Destiny kan vara på väg till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jaså det är det inte?

MMO står för Massive Multiplayer Online, jag vet inte hur du definierar massive. Men någon speciellt stor värld är det inte, och det är aldrig direkt mycket folk inne i samma zon samtidigt, plus att man inte direkt kan kommunicera eller interagera med världen eller varandra. Det är inte ett MMO.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Jag hoppas starkt på att Destiny kommer till PC! Men den stora frågan är: Can You Run it? (internt skämt obs!)

Permalänk
Medlem

Jag är källkritisk. Detta grundar sig endast på spekulationer. Men men, vi får väl se.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag hoppas!
Kan tänka mig börja spela destiny igen om detta stämmer.
Pallade inte med firstperson på min ps4 även om jag personligen gillade spelet

First person för mig hör bara hemma på tbord+mus

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Destiny är ett spel som inte var ens i närheten av att nå upp till de förväntningar jag hade på spelet tyvärr, innan releasen hoppades jag på en snabb PC release. Nu kvittar det typ.

Men släpps det till PC och kanske dessutom börjar närma sig det man trodde spelet skulle vara från början så kanske det blir ett köp. Skulle ju ha en livstid på 10 år. Kan ju köpa det om 7 år eller något om det finns till PC då. xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giggy28:

Var bra men har nu tråkigt nog blivit väldigt mycket "pay2win" som man säger, spelade det som en tok innan Sony sålde :(.

Hur har det blivit mer P2W på sistone än vad det va vid launch, dvs inte alls?

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Vore skoj, varit ganska sugen på att köpa ett PS4 för att kunna testa detta men PC vore klart att föredra. Gillar konceptet med spelet starkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phreec:

Hur har det blivit mer P2W på sistone än vad det va vid launch, dvs inte alls?

Samt hur kan spelet vara P2W överhuvudtaget när det inte går att köpa saker i spelet som ger dig fördelar gentemot andra spelare? Din gear kvittar i PVP så det spelar ju ingen roll om du spelar PVP med någon som har expansionerna och har grindat ihop bättre gear.

Finns ingenting med Destiny som är P2W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Samt hur kan spelet vara P2W överhuvudtaget när det inte går att köpa saker i spelet som ger dig fördelar gentemot andra spelare? Din gear kvittar i PVP så det spelar ju ingen roll om du spelar PVP med någon som har expansionerna och har grindat ihop bättre gear.

Finns ingenting med Destiny som är P2W.

Han pratate dock om Planetside 2, inte Destiny.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Känns som att det där skeppet har seglat. Tror dom ska lägga pengarna på att utveckla ett nytt spel istället.

Permalänk
Medlem

Dom kan ha sitt Destiny enligt mig. Det är inte new and shiny längre men klart de försöker när konsollspelarna börjatt överge det. Var intresserad av det när de gjorde sin reveal men försöker att inte stödja studios som ignorerar PC marknaden.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Så länge det finns en ren singleplayer kampanj värd att kallas kampanj, med bra och relativ djup story så skulle jag gärna spela på PC. Har alltid velat spela något likt Halo serien fast på PC. Multiplayer intresserar mig inte ett dugg.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
SpelClockers

Spelade det en del på brorsans Ps4 men det känns så jäkla tunt att jag inte kan känna mer är "meh" till denna nyhet.
Finns dock folk som verkar gilla det.

Permalänk

Och när det gör det, var noga med att checka av:

*Musacceleration
*FOV på 50 som inte går att ändra.
*Låst i 30 FPS
*Lågupplösta texturer
*Autoaim

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Så länge det finns en ren singleplayer kampanj värd att kallas kampanj, med bra och relativ djup story så skulle jag gärna spela på PC. Har alltid velat spela något likt Halo serien fast på PC. Multiplayer intresserar mig inte ett dugg.

Jag har i min kristallkula skådat att du inte kommer att spela Destiny på PC.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar Destiny trots allt jag gjort allt "kul". Väntar på nästa tillägg. Jag behöver inte att ett spel underhåller mig 8h/dag i 5 år för att jag ska uppskatta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

MMO står för Massive Multiplayer Online, jag vet inte hur du definierar massive. Men någon speciellt stor värld är det inte, och det är aldrig direkt mycket folk inne i samma zon samtidigt, plus att man inte direkt kan kommunicera eller interagera med världen eller varandra. Det är inte ett MMO.

Kan inte annat än hålla med. MMO är någonting som används alldeles frekvent, enligt mig börjar det luta åt MMO när du passerar möjligheten med 100 spelare på samma ställe. Jag bryr mig inte om det spelar 1 miljard spelare om jag inte kan interagera med dom sömlöst.

