Startar datorn, fläkt varvar över, stänger av sig

Permalänk
Medlem

Startar datorn, fläkt varvar över, stänger av sig

Precis som jag nämner i rubriken så startar jag datorn, och hinner inte få en bild innan den stänger av sig... Moderkortet piper till as normal, men fläktarna övervarvar och sedan stänger datorn av sig....

vad är problemet? är det för dålig kylning? dålig kylpasta på cpu?? någon som haft samma problem??

Tack i förhand //Thu3n

Permalänk
Skrivet av thu3n:

Precis som jag nämner i rubriken så startar jag datorn, och hinner inte få en bild innan den stänger av sig... Moderkortet piper till as normal, men fläktarna övervarvar och sedan stänger datorn av sig....

vad är problemet? är det för dålig kylning? dålig kylpasta på cpu?? någon som haft samma problem??

Tack i förhand //Thu3n

http://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-dat...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

lol, något fenomen lär väl finnas för alla datorer som liknar mitt? även fast det är olika komponenter i varje dator? Någon mer lär ju stött på det, och då bara säga vad som kan tänka sig vara fel... ganska säker på att man inte bör säga vad man har för komponenter...? har heller inte sätt någon anna liknande tråd. har du? länka det, så skulle det uppskattas

Permalänk
Skrivet av thu3n:

lol, något fenomen lär väl finnas för alla datorer som liknar mitt? även fast det är olika komponenter i varje dator? Någon mer lär ju stött på det, och då bara säga vad som kan tänka sig vara fel... ganska säker på att man inte bör säga vad man har för komponenter...? har heller inte sätt någon anna liknande tråd. har du? länka det, så skulle det uppskattas

du får nog göra läxan igen läs tråden noggrannare denna gång.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

lol, något fenomen lär väl finnas för alla datorer som liknar mitt? även fast det är olika komponenter i varje dator? Någon mer lär ju stött på det, och då bara säga vad som kan tänka sig vara fel... ganska säker på att man inte bör säga vad man har för komponenter...? har heller inte sätt någon anna liknande tråd. har du? länka det, så skulle det uppskattas

Det här ska ju du veta om du gjort punkt 1 i listan som han länkade? Dvs sök i forumet och se om du hittar igen ett liknande problem?

Annars hjälper det oss enormt att bara rabbla allt du har i din dator samt gärna fota en eller två bilder på hur allt är kopplat. Det kan vara så simpelt som en liten felkopplad sladd som du kanske missat men som någon här får syn på!

Testa att följ mallen så kanske folk har en idé och kan hjälpa dig!

Skickades från m.sweclockers.com