, därför har ni den rankningen ni har. Om man är ute efter ett spel med levling, spela MMO istället. Inte det som är CS i min mening. Ett "självlysande vapen" och en symbol framför namnet verkar vara viktigare att prata om än taktiker och lagspel. Saknar gamla CS-scenen...

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC