OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem

Är mycket interiserad av en 64 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Det är fortfarande samma kina version som säljs av alla andra handlare, det saknar ett band som gör att 4g funkar dåligt här i Sverige om man inte är i närheten av en mast samt att den inte har dubbla sim kort slots. så om det är värt det för dig eller inte är det bara du som kan bestämma

Den saknar 2 4G band. både 800 bandet vilket används av Telia och 3 mest. Sedan saknar den också 900 bandet vilket används av Tele2/Telenors N4M. Dock så håller dom på att bygga ut 800 bandet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av hamre:

Äkta lär den nog vara men är mest troligt den kinesiska varianten. Alltså ingen landsbygs-4G här i Sverige och ingen möjlighet till dubbla SIM-kort i den.

Ok det står med i specifikationerna iaf att det är 4g samt dubbla sim . Men det är väl säkrast å vanta in en invite för nått skumt är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinick:

Ok det står med i specifikationerna iaf att det är 4g samt dubbla sim . Men det är väl säkrast å vanta in en invite för nått skumt är det!

Men om telefonen har dual sim är det garanterat en "europeisk" telefon då som fungerar bra i Sverige o.s.v? Kollade med en kille i Malaysia som säljer och frågade om det var den Kinesiska versionen utan Dual sim men hans svar "Det är dual sim. Det sitter lite kinesiska tecken på insidan".
Så min fråga, kan det vara dual sim men ändå kinesiska versionen?

Permalänk
Medlem

Hej, sjukt intresserad av en 64 gb skrev in mig på plats 296!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinick:

Ok det står med i specifikationerna iaf att det är 4g samt dubbla sim . Men det är väl säkrast å vanta in en invite för nått skumt är det!

Skrivet av Jackeswe:

Men om telefonen har dual sim är det garanterat en "europeisk" telefon då som fungerar bra i Sverige o.s.v? Kollade med en kille i Malaysia som säljer och frågade om det var den Kinesiska versionen utan Dual sim men hans svar "Det är dual sim. Det sitter lite kinesiska tecken på insidan".
Så min fråga, kan det vara dual sim men ändå kinesiska versionen?

Ajdå mitt inlägg stämde tydligen inte så bra, ja kina versionen har också 4G MEN den saknar 2st 4G band där åtminstånde 1 av dom är "signal förstärkningen" på telias nät = kort räckvidd på 4G här i Sverige (exakt samma som oneplus one) och alla versionerna har 2 simkort slots men utanför Kina kan man bara använda 1 simkort i Kina versionen.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur http://www.tabletkungen.se/oneplus-two.html fungerar i Sverige? Funkar 4g banden? eller är det bara mindre band?:)

Och, funkar 3G perfekt?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrystal:

Nån som vet hur http://www.tabletkungen.se/oneplus-two.html fungerar i Sverige? Funkar 4g banden? eller är det bara mindre band?:)

Och, funkar 3G perfekt?:)

3G ska fungera perfekt och 4G ska fungera som Oneplus One alltså hjälpligt beroende på vart man befinner sig

Permalänk
Inaktiv

Plats 297 på OPT i denna lista.

Permalänk
Skrivet av fax110:

Ajdå mitt inlägg stämde tydligen inte så bra, ja kina versionen har också 4G MEN den saknar 2st 4G band där åtminstånde 1 av dom är "signal förstärkningen" på telias nät = kort räckvidd på 4G här i Sverige (exakt samma som oneplus one) och alla versionerna har 2 simkort slots men utanför Kina kan man bara använda 1 simkort i Kina versionen.

Ok tackar för infon då är jag med i matchen.

Permalänk
Medlem

Skriver upp mig på plats 298

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk

Hej, jag skulle jätte gärna vilja ha en invite till en One plus one 2 64Gb. Jag har pengarna och väntar ivrigt på en invite.
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av Jontchaav:

Sker det något här eller?

Har de inte börjat skicka invites? Trots det är alla rödmarkerade i dokumentet.

Sker det något här eller?

Har de inte börjat skicka invites? Trots det är alla rödmarkerade i dokumentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontchaav:

Sker det något här eller?

Har de inte börjat skicka invites? Trots det är alla rödmarkerade i dokumentet.

Inte så väldigt insatt men verkar inte så. Vet att det var någon region dem sa skulle bli försenad med (NA?) så misstänker att det är så för EU med. För övrigt plats 21 och inte fått något än.

Permalänk

https://mobile.twitter.com/getpeid/status/636788829182160896
Så slipper ni skriva och fråga varje dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena tjena! Jag är intresserad av 64GB modellen!

Permalänk
Medlem

Är intresserad av 64Gb modellen.
I kön nr 305.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är intresserad av 64gb versionen, har plats 262 i listan.
Är det några som "fått" något ex än ?

Permalänk
Medlem

OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Skulle uppskatta 16GB modellen eller 64GB

Nr 306 i kön

Permalänk
Medlem

307 i listan, 64GB.

Permalänk
Medlem

308 i listan, 64GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk

Plats 308 i listan, en 64gb gärna!

Permalänk
Medlem

Fick min Oneplus 2 från Aliexpress idag.. är alltså kina modell som saknar 800mhz 4g samt dual sim möjlighet. Operativet hade dom dock färdigt flashat in oxygen OS och om jag inte är helt o cyklar verkar det vara rootat färdigt. Var nog bullshit OS i denna med så man hamnar flasha oxygen själv.
Köpte min med "free shipping" och paketet anlände efter 14 dagar från beställning.

Fuffens OS
Permalänk
Medlem

Plats 309 i listan, helst en 64 gb!

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

@Jackeswe:

Med den kinesiske versionen kan du INTE använda dig av dual-sim utanför Kina.

EDIT: Källa https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-2-regional-version...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Är intresserad av 64GB versionen! De har verkligen lyckats skapa hype! xD Skrev upp mig på 310!

La till min plats i listan
Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Ajdå mitt inlägg stämde tydligen inte så bra, ja kina versionen har också 4G MEN den saknar 2st 4G band där åtminstånde 1 av dom är "signal förstärkningen" på telias nät = kort räckvidd på 4G här i Sverige (exakt samma som oneplus one) och alla versionerna har 2 simkort slots men utanför Kina kan man bara använda 1 simkort i Kina versionen.

Skrivet av QuinnoX:

@Jackeswe:

Med den kinesiske versionen kan du INTE använda dig av dual-sim utanför Kina.

EDIT: Källa https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-2-regional-version...

Tack så hemskt mycket för svar!
Går och funderar på om man ska chansa och beställa från geekbuying, låg förut på ca 12 000 plats men åker bara uppåt så nu är jag på 14 000 plats, segt.

http://www.geekbuying.com/item/ONEPLUS-TWO-5-5inch-Smartphone...

Permalänk
Medlem

Test av OnePlus Two av NCIX

Permalänk
Medlem

@Jackeswe:
Vågar man det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

är det bara jag som varit utan mobil nu sen 11? riktigt sugen på att köpa en annan telefon bara, men kommer säkert få en inv dagen efter då....