CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk

@AlexanderLindhe: För att gå från DMG till LE behövde jag typ vinna 10 matcher på raken, samma när jag skulle gå vidare uppåt.
Att man får 3-10 kills som GE kan helt enkelt vara att man hamnat i en svacka, vet själv hur det kan bli när man inte känner glöden

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

@AlexanderLindhe: För att gå från DMG till LE behövde jag typ vinna 10 matcher på raken, samma när jag skulle gå vidare uppåt.
Att man får 3-10 kills som GE kan helt enkelt vara att man hamnat i en svacka, vet själv hur det kan bli när man inte känner glöden

Jo jag vet, men om man nu har kommit upp till global utan boost så ska man ju ha en så pass bra lägsta nivå att man inte ligger kring 5 kills i min mening.

Permalänk
Skrivet av AlexanderLindhe:

Jo jag vet, men om man nu har kommit upp till global utan boost så ska man ju ha en så pass bra lägsta nivå att man inte ligger kring 5 kills i min mening.

Det vill säga game sense, hålla säkra vinklar och vara i rätt position vid rätt tidpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Man rankar inte pga poäng. Din Kill/Death score har inget med MM's rankingsystem att göra. Du rankas upp eller ner beroende på hur många rundor dit lag vinner/förlorar. Allt handlar om detta + hur många MVP stjärnor du får. Sjukt dåligt rankingsystem då allt är beroende på rundor och MVP stjärnor som inte säger ett sket.

I min mening är det är bra system, det är bara synd att så få vet om hur det fungerar. Nu så sitter en hel del och spelar för att få höga frags istället för att försöka vinna. Händer rätt ofta att topfraggarna campar som T och låter resten av laget rusha så att motståndarna blir skadade. Sen går tiden och dom knäpper några exit frags, men rundan förloras varje gång. Sen skriker dom i micen, suka blyat, kurwa, silver team, bla bla.

Permalänk
Medlem

Känner man att man blir bättre så rankar man väl upp förr eller senare när man minst anar det.
Själv gick jag in på första 10 matcherna till GNM och vid 20 MG, 37 MGII och nu vid 52 blev man MGE.

Sen är det väl vunna ronder och MWP som räknas och inte frags om jag förstår det rätt?
Spelar som sagt själv random med ryssar och idioter men ranken verkar fungera enligt mig bra, hittills

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Känner man att man blir bättre så rankar man väl upp förr eller senare när man minst anar det.
Själv gick jag in på första 10 matcherna till GNM och vid 20 MG, 37 MGII och nu vid 52 blev man MGE.

Sen är det väl vunna ronder och MWP som räknas och inte frags om jag förstår det rätt?
Spelar som sagt själv random med ryssar och idioter men ranken verkar fungera enligt mig bra, hittills

Räknas MVP verkligen? bara att planta bomben för free elo då

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

Räknas MVP verkligen? bara att planta bomben för free elo då

Vad jag hört från flera håll så verkar dessa räknas och ska ha en viss inverkan. Låter rimligt att de räknas för mig.
Bara och bara att planta? Bomben ska väl gå av också, hela idén med spelet vilket inte alltid är så lätt på en match.

Som sagt är ranken och spelet lagberoende (som tur är) Kör man sitt eget race så kommer man inte långt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

De är bara att kämpa och topfraga i alla matcher iaf typ och vinna/oavgjort. Du kanske ska köra lite själv med random istället bruka oftast funka bäst än med sina polare. När ja satt fast i silver, så körde ja själv och de funkade betydligt bättre än med sina polare. Gick ju fortare att ranka upp och har några gånger blivit kallad fuskare eller smurf. Just Smurf de tänker jag aldrig skaffa de är så respektlöst för dom som är lågrankade och inte alls så bra. De är som att är man stor och stark så slå man på dom svaga än sin egna nivå och de är väldigt fel och fegt, och har aldrig blivit boostad tänker aldrig. Godkänna det då blir man inte bättre som spelare. Just nu är man GN3.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Vad jag hört från flera håll så verkar dessa räknas och ska ha en viss inverkan. Låter rimligt att de räknas för mig.
Bara och bara att planta? Bomben ska väl gå av också, hela idén med spelet vilket inte alltid är så lätt på en match.

