Vilket webbhotell? har köpt domän

Permalänk
Medlem

Vilket webbhotell? har köpt domän

Hej allihopa, nu är läget så att till dagarna har jag planer på att köpa ett webbhotell. Som rubriken lyder så har jag redan ett domännamn köpt på namecheap!

Har läst mycket om binero och one som ska vara bra för de priset de ligger på, det jag nu funderar över hur det kommer att gå att flytta min domän till min sida ifall jag skulle hosta på någon av dem. Har för mig att man måste köpa en domän på deras sida eller betala för att "flytta" domänen till dem. Vänder mig hit då det skulle kännas väldigt surt att betala bara för att inse att de kommer att kosta mer än jag förväntar mig, då jag har en begränsad ekonomi. MVH Orolig kille

TLDR; Webbhotell i prisklass som binero/one som kan använda redan köpt domän utan extra kostnad (om det inte redan fungerar på de redan)

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontusv:

Har för mig att man måste köpa en domän på deras sida eller betala för att "flytta" domänen till dem. Vänder mig hit då det skulle kännas väldigt surt att betala bara för att inse att de kommer att kosta mer än jag förväntar mig, då jag har en begränsad ekonomi.

Jag har själv ett domän namn som jag köpte för en del år sedan och när mitt "abonnemang" hos operatören gick ut valde jag att ha namnet bara hos internet stiftelsen.
Då internet stiftelsen (som hanterade .se adresser) slutade att göra det och ville att man skulle ha hos någon annan operatör, så kollade jag runt lite.
Binero har att du måste betala för "flytt" om du redan har ett domän namn.
Hur det är med One vet jag inte.

För tillfället har jag Loopia, vilket var en av de få som inte tog betalt för "flytt" av domän namn och en av de få jag hittade som inte "krävde" att skulle ha webhotell också (med andra ord ha domän namnet "parkerat").

Nu hör inte Loopia till de billigare, men inte till de dyraste heller.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan välja ett domän/DNS paket och peka domänen vart man vill om man skulle vilja "flytta runt" själv har jag domäner på Citynetwork men har lekt runt lite med hur servern sköts och var den ligger.
https://www.citynetwork.se/domanregistrering/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Qbranch / Axians har bra webbhotell, finns i olika paket också med x antal adresser och support som ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Jag har själv ett domän namn som jag köpte för en del år sedan och när mitt "abonnemang" hos operatören gick ut valde jag att ha namnet bara hos internet stiftelsen.
Då internet stiftelsen (som hanterade .se adresser) slutade att göra det och ville att man skulle ha hos någon annan operatör, så kollade jag runt lite.
Binero har att du måste betala för "flytt" om du redan har ett domän namn.
Hur det är med One vet jag inte.

För tillfället har jag Loopia, vilket var en av de få som inte tog betalt för "flytt" av domän namn och en av de få jag hittade som inte "krävde" att skulle ha webhotell också (med andra ord ha domän namnet "parkerat").

Nu hör inte Loopia till de billigare, men inte till de dyraste heller.

Känns som det börjar luta lite mot Loopia, blev lite irriterad över Binero's "flyttavgift", och One ser det ut som att man måste köpa domänet via deras hemsida :S

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

har loopia och har bara kärlek för dom. både deras innehåll och guider och service till deras kundservice

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av pontusv:

Känns som det börjar luta lite mot Loopia, blev lite irriterad över Binero's "flyttavgift", och One ser det ut som att man måste köpa domänet via deras hemsida :S

https://www.one.com/sv/support/guides-faq#transfer

har för mig det är en flyttavgift. men det går att flytta dit.