Permalänk
Medlem

World of Vikings Rust Server

Tjenare, jag har en Rust Experimental server som är uppe och rullar, och som vart wipad idag(21/5), och vi som spelar skulle gärna vilja få in lite mer folk på servern. Servern är placerad i Stockholm.

Det som körs just nu på servern är ändrade stack sizes, så 2k Wood/Stones i varje stack, istället för 1k som e default, och vi har även ändrat Charcoal från 500 till 1000, för att underlätta den biten en del.
Servern har även HalfCraft, så players craftar saker på halv tid, samt automatisk door closer(Funkar bara på kodlåsdörrar, så man inte ska bli utlåst utan nyckel) som man kan justera med /ad i chatten.
Och självklart är vi uppkopplade mot playrust.io, så att det finns en live karta att hålla koll på sin position med.
http://map.playrust.io/?85.236.107.7:28315

För dom som har kommit såhär långt, och är intresserade av att komma och göra oss sällskap på servern, så är lättaste sättet att starta rust, trycka F1, välja [Console System] uppe till vänster om det inte redan är förvalt, och skriva följande i fältet nere i mitten:
client.connect 85.236.107.7:28315
Då loggar du på mot servern.

Ett annat alternativ är att klicka sig in på Servers, Modded, och leta upp servern för hand. Då ligger den under namnet:
Multiplay :: World of Vikings (Wiped 21/5)

Hoppas på att få se många nya på servern framöver.

Permalänk

Jag kanske svänger in på en timme eller så!

Permalänk
Medlem

Vad är detta för spel? Har totalt missat och när jag googlar så får jag bara World of Warcraft träffar.
Kan man få en länk?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Vad är detta för spel? Har totalt missat och när jag googlar så får jag bara World of Warcraft träffar.
Kan man få en länk?

Gjorde detsamma och fick bara upp massa annat skit än vad jag sökte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Kan man få en länk?

Skrivet av AMD-FX:

Gjorde detsamma och fick bara upp massa annat skit än vad jag sökte

Det är spelet RUST servern heter World of Vikings

Permalänk
Medlem

Som redan har påpekats heter spelet RUST(finns på Steam), och det är servern som heter World of Vikings.
Länk till spelet i fråga är http://playrust.com/
Är i grund och botten ett överlevnadsspel, man börjar i princip naken, med en sten. Sen får man försöka överleva därifrån och rentav frodas på den ö där du och flera andra överlevare befinner er.

Permalänk
Medlem

får man fråga om servern är aktiv fortfarande?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb