Samsung tillkännager SSD 950 Pro med hastigheter på uppemot 2 500 MB/s

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung 940 sedan tidigare och den är hyfsat snabb - över 1100 MB/s. Har också under kort tid haft en SM951 inan den packade ihop och den var nästan dubbelt så snabb!

En reflektion över tråden - kommer jag köpa en 950 pro? Japp. Kommer jag märka skillnad? Japp, utifrån tidigare erfarenhet så vet jag vilken skillnad det gör. Program startar sjukt snabbt och Windows är igång påp några få sekunder. Jag (med många andra) som hatar väntetider ser den här hasigheten på diskar som en gudagåva - det är lite som att köra bil och aldrig få rött ljus eller lastbilar, traktorer eller husvagnar som ligger och blockerar vägen.

Permalänk
Avstängd

tycker 300 verkar rimligare
@metalkiller78:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nja pci-e 2 x8 mot pic-e 3 x4 tror jag det blir samma hastighet. Så ingen förbättring tyvärr.

Det är 4x PCIe 2.0 på DMI 2 och 4x PCIe 3.0 på DMI 3, så det är en rejäl förbättring.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Det är 4x PCIe 2.0 på DMI 2 och 4x PCIe 3.0 på DMI 3, så det är en rejäl förbättring.

Ändrat Vet inte hur jag tänkte där en sek, men ja blir dubbla hastigheten mot förut. Dock inte så mycket när man använder flera HDD/USB/nätverk ihop med M.2, sen att vissa pic-e platser kör med dmi också gör inte saken bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Ja men sedan är frågan hur många lanes du har på din M.2. Den kan vara begränsande.

kommer bara gå x2 lanes hastigheten för alla Z97 mobo's klarar inte av x4 lanes, MEN köper man ett kontrollerkort från delock för 250 pix (pcie) + frakt så funkar det i x4