Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag har nog aldrig sett en vara dyka upp i lika många reor på lika många olika ställen som Harman Kardon Onyx Studio. Den "går ner" till runt 1200 varje helg känns det som. Varför? Är det en utgående produkt som ingen vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Jag har nog aldrig sett en vara dyka upp i lika många reor på lika många olika ställen som Harman Kardon Onyx Studio. Den "går ner" till runt 1200 varje helg känns det som. Varför? Är det en utgående produkt som ingen vill ha?

Utgående vet jag inte men jag köpte min förra året vid Black Friday för runda slängor 900 kr. Sjukt prisvärd produkt med bra ljud och bra batteritid.

Permalänk
Medlem

Dustins Reor känns rätt luriga, t.ex. 4690k som säljs för 1990kr nu vilket är rätt vettigt, men ändå listas 'orginalpriset' som 25xx kr, istället för de 2,2-2,3k som den brukar ligga på.. Dessa taktiska höjningar av "orginalpris" inför en rea ansågs väl som olagliga under julhandeln för 2-3 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här laptopen verkar rätt schysst för 6000kr, vad tycker ni?
https://www.komplett.se/product/848704/datorer/brbara/datorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Dustins Reor känns rätt luriga, t.ex. 4690k som säljs för 1990kr nu vilket är rätt vettigt, men ändå listas 'orginalpriset' som 25xx kr, istället för de 2,2-2,3k som den brukar ligga på.. Dessa taktiska höjningar av "orginalpris" inför en rea ansågs väl som olagliga under julhandeln för 2-3 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Tittar man på prisjakt så är det faktiskt inte helt fel ändå. Jag är dock osäker på hur länge man måste hålla ordinarie pris innan man kan rea ut något.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

LG G4 32gb för 3490:- i de Phonehousebutiker (åtminstone i regionerna Skåne och Mälaren) som har "invigning" just nu (att de numer heter Elgiganten Phonehouse).

http://annons.elgiganten.se/invigning/

Prisjakt: 4270:-

Gäller inte varianten med läderbaksida.

Nån som vet ifall det är samma pris i Sthlm?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av willeykk:

Dustins Reor känns rätt luriga, t.ex. 4690k som säljs för 1990kr nu vilket är rätt vettigt, men ändå listas 'orginalpriset' som 25xx kr, istället för de 2,2-2,3k som den brukar ligga på.. Dessa taktiska höjningar av "orginalpris" inför en rea ansågs väl som olagliga under julhandeln för 2-3 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lustigt också att dom har kvar annonsen här på SweC med 4690K för 2290:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Tittar man på prisjakt så är det faktiskt inte helt fel ändå. Jag är dock osäker på hur länge man måste hålla ordinarie pris innan man kan rea ut något.

http://i.imgur.com/COnKslM.png

Ptja, tycker det verkar rätt tveksamt överlag. Är det företagen själva som updaterar(/manipulerar) Prisjakts information? Eller är PJ också del i det hela?

Skrivet av Toxic Crow:

Det är lustigt också att dom har kvar annonsen här på SweC med 4690K för 2290:-

Haha, såg det nu också, kolla bilden ovan!

Permalänk
Medlem

Angående denna stolen som länkades, det står nu i orderbekräftelse att varan utgått? Fast jag beställde igår och betalade pengar fast står att de tagit 0 kr nu? inte säker om jag fått pengarna tillbaks men så får de väl inte göra? Jag beställde ju den så de kan väl inte bara ta bort den mitt i?

Edit: har 2 orderbekräftelse, dena gamla står det om stolen men den nya står det att varan utgått, fattar ingenting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Förvånandsvärt nog så är Ikeas laddningsbara batterier lika bra, eller till och med bättre än Sanyo Eneloop. Helt sjukt, med tanke på priset, 49:- för 4 AA eller AAA, och laddare som också ska vara väldigt bra, för 99:-!

Hmm. Tackar för tipset, de verkar inte så dåliga.

Dock tror jag inte jag håller med om påståendet att de är bättre, då han pratar om 50-100 för bra kraft och upp till 450 cykler totalt. Eneloops styrka är inte bara i att de tål extrema laster som tex 4A, utan även att de tål enorma mängder cykler. (Tror detta är den gen han jämförde med)
Men exakt som du säger, med tanke på priset så jämnar det ut sig väldigt bra. 2A är nog för att dra runt både kamerors blixtar och mycket annat. Notera dock att nyare eneloop har ca 2000 cykler enligt spec, med 1900-2000mAh. Så @99kr för 4 st, som jag köpt dem för så är Ikeas faktiskt 2x så dyra @ 49kr, sett till total kapacitet-cykler

För jobbet så måste vi ha de bästa då tex handmicrofonerna bokstavligt talat äter ström. Myggorna är bättre, och där hade nog dessa fungerat.
Du kan se här hur modernare eneloop celler klarar urladdning. 2000mAh @ 7A... säger en del. Att ens kunna dra 10A ut ett AA är helt freaking-otroligt. Vanlig last mellan 0.1A och 2A ger alla runt 2300-2500mAh.
Av vad jag sett är det inga problem att få 500+ laddningar ur dem med 1A last, dock räknar jag inte med 10A på ett med 500 cykler

Jag köpte dock en del Ikea laddningsbara batterier (tror det var AAA) till trådlösa telefonerna hemma för ett tag sedan (behövde bara något billigt), en del är typ 2 år liggande och oöppnade (köpte för många). Ska se om jag kan hitta dem, och ev göra lite urladdningstest så ser man deras självurladdning i extrem fall.

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Utgående vet jag inte men jag köpte min förra året vid Black Friday för runda slängor 900 kr. Sjukt prisvärd produkt med bra ljud och bra batteritid.

Skulle du säga att dom kan ersätta ett billigare högtalarpar om man inte är så kräsen men vill ändå känna lite tryck?
Läst att det ska vara någorlunda tryck fast jag vet att det är väldigt individuellt..
Din åsikt mellan tummen och lilltån?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daniel87:

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xb...

Borderlands Awesome collection till Xbox one för 99 kr inkl frakt!

Nästa på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2978803 448:- inkl frakt.

Detta verkar borttaget?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Detta verkar borttaget?

Japp. Hade det uppe i en flik, uppdaterade nyss and no more. Var 100+ i lager så tvivlar på att de sålt slut.

Permalänk
Medlem

Det var 50+ i lager när jag kollade så jag tror de sålt ut, hann köpa två exemplar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kronwalled:

Japp. Hade det uppe i en flik, uppdaterade nyss and no more. Var 100+ i lager så tvivlar på att de sålt slut.

Känns nästan som ett misstag snarare än att de skulle sålt slut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Känns nästan som ett misstag snarare än att de skulle sålt slut.

Elgiganten och Electroworld säljer ofta relativt nya storspel för det priset till PS4 och Xbox One. Priset är korrekt men någon eller några har köpt upp massor av exemplar för att sälja vidare med vinst troligen. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Elgiganten och Electroworld säljer ofta relativt nya storspel för det priset till PS4 och Xbox One. Priset är korrekt men någon eller några har köpt upp massor av exemplar för att sälja vidare med vinst troligen. :/

Är inte säker på detta, men jag tror de har en begränsning på 10 spel per person under dessa deals. Beställde ett par för några veckor sedan, skulle sedan lägga en beställning på en annan produkt och ville se var fri frakt (elgiganten) gränsen låg så la till samma spel om och om igen utan avsikt att beställa spelen, och kundvagnen ville inte mer efter att den nått tio totalt, tidigare order inkluderad.

Men visst, om många sitter och beställer x10 så blir det ju en del efter ett tag iaf...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Elgiganten och Electroworld säljer ofta relativt nya storspel för det priset till PS4 och Xbox One. Priset är korrekt men någon eller några har köpt upp massor av exemplar för att sälja vidare med vinst troligen. :/

Det har tagit bort produkten helt från sortimentet vilket brukar vara en nödlösning när nåt gått knas.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det har tagit bort produkten helt från sortimentet vilket brukar vara en nödlösning när nåt gått knas.

Jag är övertygande om att detta är planerat. Jag sätt såna här riktiga fynd erbjudanden lite då och då från Electro (också ev Elgiganten). Sunset Overdrive för 29kr och Evolve för 49kr med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronner:

Beställt 5 st, lär vara systemfel och kommer avbeställas inatt men här har ni!

https://www.dustinhome.dk/product/5010825577/750-series

Intel 750 400GB PCI Express 3.0 90% off

Have fun!

Hur gör ni för att beställa till Sverige då de endast levererar till danska adresser?

Permalänk
Medlem

Detta undrar jag också, går ju inte att välja annat än Danmark

Skrivet av Elmut:

Hur gör ni för att beställa till Sverige då de endast levererar till danska adresser?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Går ej, bara slog in min svenska adress och hoppas på det bästa

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Elmut:

Hur gör ni för att beställa till Sverige då de endast levererar till danska adresser?

Skrivet av lasseTM:

Detta undrar jag också, går ju inte att välja annat än Danmark

Där finns en separat tråd som detta diskuteras i, men det ser ut som man inte levererar utanför Danmark tyvärr

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av leafbranch:

Jag är övertygande om att detta är planerat. Jag sätt såna här riktiga fynd erbjudanden lite då och då från Electro (också ev Elgiganten). Sunset Overdrive för 29kr och Evolve för 49kr med mera.

Okaj, synd att man missade detta då... Iofs inte någon jätteintressant titel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ronner:

Beställt 5 st, lär vara systemfel och kommer avbeställas inatt men här har ni!

https://www.dustinhome.dk/product/5010825577/750-series

Intel 750 400GB PCI Express 3.0 90% off

Have fun!

PCI Express kan man ju ändå inte använda om man har ett stort grafikkort som skymmer
Annars hade jag beställt några stycken.

Permalänk

Jag beställde 3st Intel 750 400GB PCI Express 3.0 (90% off) med min svensk address. De tog pengarna också så.... får man hoppas att någoting kommer?

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

köpet kommer makuleras, provade samma en gång tidigare från dustin.dk, dom drog pengarna och makulerade köpet arbetsdagen efter när dom insåg att jag inte bodde i Danmark

Och efter att ha sett den dealen så önskar jag att jag bodde i Danmark...

Aja det är bara att leva på hoppet, jag hoppas innerligt att dom skickar till dig!

Mvh fredde

Permalänk
Avstängd

@Orfi:
UPS går bra. Bara att ta ett Dansk postnummer + din riktiga adress. När det är på väg ringer man och säger till UPS att man klantade till det och säger sitt riktiga postnummer. Gjorde jag när jag beställde från GB. Men tyvärr använder Dustin nog inte UPS.

Permalänk
Medlem

"Man kan beställa ett par gratis Google cardboard glasögon på http://upplevdalakraften.se/"

Nån som har beställt ?

Permalänk
Skrivet av jussit:

"Man kan beställa ett par gratis Google cardboard glasögon på http://upplevdalakraften.se/"

Nån som har beställt ?

Jag hivade iväg en beställning, bara för att testa.
Fyllde i ett icke existerande mobilnummer så jag ska slippa få samtal. Fick ett bekräftelsemail strax efter jag beställt där det stod att det kunde ta 1-2 veckor att få glasögonen. Vi ser väl hur det blir, men uppringt kommer jag inte bli iaf vilket är det viktiga

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM