Permalänk
Medlem

Affärsidé!

Jag och en kompis funderar på att starta eget inom dator branchen. Men det är ju ganska stor konkerans men vi funderade på att köpa och sälja datortillbehör. Såsom chassin, fläktar, fan controllers, möss, tangentbord, musmattor, vattenkylnings paket som är testade å klara och eventuellt monterade i chassin.

Vi är inte intresserade av att gå jätte mycket plus utan mer av att hålla en bra kontakt med kunderna och en snabb leverans och så låga priser som möjligt.

Är det ett företag ni skulle tänka er att köpa ifrån?

Permalänk
Hedersmedlem

Idéer - Förslag - Feedback - Frågor om forumet ?

Mja, nog för att ni är ute efter feedback.
Hmm, tanken med den här forumdelen trodde jag var ideer förslag feedback osv om forumet.

Måste kolla närmare på detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Idéer - Förslag - Feedback - Frågor om forumet ?

Mja, nog för att ni är ute efter feedback.
Hmm, tanken med den här forumdelen trodde jag var ideer förslag feedback osv om forumet.

Måste kolla närmare på detta.

Sorry om ja la det fel men visste inte var det skulle ligga annars..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad kommer göra att jag köper hos er och ingen annan? Kommer ni att ha saker som inte finns i andra svenska affärer t.ex.?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Vad kommer göra att jag köper hos er och ingen annan? Kommer ni att ha saker som inte finns i andra svenska affärer t.ex.?

Billiga priser och bra support.
Men vi skulle ju kunna försöka få tag i varor med som inte andra butiker har.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Austlich
Sorry om ja la det fel men visste inte var det skulle ligga annars..

Det är lugnt, just sådana här trådar är lite kluriga. Det bästa forumet i det här fallet är "Köparens guide", låter kanske lite bakvänt, men eftersom det är i det forumet vi behandlar frågor om butiker så passar tråden bäst där. Jag flyttar den dit.

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lätt att man skulle handla på en butik med billiga priser och bra support

Permalänk
Medlem

vill inte va taskig nu men...

Billiga priser (kan man för övrigt inte säga på svenska), snabba leveranser och bra support på ett nischat utbud... Jo det låter ju bra, men varför skulle ni vara bättre än tex:
overclockers.se
kylning.com
gtek.net
eksitdata.com
mfl

Har ni personal/kapital/lokal osv för att realisera detta projekt?

Permalänk
Medlem

Austlich:

Du kan inte ens stava till konkurrens. Och ingen startar ett företag enbart för att vara andra till lags. Man startar företag för att tjäna pengar. <---

Permalänk
Hedersmedlem

tror inte det.......
om det är bra priser, tja, det är ju en sak

Men om något går sönder. Hur hanteras då det?
Vilka garantier får vi som konsumenter?

Har faktiskt haft samma idé i hjärnan,,,,,men då hade jag bara tänkt sälja till polare & släktingar.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Tror att man måste ha en hel del kapital för att lyckas i den den här branchen.
När jag handlar på nätet vill jag dessutom handla från lite större och mer etablerade företag, det känns tryggare.

Permalänk
Medlem

Re: Affärsidé!

Citat:

Vi är inte intresserade av att gå jätte mycket plus utan mer av att hålla en bra kontakt med kunderna och en snabb leverans och så låga priser som möjligt.

ta vilken butik som helst och fråga vad de har för riktlinjer och vad de vill göra, förutom att du säger att pengarna inte är viktiga så låter det precis som vilket annat företag som helst...

och själva tråden tycker jag ärligt talat är lite dum, eftersom svaret är så självklart...

jag undrar vad alla sitter och försöker göra egentligen letar man inte efter billiga butiker med snabba leveranser och bra kundkontakt? hmm

men visst jag kan väl för sakens skull säga att om du kan uppfylla allt du skriver så visst skulle jag handla från en sådan butik...

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk

Problemet med billiga priser är då måste ni köpa in groteska mängder prylar för att få ner priserna, marginalerna datorbutikerna har idag är nästan obefintlig, om det vore så lätt som att bara starta en butik med låga priser...

Visa signatur
Permalänk

Citat:

Jag och en kompis funderar på att starta eget inom dator branchen.

Om du vill slå dig in i en branch så vill du nog kunna stava till den först.

http://www.skrivihop.nu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Affärsidé!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gorillapappa

Aldrig funderat på att hans kompis kanske stavar bättre?

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Avstängd

en idé är att köpa in "LAN prylar" och sälja billigt, lite små roliga mods, lysen, drycker och karameller? hyfsat billiga priser, snabb leverans, bra support och självklart rabatt för swecare
då kan ni "turnera" runt med olika LAN och sälja saker där på plats också, lite lättare att tjäna pengar på det än att konkurrera ut t.ex komplett.se eller db på datorkomponenter.
om då ni skulle sälja Jolt och starkare och trevligare koffein drycker, även godis, t-shirts etc, ni kan köpa in från thinkgeek.com, muggar och CCFL-rör, klistermärken och andra moddar som man kan sätta på datorn eller hojjen jag skulle handlat!

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Hedersmedlem

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht i http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=12896...

Länkar till skrivihop och påpekningar ang. stavning betraktas som irrelevanta, upprepas det kan varningar delas ut pga spam.
Utdrag ur reglerna:
"§3.3 Inlägg helt utan relevans eller anknytning till det forum de skrivs i tas i regel bort utan förvarning."

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Affärsidé!

Det ska herr varning säga

Nej men jag kan köpa från den butiken men jag måste kunna lite på den först. Köp en banner på Sweclockers i en dag eller något.

Visa signatur

2800 mhz, 512 mb rdram pc 1066, 120 gb HD, ATi Radeon 9700, Creative Audigy II, Altec Lansing 4.1 ljud anlägning, 17" TFT skärm.

Permalänk
Hedersmedlem

..och så slutar vi upp med att märka på folks stavning tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
..och så slutar vi upp med att märka på folks stavning tack.

Man på något sätt har det ju med hur man uppfattar butiken. Stavas det som en treåring har varit ansvarig överallt så skulle inte jag handla. Fast man kan ju tipsa lite snällare.

Ex.)

"Det låter som en fin idé, men tänk på att det blir lättare att uppfattas som seriösa om stavningen och språket i allmänhet är korrekt, se tex www.skrivihop.nu"

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Avstängd

Citat:

Hehe, inte första gången man ser nåt sånt här...

Tips: *Rensat av Aphex* en webbutik som uppstod här på sweclockers. Vet inte hur det går för dem, men ja...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd

moddning.tk går det ok för? men sälj koffein till folket!

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Hoppas ni inte bor i Sverige. Det kan vara ett litet helvete att driva småföretag här.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

OT, får en massa mail från Modding.tk även om jag inte har anmält mig där ^^

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Hoppas ni inte bor i Sverige. Det kan vara ett litet helvete att driva småföretag här.

Håller med....
Man får räkna med minst 3 år att gå på knäna innan man börjar tjäna några pengar, om ni nu inte har typ 2-3 miljoner som startkapital

Visa signatur

ZXZC//

Permalänk
Inaktiv

Citat:

Och om du nu tvunget ska klaga på honom kan du ju lära dig att stava själv!

Bransch

Om ni skulle sätta ihop en butik med bra priser, bra support och ett utbud som inte stämmer överens med alla andra i det här efterapande landet så skulle jag inte vara helt främmande för att handla av er