Som sagt är ranken och spelet lagberoende (som tur är) Kör man sitt eget race så kommer man inte långt.

Menar mer att om ens entryfrager går in och får 3-4 kills och sen plantar någon bomben och så får bombplantaren MVP.. lite orättvist? Kanske bara är för defuse dock men samma sak där.

Jag har kört mitt eget race från silver till LEM. Får köra ganska många games med alla andra spelare mutade. #ryssar

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

En liten uppdate här, Har spelat nu på tre konton och alla har blivit MGE, jag kan vara ganska säker på att jag är MGE då va?

I vilket fall så har jag kollat många videos på webben från bl.a WarOwl som jag personligen tycker hjälpt mig med mitt game sense, känns bara som att mitt aim inte hänger med längre. så det blir att köra mera DM om dagarna för att ta mig till DMG.

Mitt mål till en början var MGE men har flyttats upp lite till Eagle nu

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlexanderLindhe:

Jo jag vet, men om man nu har kommit upp till global utan boost så ska man ju ha en så pass bra lägsta nivå att man inte ligger kring 5 kills i min mening.

Det beror väl på? Är själv Supreme och ligger och tassar på GE. Ibland får jag sådana matcher där jag inte kan träffa en ladugårdsdörr ens (pga. att man är trött t.ex.) men nästa så pangar man sönder totalt. Ibland har man haft veckor där man inte ens klarar av springa rätt utan att gå in i väggar. Och jag är inte Boostad utan jag brukar ligga på mellan 25-30 kills per match i snitt.

Skrivet av Happen:

I min mening är det är bra system, det är bara synd att så få vet om hur det fungerar. Nu så sitter en hel del och spelar för att få höga frags istället för att försöka vinna. Händer rätt ofta att topfraggarna campar som T och låter resten av laget rusha så att motståndarna blir skadade. Sen går tiden och dom knäpper några exit frags, men rundan förloras varje gång. Sen skriker dom i micen, suka blyat, kurwa, silver team, bla bla.

Beror ju helt på hur man ser det. Systemet är helt baserad på att laget presterar och inte individen. Har haft matcher där man helt dominerat med 30+ kills och ändå förlorat pga. man varit tvungen att boosta fyra andra spelare och förlorat rank pga. det.

Skrivet av tjarven:

Känner man att man blir bättre så rankar man väl upp förr eller senare när man minst anar det.
Själv gick jag in på första 10 matcherna till GNM och vid 20 MG, 37 MGII och nu vid 52 blev man MGE.

Sen är det väl vunna ronder och MWP som räknas och inte frags om jag förstår det rätt?
Spelar som sagt själv random med ryssar och idioter men ranken verkar fungera enligt mig bra, hittills

Nej. Vinner inte laget så spelar det ingen roll hur du spelar. Du går inte upp i rank ändå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det beror väl på? Är själv Supreme och ligger och tassar på GE. Ibland får jag sådana matcher där jag inte kan träffa en ladugårdsdörr ens (pga. att man är trött t.ex.) men nästa så pangar man sönder totalt. Ibland har man haft veckor där man inte ens klarar av springa rätt utan att gå in i väggar. Och jag är inte Boostad utan jag brukar ligga på mellan 25-30 kills per match i snitt.

Beror ju helt på hur man ser det. Systemet är helt baserad på att laget presterar och inte individen. Har haft matcher där man helt dominerat med 30+ kills och ändå förlorat pga. man varit tvungen att boosta fyra andra spelare och förlorat rank pga. det.

Nej. Vinner inte laget så spelar det ingen roll hur du spelar. Du går inte upp i rank ändå.

Om du förlorar med 16-14 och har några MVP förlorar du mycket mindre ELO än om du hade förlorat 16-1 med 0 MVPs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det beror väl på? Är själv Supreme och ligger och tassar på GE. Ibland får jag sådana matcher där jag inte kan träffa en ladugårdsdörr ens (pga. att man är trött t.ex.) men nästa så pangar man sönder totalt. Ibland har man haft veckor där man inte ens klarar av springa rätt utan att gå in i väggar. Och jag är inte Boostad utan jag brukar ligga på mellan 25-30 kills per match i snitt.

Brukar ofta bero på servern imo om kulorna reggar eller inte...körde ett game igår:

https://www.youtube.com/watch?v=HKXoc4U4Ipw&feature=youtu.be
(först kulorna är ju fail of the week men ändå..)

Grovt räknat till 10 hits.. 76 hp -> ca 15 så man blir ju lite less

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Igår när jag avslutade en match som vi vann så rankade jag inte upp, vilket jag hoppades på. Idag när jag startade spelet var jag plötsligt LE.
Är det någon som vart med om att ranken kommer efteråt?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Skrivet av tjarven:

Igår när jag avslutade en match som vi vann så rankade jag inte upp, vilket jag hoppades på. Idag när jag startade spelet var jag plötsligt LE.
Är det någon som vart med om att ranken kommer efteråt?

Det enda liknande jag varit med om är att varken Profile XP bar, drops, eller current rank/rank up syns vid slutet på en match. (men som sedan har dykt upp när man kommer tillbaka till lobbyn)

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellberg244:

Om du förlorar med 16-14 och har några MVP förlorar du mycket mindre ELO än om du hade förlorat 16-1 med 0 MVPs.

Fast nu har vi aldrig fått info direkt från Valve om hur systemet fungerar, utöver att det är en kraftigt modifierad version av ett sorts ELO-system. Så det är lite meningslöst att spåna i hur man rankar upp.

Vinner du rankar du upp, förlorar du rankar du ned. Det är det som är säkert.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qhrizz:

Brukar ofta bero på servern imo om kulorna reggar eller inte...körde ett game igår:

https://www.youtube.com/watch?v=HKXoc4U4Ipw&feature=youtu.be
(först kulorna är ju fail of the week men ändå..)

Grovt räknat till 10 hits.. 76 hp -> ca 15 så man blir ju lite less

Reggen beror delvis på tickrate på servern som MM envisas med att ha på 64 istället för 128.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tycker det har börjat gå mkt bättre att spela nu. Behöver inte vinna 10spel å förlora 0 för å ranka upp mer, runt 3-4vinster med någrolunda MVPs räckte för MG-MGE.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev global för 2min sen! #lifegoals!

481 timmar spelade, inte så illa om jag får säga det själv. Rankat upp själv utan premades då jag inte har några andra vänner som lirar CSGO.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Blev global för 2min sen! #lifegoals!

481 timmar spelade, inte så illa om jag får säga det själv. Rankat upp själv utan premades då jag inte har några andra vänner som lirar CSGO.

Värt ett grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Värt ett grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

tackar!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Skapade ett nytt konto för att se var jag skulle hamna efter mina tio vinster. Efter 11 matcher varav 10 var vinster så blev jag Global! En gammal 1.6-spelare har det fortfarande!

Dock så måste jag säga att nivån är snuskigt låg även på GE. Jag anser mig ha varit duktig på cs tidigare men nu spelar jag endast lite då och då. Trots detta så kan jag springa runt och få 30+ frags varje match. Vad är grejen? Antar att alla vettiga spelar andra ligor och vill undvika den låga tickraten....

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Skapade ett nytt konto för att se var jag skulle hamna efter mina tio vinster. Efter 11 matcher varav 10 var vinster så blev jag Global! En gammal 1.6-spelare har det fortfarande!

Dock så måste jag säga att nivån är snuskigt låg även på GE. Jag anser mig ha varit duktig på cs tidigare men nu spelar jag endast lite då och då. Trots detta så kan jag springa runt och få 30+ frags varje match. Vad är grejen? Antar att alla vettiga spelar andra ligor och vill undvika den låga tickraten....

Kan du inte ha blivit. LEM är högsta tanken man kan få efter sina 10 vinster om dom inte ändrat något förstås. Du har ingen printatt visa?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Kan du inte ha blivit. LEM är högsta tanken man kan få efter sina 10 vinster om dom inte ändrat något förstås. Du har ingen printatt visa?

Mmmmm, hate to be THAT guy men....

Screenshot or it didn't happen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

GE säger inget, nivån är låg även där.
Alla vettiga spelar på andra ställen som ESEA, Faceit etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Känner verkligen igen detta. Är långtifrån er nivå men är i alla fall LE. När man ska lira med nån kompis som är typ GN1 brukar jag alltid underprestera sjukt så alla undrar vem fan som carryat mig. Folk på riktigt låga ranker har ett så fundamentalt annorlunda rörelsemönster än på lite högre ranker, allt ens gamesense blir i princip värdelöst, det är som att spela mot bottar programmerade för att bete sig som fullkomliga galningar. De dyker upp var som helst när som helst, hoppar, duckar, och sprejar såklart oavbrutet så man knappt kan undgå att bli random HSad.

Jag minns när jag en gång spelade i Silver 2 (var då runt MG1 själv) så gick jag mot mid på Cache som Terrorist men blev dödad av någon som gallrushade från B. Sjukt unpredictable haha. Men dock brukar jag knappast ha några problem med att smurfa mot alla ranker under LE (är själv LEM).

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Skapade ett nytt konto för att se var jag skulle hamna efter mina tio vinster. Efter 11 matcher varav 10 var vinster så blev jag Global! En gammal 1.6-spelare har det fortfarande!

Dock så måste jag säga att nivån är snuskigt låg även på GE. Jag anser mig ha varit duktig på cs tidigare men nu spelar jag endast lite då och då. Trots detta så kan jag springa runt och få 30+ frags varje match. Vad är grejen? Antar att alla vettiga spelar andra ligor och vill undvika den låga tickraten....

hahah XD gå hem troll! du kan inte bli högre än LEM efter 10 games Har testat själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellberg244:

hahah XD gå hem troll! du kan inte bli högre än LEM efter 10 games Har testat själv

Tydligen så kan man det eftersom "jag har testat själv".

Tyvärr så har jag inget screenshot, trodde inte det skulle vara någon big deal direkt. Har alltid varit Global på spelet så det var inget jag tyckte var otroligt heller.

För att klargöra så blev min kompis supreme efter 10 vinster så nog går det att gå över LEM direkt.
Oavsett så kan vi nog lämna diskussionen här, om ni väljer att tro på det eller inte det får vara upp till er.

Må väl.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Tydligen så kan man det eftersom "jag har testat själv".

Tyvärr så har jag inget screenshot, trodde inte det skulle vara någon big deal direkt. Har alltid varit Global på spelet så det var inget jag tyckte var otroligt heller.

För att klargöra så blev min kompis supreme efter 10 vinster så nog går det att gå över LEM direkt.
Oavsett så kan vi nog lämna diskussionen här, om ni väljer att tro på det eller inte det får vara upp till er.

Må väl.

Då antar jag att du spelat fler matcher efter att du fick ranken då. Annars är det bara att gå in och trycka F12.

Jag tror inte Valve själva gått ut och sagt något om det, men de som testat (kolla reddit t.ex.) har fått LEM som rank efter 10 vinster som högsta. Ett screenshot på att så inte är fallet hade i så fall motbevisat det som är accepterat som fakta idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Då antar jag att du spelat fler matcher efter att du fick ranken då. Annars är det bara att gå in och trycka F12.

Jag tror inte Valve själva gått ut och sagt något om det, men de som testat (kolla reddit t.ex.) har fått LEM som rank efter 10 vinster som högsta. Ett screenshot på att så inte är fallet hade i så fall motbevisat det som är accepterat som fakta idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, det finns ingen fakta i det då vi inte vet hur systemet fungerar. Jag vet att i början av cs:go när jag spelade mm så fick jag supreme som första rank, men det kan ha varit annorlunda då. Du har rätt, jag har spelat fler matcher på samma konto så screenshot blir föga intressant.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"