Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Stämmer bra. Dock kan man "gameshera" precis som på PS4. Du har din väns konto aktiverat på din Xbox One och han har ditt på sin Xbox One. Köper du ett spel så dyker det upp hos honom och tvärtom. Jag och en vän har delat flera spel (Destiny, Alien Isolation, Magika 2 mm.) på så sätt

Stämmer utmärkt^^ Du kan tom sätta flera konton som hemma på dit xbox, sen loggar man in med sitt egna konto så har man alla spelen tillgängliga

Har gaft mitt egna konto som hemma på min konsol första dagen, annars har någon kompis "lånat". Ända gången man får problem är när internet är borta, då kan man inte spela några digitala spel

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Stämmer utmärkt^^ Du kan tom sätta flera konton som hemma på dit xbox, sen loggar man in med sitt egna konto så har man alla spelen tillgängliga

Har gaft mitt egna konto som hemma på min konsol första dagen, annars har någon kompis "lånat". Ända gången man får problem är när internet är borta, då kan man inte spela några digitala spel

Hur menar du ?

Så här har jag:

En polare och jag delar spel. Jag har min användare som "Hem" på hans. Han har sin användare som "Hem" på min.

Kan jag även lägga till brorsans Användare (som hem) på min, och på så sätt låta brorsans ungar spela Lego spelen på min X1, när dom är här hos mig?

Följdfråga : Kan jag då spela lego spelen från mitt konto ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Hur menar du ?

Så här har jag:

En polare och jag delar spel. Jag har min användare som "Hem" på hans. Han har sin användare som "Hem" på min.

Kan jag även lägga till brorsans Användare (som hem) på min, och på så sätt låta brorsans ungar spela Lego spelen på min X1, när dom är här hos mig?

Följdfråga : Kan jag då spela lego spelen från mitt konto ?

Ja, du kan spela legospelen från ditt konto. Då din brors hemkonsol är den du spelar på.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zisekoz:

Ja, du kan spela legospelen från ditt konto. Då din brors hemkonsol är den du spelar på.

Jo men kan jag ha både min polare och bror på min konsoll? som hem. Bägge två samtidigt alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Jo men kan jag ha både min polare och bror på min konsoll? som hem. Bägge två samtidigt alltså.

Ja det ska inte vara några problem. Iaf vad jag läst mig till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Du kan ha hur många konton som helst som "hem" på din konsoll. Dock kan man inte ha flera "hem" på samma konto
Så säg att din brors konsoll tappar internet, så tappar han även alla spel då hans konto's "hem" är din konsoll

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage

Permalänk
Medlem

Har precis gjort ett Spartan Company för Sweclockers! Men behöver 4 person som jag manuellt kan lägga till för att aktivera det! Någon som har lust att offra sig? PM eller citera mig ditt gamertag!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Har precis gjort ett Spartan Company för Sweclockers! Men behöver 4 person som jag manuellt kan lägga till för att aktivera det! Någon som har lust att offra sig? PM eller citera mig ditt gamertag!

Haziza87

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Done!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Hype!
Dock verkar det som om jag kommer få spela halo 5 ett tag utan den eftersom komplett inte verkar få in den till releasen :/

Permalänk
Medlem

De säljer Xbox One i netonnets nya Borås butik för 2500 kr idag för de som är intresserad: https://www.netonnet.se/art/lagershop/boras

Kanske själv slår till om de finns kvar ikväll men tvivlar.

Edit: OK fanns över 100+ kvar i lager så inte precis som Xbox one tog slut där tips för er som fortfarande vill ha en billigt och bor i närheten.

Men tja då har man nu alla konsoller denna generation också.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att spela Fable Legends? Lägg till Snygge Oscar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är man tvungen med att lida på att ha konsolen på Svenska för att kunna välja Sverige som land? eller funkar det fortfarande att välja och köra vid ett annat land utan problem?

Och i så fall går det fortfarande idag att sätta den till USA och köpa spel o.s.v.? Min Xbox 360 är en NTSC US maskin som exempel redan så

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

HEj!

Alltså jag har funderat över en sak. nya xbox elite 1tb. kostar 5000kr. Vanliga xbox 1tb kostar 3800kr man kan då alltså köpa den vanliga xbox 1tb och lägga till en xbox elite kontroller för stort sett samma pris som xbox elite packetet.

med andra ord få en vanlig kontroller gratis egentligen, det man tappar är att man får en hybridhårddisk och instället får en helt mekaniskt.

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

HEj!

Alltså jag har funderat över en sak. nya xbox elite 1tb. kostar 5000kr. Vanliga xbox 1tb kostar 3800kr man kan då alltså köpa den vanliga xbox 1tb och lägga till en xbox elite kontroller för stort sett samma pris som xbox elite packetet.

med andra ord få en vanlig kontroller gratis egentligen, det man tappar är att man får en hybridhårddisk och instället får en helt mekaniskt.

Vad är det du funderar över? Tycker du svarar dig själv att du byter ut en hybridhårddisk mot en vanlig kontroll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det du funderar över? Tycker du svarar dig själv att du byter ut en hybridhårddisk mot en vanlig kontroll

Det kändes bara korkat att köpa xbox elite när man inte direkt vinner så mycket på det. tänkte det var något jag missat.

Förresten. är det enkelt att byta intern hårddisk? Jag har en 128gb SSD över och undra om det kan vara bra att ha "operativsystemet" . Tänkte om man skulle få samma fördelar som på en dator att hela systemet blir snabbare och sen ha en extern hårddisk för majoriteten av spelen. Eller bara dålig ide? Tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Monarchy:

Det kändes bara korkat att köpa xbox elite när man inte direkt vinner så mycket på det. tänkte det var något jag missat.

Personligen tycker jag Elite-modellen av Xbox One känns rätt tveksam. Elite-utgåvan av Xbox 360 var bättre och den jag köpte. Garanterat bra kretsar som inte led av problemen i tidigare revisioner, HDMI, mattsvart konsoll och kontroll samt alla möjliga kablar och ett simpelt headset. Samt 120GB HDD då.

Det sagt, lite sugen är jag på nya kontrollern men kostar på tok för mycket.

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Förresten. är det enkelt att byta intern hårddisk? Jag har en 128gb SSD över och undra om det kan vara bra att ha "operativsystemet" . Tänkte om man skulle få samma fördelar som på en dator att hela systemet blir snabbare och sen ha en extern hårddisk för majoriteten av spelen. Eller bara dålig ide? Tack

Du vinner ingen prestanda på att stoppa in en SSD (google). Går fortare att ladda spel etc från extern.

och

youtube videos
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monarchy:

Känns inte som att flytet i operativsystemet kan bli så mycket bättre än vad det redan är, så det känns ganska bortkastat... Det enda man vinner är väl lägre laddningstider i spel, men lägger du dem på den externa istället lär det bli längre laddningstider istället.

Lose-lose, alltså

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

fast som personen som skrev före dig så har jag också hört att man får kortare laddtider på externa.
?

Skrivet av Dunder:

Känns inte som att flytet i operativsystemet kan bli så mycket bättre än vad det redan är, så det känns ganska bortkastat... Det enda man vinner är väl lägre laddningstider i spel, men lägger du dem på den externa istället lär det bli längre laddningstider istället.

Lose-lose, alltså

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monarchy:

fast som personen som skrev före dig så har jag också hört att man får kortare laddtider på externa.
?

Okej, det låter skumt... Det kanske stämmer om den interna disken bara är SATA-II och en 5400RPM:are, visste inte att de hade snålat så pass.
Problem både med hårddisk och handkontroll alltså, XBone känns mindre och mindre seriös

EDIT: Läste även att man inte kan byta hårddisk utan att bryta garantin på XBone... Något att ha i åtanke innan du byter!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

vet faktiskt inte varför det är så men seg hårddisk kanske är svaret.
sen borde väl ssd ge kortare svarstider om en hybridhårddisk kan göra det som kommer standard på xbox elite?

Vad har dom haft för problem sina kontrollers, bara hört att playstation haft problem med sina, att gummit nöts bort.

Skrivet av Dunder:

Okej, det låter skumt... Det kanske stämmer om den interna disken bara är SATA-II och en 5400RPM:are, visste inte att de hade snålat så pass.
Problem både med hårddisk och handkontroll alltså, XBone känns mindre och mindre seriös

EDIT: Läste även att man inte kan byta hårddisk utan att bryta garantin på XBone... Något att ha i åtanke innan du byter!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monarchy:

vet faktiskt inte varför det är så men seg hårddisk kanske är svaret.
sen borde väl ssd ge kortare svarstider om en hybridhårddisk kan göra det som kommer standard på xbox elite?

Vad har dom haft för problem sina kontrollers, bara hört att playstation haft problem med sina, att gummit nöts bort.

De skapar ett väldigt jobbigt surrande ljud, antagligen på grund av något fel i konstruktionen av vibratorn: http://forums.xbox.com/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/t...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det borde dom ju ha fixat efter dessa år eller?

Skrivet av Dunder:

De skapar ett väldigt jobbigt surrande ljud, antagligen på grund av något fel i konstruktionen av vibratorn: http://forums.xbox.com/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/t...

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

En hybrid hårddisk har sina fördelar. Så det är ju upp till en själv om man väljer en bättre hårddisk eller en handkontroll. Jag skulle helt klart valt bättre hårddisk^^

Om jag inte har fel så kan du inte byta den interna hårddisken på ett xbox one, men kan ha fel? Om det går så är det nog inget du kan göra själv direkt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fast det där är ju gammal support ticket, och dom har ju gjort om sin handkontroll Dom nya har tex 3.5mm inbyggt i handkontrollen (antar att dom fixat fel som det här också?) och dom gamla går inte att köpa längre om inte någon affär har dom på lager kvar^^

Sen är det komiskt att man skriver att xbox one känns mer o mer oseriöst.. 5400rpm hdd orginal är ju inget ovanligt, laddningstiderna blir lite längre, men ingen skillnad i prestande in-game.
Dom släpper en ny version av xbox med hybrid som kostar mer, på detta sätt får man välja om man vill lägga lite extra pengar på snabbare laddnings tider^^

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Monarchy:

det borde dom ju ha fixat efter dessa år eller?

Fast det där är ju gammal support ticket, och dom har ju gjort om sin handkontroll Dom nya har tex 3.5mm inbyggt i handkontrollen (antar att dom fixat fel som det här också?) och dom gamla går inte att köpa längre om inte någon affär har dom på lager kvar^^

Sen är det komiskt att man skriver att xbox one känns mer o mer oseriöst.. 5400rpm hdd orginal är ju inget ovanligt, laddningstiderna blir lite längre, men ingen skillnad i prestande in-game.
Dom släpper en ny version av xbox med hybrid som kostar mer, på detta sätt får man välja om man vill lägga lite extra pengar på snabbare laddnings tider^^

Gammal och gammal, jag har inte haft mitt länge och min kontroll fick samma problem. Skickade in på lagning och en ny ska tydligen vara på väg. Får se om problemet återkommer. Vissa verkar ha fått skicka in många gånger och det återuppstår varje gång.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fungerar det inte längre att köpa "gift cards" från amazon?
Det står att det är fel på mitt kort nämligen. och den vill jag ska uppdatera informationen. När jag gjort det blir det lika.

Edit: verkar vara något strul. 60 och 50 gick inte att köpa.

så fick köpa mindre fick bli 10 , 20 och sen en 30. då verkar det fungera.

Var tvungen att förboka Fallout 4.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Gammal och gammal, jag har inte haft mitt länge och min kontroll fick samma problem. Skickade in på lagning och en ny ska tydligen vara på väg. Får se om problemet återkommer. Vissa verkar ha fått skicka in många gånger och det återuppstår varje gång.

Fast 16jan 2014 som var senast någon skriv något i den tråden o mdet problemet, är nästan 2 år. Var i början av xbox one tiden. Vet att kontrollen hade detta problem men ska väl vara fixat med nya kontrollerna vad jag vet.
Sen att du har fått problem är ju tråkigt, men en person bland flera tusen är inte mycket att gå på, tillverkningsfel osv händer.

Och som du skriver, vissa har fått skicka in flera gånger, vilka är dessa. Vart har dom skickat kontrollen osv? Finns många som gnäller på internet tyvärr och som gör väldigt lite åt det. Kan vara en gammal kontroll dom lämnar in osv oxå som har felet från början

Visa signatur