Muskampen 2025: Segraren korad!

Betala TV avgift för att äga en TV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vore väl bättre om SVT valde att vara mer neutrala.

Vore väl bättre om folk läser vad folk skriver? Kan inte minnas att jag kommenterat någonting om SVTs politiska förhållningssätt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Har aldrig betalat TV avgift och kommer ALDRIG göra det heller. Bott själv nu i 5år. Dom har ringt och hotat mig med att skicka polisen på mig, att dom spanat in i min lägenhet när jag bodde i min gamla på översta våningen där dom inte kan se heller men gissade rätt på min TV storlek (32) så vetefan hur dom visste det när jag fått TVn av min far (Om den hade TV mottagare eller inte får ni aldrig veta ;p) Alltid sagt att jag inte har någon TV eller dator för den delen när den lagen fanns, nu säger jag att jag har dator, haha xD Men ni ska veta att dom kan ALDRIG "bevisa" att ni har någon TV så länge ni nekar kan dom inte mer än hota er, om dom så SETT TVn med egna ögon och ni säger att han såg en banan så kan dom aldrig TVINGA er att betala TV avgift, det är när folk gör bort sig och erkänner innehavet som du MÅSTE betala men då kan du dagen efter avanmäla innehavet hur som helst.

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Vore väl bättre om folk läser vad folk skriver? Kan inte minnas att jag kommenterat någonting om SVTs politiska förhållningssätt.

Visst vore det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

De är förhållandevis neutrala, även om du inte är det och inte tror det.

Fast det är dom ju inte? Även om inte du är det eller inte tror det.
Och jag ser mig som förhållandevis neutral. Litar mer på källan än sidan det står på så att säga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast det är dom ju inte? Även om inte du är det eller inte tror det.
Och jag ser mig som förhållandevis neutral. Litar mer på källan än sidan det står på så att säga.

Bevisa det då. Bevisa att SVT inte är förhållandevis neutrala och att de generellt favoriserar något politiskt block.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Bevisa det då. Bevisa att SVT inte är förhållandevis neutrala och att de generellt favoriserar något politiskt block.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://hotpot.se/val/val-...

SVT är vänstervridna, det vet alla, och när man vet det och ser deras reportage dom har så blir det enu tydligare, just saying

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapi0:

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://hotpot.se/val/val-...

SVT är vänstervridna, det vet alla, och när man vet det och ser deras reportage dom har så blir det enu tydligare, just saying

Skitsnack. Backa det med fakta, inte en random bild som dels är gammal, dels inte är möjlig att kolla huruvida det stämmer eller inte och dels inte säger något om hur neutralt SVT är som informationskanal.

Kom igen nu, bevisa det eller lägg ner SD-trolleriet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Skitsnack. Backa det med fakta, inte en random bild som dels är gammal, dels inte är möjlig att kolla huruvida det stämmer eller inte och dels inte säger något om hur neutralt SVT är som informationskanal.

Kom igen nu, bevisa det eller lägg ner SD-trolleriet.

Skitsnack?! Står ju källor? Ring Göteborgs universitet, eller hör av dig till JMG. Om du inte tror på dessa heller så fråga efter Kent Asp professor vid Göteborgs universitet. Eller googla så finns det även där, det vet jag du klarar. Det är enda riktiga granskningen jag sett av journalistkårens partisympatier, har du nån annan så dela mer än gärna, för jag vill gärna se hur det ser ut idag. Den må vara ca 2-3år gammal, men du får iaf en fingervisning om hur det faktiskt ser ut. Sen är vi bara människor och om du tror på fullaste allvar att folk HELT kan hålla borta sin politiska ståndpunkt så tror du säkert på tomtar och troll också. Du är en sån vänstermänniska som gör allt för att ifrågasätta oavsett vad man skulle lägga fram så orkar inte ens försöka övertyga dig mer för du kommer ALDRIG ge dig, i see that now, skiner igenom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapi0:

Skitsnack?! Står ju källor? Ring Göteborgs universitet, eller hör av dig till JMG. Om du inte tror på dessa heller så fråga efter Kent Asp professor vid Göteborgs universitet. Den må vara ca 2-3år gammal, men du får iaf en fingervisning om hur det faktiskt ser ut. Sen är vi bara människor och om du tror på fullaste allvar att folk HELT kan hålla borta sin politiska ståndpunkt så tror du säkert på tomtar och troll också. Du är en sån vänstermänniska som gör allt för att ifrågasätta oavsett vad man skulle lägga fram så orkar inte ens försöka övertyga dig mer för du kommer ALDRIG ge dig, i see that now, skiner igenom

Vanligtvis brukar man länka till arbetet i fråga, inte bara till en person. Men fair enough, låt oss säga att det stämmer, att det urvalet såg ut så.

Det säger fortfarande noll och intet om huruvida SVT som informationskanal i stort är förhållandevis neutralt eller inte.

Eller ska vi tro att SVT var extremt KD bara för att Adaktusson ledde alla politiska program (särskilt debatter) innan han gick in i politiken själv? Det är då logiskt enligt dig?

Är så trött på SD-tomtar som alltid känner sig kränkta och hela tiden häver ur sig att alla andra är så orättvisa. Detta utan att kunna backa upp det med något påtagligt bevis.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. urspårning samt §2.2*

Det finns massor trådar om detta ämnet, använd gärna sökfunktionen (§2.2 i regelverket). Dessutom har tråden spårat ur bortom all räddning. Vill man diskutera politik går det bra att skapa en tråd i Övriga ämnen.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...