Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tjäna pengar

Hej min kusin som är 12 år vill tjäna lite snabba pengar han sa att han ville köpa cs kniv och han undrar om förslag kanske fel forum men kan hoppas på det bästa.

Va seriös!

Permalänk
Medlem

Hösttider, erbjuda sig att kratta löv åt grannar, plocka fallfrukt eller liknande?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jobba hos grannarna.
Vad ska han med en virtuell (dyr) kniv till? Vill han se cool ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERAL03:

Hej min kusin som är 12 år vill tjäna lite snabba pengar han sa att han ville köpa cs kniv och han undrar om förslag kanske fel forum men kan hoppas på det bästa.

Va seriös!

Du kan samla pantburkar.

varför vågar du inte säga att det är till dig själv du frågar?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kanske köpa nu och sälja dyrt? Annars har jag svårt att förstå annat än för att få lite status i kompisgänget. Men för att nå det kan han ju t.ex. erbjuda familjen att diska/städa/hundvakta/trädgårdsarbete lite mer än annars.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Mina barn fick typ 100kr var i CS för att köpa dekaler och vapen-skins i CS:GO - mig veterligen så är det hyfsat besvärligt att få ut dom där virtuella pengarna till riktiga pengar om man nu mot förmodan lyckas tjäna något på det där.

Min ena grabb verkar ha koll på läget och har övat byteshandel och liknande under några månader och har faktiskt fått upp värdet på sin hundralapp avsevärt medans den andre (yngre) inte orkat sätta sig in i marknaden utan tigger ihop sina grejer av folk och säljer det han har fått. Båda verkar ha samma summa i slutändan men verkar oförstående till hur dom ska få ut det i cash (och jag har inte kollat så noga).

Korta versionen, nej... det är inte rätt väg att gå enligt mig om du vill tjäna pengar.

//edit - verkar som om jag totalt misstolkade frågan - sorry

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Vår tio åring får 100 kr för att klippa gräset.
Det är min så kallade robot gräsklippare
Hjälper man till hemma och städar sitt rum och hjälper till med små saker så är det lättare å tjäna pengar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är inte ett effektivt sätt att tjäna pengar, speciellt när man hör då och då att unga spelare blir lurade när dem ska sälja något på csgo. knivar är också rätt så dyra, dem billigaste ligger på några hundralappar och går upp bland tusenlapparna. inget jag rekommenderar att chansa sig till för att tjäna små pengar på.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

det är inte ett effektivt sätt att tjäna pengar, speciellt när man hör då och då att unga spelare blir lurade när dem ska sälja något på csgo. knivar är också rätt så dyra, dem billigaste ligger på några hundralappar och går upp bland tusenlapparna. inget jag rekommenderar att chansa sig till för att tjäna små pengar på.

Det han vill göra är inte att tradea så vitt jag förstår. Han vill tjäna ihop pengar för att köpa en kniv i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Det han vill göra är inte att tradea så vitt jag förstår. Han vill tjäna ihop pengar för att köpa en kniv i spelet.

Verkar som om jag inte var ensam om att tro att han menade att tradea Fast det lutar mer åt vad du misstänker vid närmare lusläsning.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av jakob55:

Det han vill göra är inte att tradea så vitt jag förstår. Han vill tjäna ihop pengar för att köpa en kniv i spelet.

fattade inte grammatiken i inlägget. små jobb hemma och sånt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Verkar som om jag inte var ensam om att tro att han menade att tradea Fast det lutar mer åt vad du misstänker vid närmare lusläsning.

Ja, jag såg att många misstänkte det. Men jag skulle inte tänka mig att så många som är 12 tänker att dom ska tradea och tjäna massa pengar på det. Men det är ju alltid lockande att ha finare saker än dom andra i alla åldrar

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite för mycket pengar på ingenting. Lite status hos kompisar och ser snygg ut men annars så är kniven egentligen värdelös.
Som tolvåring har man inga egna pengar så jag undrar om hans föräldrar ens tillåter att han köper en dyr virtuell kniv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jobba hos grannarna.
Vad ska han med en virtuell (dyr) kniv till? Vill han se cool ut?

AA tror det har försökt övertalat honom att han slösar pengar men han vill verkligen ha den säger han

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Tycker det är lite för mycket pengar på ingenting. Lite status hos kompisar och ser snygg ut men annars så är kniven egentligen värdelös.
Som tolvåring har man inga egna pengar så jag undrar om hans föräldrar ens tillåter att han köper en dyr virtuell kniv.

Hans föräldrar värkar inte bry sig så mycket att han slänger bort pengar bara det är hans pengar då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Ja, jag såg att många misstänkte det. Men jag skulle inte tänka mig att så många som är 12 tänker att dom ska tradea och tjäna massa pengar på det. Men det är ju alltid lockande att ha finare saker än dom andra i alla åldrar

Jag utgick ifrån det då mina båda grabbar använder det för att köpa spel eller mer grejer. (10 och 12 år)
Jag själv har lärt dom risktänkande och taktik vid vadslagning (samt utnyttjat deras CS:GO kunskaper i e-sport betting, och givetvis delat med mig av vinsten) samt att det är vad jag förstår, ett hett samtalsämne bland kompisar ... så jo, jag helt automatiskt utgick ifrån det... och har uppfattningen om att iaf vad jag ser så verkar precis alla försöka tjäna på det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERAL03:

Hans föräldrar värkar inte bry sig så mycket att han slänger bort pengar bara det är hans pengar då

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt hitta något ordentligt jobb åt honom, skit i alla trade och annat utan ge grabben lite arbetsmoral, låt honom känna att det är han som tjänat pengar och att han själv får sköta hur de spenderas. Tycker det är ett kanonläge för massa bra livslära, sedan ser jag inte att det är mer idiotiskt är mycket skit jag själv köper ibland och jag är några år äldre

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

@ERAL03: ingen kommer tjäna pengar på att köpa något, däremot sälja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

@ERAL03: ingen kommer tjäna pengar på att köpa något, däremot sälja.

Det är ingen som har påstått det heller?