Isåfall lägger jag COD serien under MMO också, miljontals spelare online samtidigt. Att varje game bara innehåller 16 spelare max verkar ju inte ha någon betydelse när man sätter MMO genren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skribent
Skrivet av Zero Cool:

Skulle vara kul att testa på PC, speciellt om man kan porta sina karaktärer från Ps4, men det lär inte hända.
Gillade Destiny på Ps4, och började raida lite. Men alla polare tröttnade och då blev man utlämnad till random raids med sällan gott resultat, vilket också fick mig att tröttna.

Säg inte det, GTA5 kunde porta från konsol till PC sedan (man flyttade sina karaktärer helt enkelt och togs bort från konsol-kontot)

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Spelat en del på PS4, men spelet var hyfsat tveksamt även där, om det blir utan en ordentlig PC portning känns det här lite väl tveksamt.

Permalänk
Medlem

Skulle vara underbart om spelet kom till PC

Permalänk
Avstängd

En taskig port av ett pissigt spel? Nej, det kan kvitta.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jackbob:

Kan inte annat än hålla med. MMO är någonting som används alldeles frekvent, enligt mig börjar det luta åt MMO när du passerar möjligheten med 100 spelare på samma ställe. Jag bryr mig inte om det spelar 1 miljard spelare om jag inte kan interagera med dom sömlöst.

Isåfall lägger jag COD serien under MMO också, miljontals spelare online samtidigt. Att varje game bara innehåller 16 spelare max verkar ju inte ha någon betydelse när man sätter MMO genren.

MMO brukar definieras efter en beständig spelvärld och inte bara antalet spelare. En Battlefield server blir inte MMO bara för att man kör 128 spelare på en bana.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Förtjänade detta verkligen en egen nyhet? Ser hellre lite uppdateringar om riktiga PC-spel på helgerna istället (mer än ultra-mainstream Battlefield då tack).

Star Citizens "Gamescom"-presentation med efterlängtade proof-of-concept av multi-crew och zero-G borde tex fått uppmärksamhet. Där snackar vi revolutionernade utveckling!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Konsollerna kan behålla detta skit spelet, det gör inget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Så otroligt misslyckat på så många plan men också även lyckat på så många. Relativt rolig grind de första 250 timmarna sedan börjar det bli otroligt drygt och tråkigt i och med deras första "expansioner" var samma korridorer med lite större fiender.

Tyckte att hela gränssnittet skrek "PC" i och med att man rör runt den där markören som en mus. Dock räcker mina ca. 300 timmar på PS4 måste jag säga.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Förtjänade detta verkligen en egen nyhet? Ser hellre lite uppdateringar om riktiga PC-spel på helgerna istället (mer än ultra-mainstream Battlefield då tack).

Star Citizens "Gamescom"-presentation med efterlängtade proof-of-concept av multi-crew och zero-G borde tex fått uppmärksamhet. Där snackar vi revolutionernade utveckling!

a9rqPp_Cyk4

Starcitizen kommer att bli så jävla fett... Kasta allt annat ni gjort. För här kommer något att bita i

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Avstängd

Trodde Destiny redan fanns ute för PC?

I vilket fall är jag fullständigt likgiltig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Futuristiska actionpangaren Destiny var en av fjolårets stortitlar för Xbox One och Playstation 4. Nu antyder en jobbannons hos utvecklaren Bungie att spelet kan vara på väg till PC.

Läs hela artikeln här

Få se nu:
* Destiny blev ljummet mottaget när det släpptes
* Jag vill minnas att man även kritiserade det för att vara "tunnt" och mer som en platform för DLC

Eftersom detta kommer att bli en konsolport får vi lägga till:
* Dålig konsolport
* Otillräckliga/undermåliga kontrollermöjligheter
* 30 FPS

Tror inte att det blir någon succee.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ThomasLidstrom:

Få se nu:
* Destiny blev ljummet mottaget när det släpptes
* Jag vill minnas att man även kritiserade det för att vara "tunnt" och mer som en platform för DLC

Eftersom detta kommer att bli en konsolport får vi lägga till:
* Dålig konsolport
* Otillräckliga/undermåliga kontrollermöjligheter
* 30 FPS

Tror inte att det blir någon succee.

En konsolport är inte automatiskt dålig, titta till exempel på nya GTA. Kontroller möjligheterna kommer att vara mycket bättre än konsolerna, det är ett faktum på grund av kringutrustningen. Sen att säga att en konsolport direkt är låst till 30FPS är ju bara att vara negativ, hur många konsolportar är låsta till 30FPS på PC?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Starcitizen kommer att bli så jävla fett... Kasta allt annat ni gjort. För här kommer något att bita i

... Om det någonsin blir släppt, det vill säga.