Permalänk

Gaaah, är så peppad. Sitter dock på en aningen för klen dator tror jag. Allt utom grafikkortet ligger just över minimum.
Tror ni man kan klämma sig förbi med ett "Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 448 HDMI DP 2xDVI 1280MB". Känns som 1280 kan va där skon klämmer :/
Finns det typ nån slags benchmark eller liknande man kan testa innan?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Skrivet av PigPillow:

Gaaah, är så peppad. Sitter dock på en aningen för klen dator tror jag. Allt utom grafikkortet ligger just över minimum.
Tror ni man kan klämma sig förbi med ett "Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 448 HDMI DP 2xDVI 1280MB". Känns som 1280 kan va där skon klämmer :/
Finns det typ nån slags benchmark eller liknande man kan testa innan?

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk

Tycker det känns lite svårt att planera sin karaktär redan nu, då dom egentligen inte har avslöjat särskilt mycket detaljer än. Men jag vill iaf ge mig på något som jag inte brukar.

Som det ser ut i mitt huvud just nu så blir det iaf en ond karaktär, fast kanske inte allt för extremt då, utan snarare mer självisk och egen. Vill undvika skjutvapen så mycket som möjligt, och istället fokusera på explosiva grejer samt att kunna nyttja min omgivning som robotar och olika säkerhetssystem. Crafting passar då även utmärkt in där så att man kan skapa sig en sorts bomb-verkstad för att göra det hela mer intressant. Lär behöva styrka också då för att kunna bära på allt

Så jag lär jobba mest på Intelligence och Perception, samt lite Strength. Ska bli intressant att se hur perk-träden ser ut, det är väl det allt hänger på.

Är väldigt sugen på att bygga eget någonstans långt bort från "civilisationen", och därifrån köra mitt eget race med gott om områden att utföra tveksamma experiment på Det vore grymt om man även kan bygga i grottor och dylikt, men man ska väl inte ha allt för höga förhoppningar förrän nya Creation Kit dyker upp.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Oblivion var relativt buggigt, men kanske inte när du spelade patchade versioner senare?

Det man kan fixa i konsollen sträcker sig oftast bara till att rätta till fel åtstadkomna av slarvigt skrivna scripts, och slarvet med scriptingen i Oblivion gjorde ju att man nästan fick "spela" det mer genom konsollen.

Nä, lirade det opatchat. Kanske bara hade tur, vem vet.

Det med dåliga scripts, absolut. Blev nästan skadad av att nyttja konsollen, kan inte använda en annan konsoll utan att undermedvetet knappa in movetoqt på några mikrosekunder.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Senaste dokumentären jag har sett om området så är det inte så farligt längre.
De har tagit bort översta jordlagret (något man gör i Japan också nu), håller på att lägga på en ny "kupol" på reaktorn och växter och liv fortsätter som vanligt. Erfarenheten man har fått från detta har lett till att tex Fukushima har varit enklare och snabbare att tas hand om och effekten är betydligt mildare.

Kommer du bredvid reaktorn i Tjernobyl så ja... då är det ett problem.
Sjukhusets källare där de första brandmännens kläder ligger kvar är också vansinnigt radioaktivt, men annars är det inte så farligt tydligen.

Du kan titta lite på denna: https://www.youtube.com/watch?v=TRL7o2kPqw0
Om du flyger mycket, äter mycket bananer mm så får du i dig en del strålning ändå.
Det mer skrämmande är att att flyga riktigt högt är nästan lika illa som nära Tjernobyl, eller när du röntgas hos tandläkaren tex
När du dock jämför det med CT scan eller astronauter är det inget mot... rökaren

Är lite skrämmande likt Fallout i vissa delar av filmen dock. Övergivna husen, affärerna med allt liggande på golvet mm.

Jag tänker det jag med. Tjernobyl är väl ändå ungefär så illa det blir, och där frodas växtligheten som aldrig förr. Fallout är barskrapat, som om katastrofen hände igår, inte för några hundra år sedan. Tänk bara på Bikiniatollen. där var rekommendationen, 40 år efter att man sprängt bomber flera hundrafallt värre än dem över Japan att det var ok att vara där, men kanske inte bo där.

Med tanke på den mesiga kraften som atombomber har i Fallout-världen, så borde hela jorden vara beboelig efter 200 år och grönska som fan.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Jag tänker det jag med. Tjernobyl är väl ändå ungefär så illa det blir, och där frodas växtligheten som aldrig förr. Fallout är barskrapat, som om katastrofen hände igår, inte för några hundra år sedan. Tänk bara på Bikiniatollen. där var rekommendationen, 40 år efter att man sprängt bomber flera hundrafallt värre än dem över Japan att det var ok att vara där, men kanske inte bo där.

Med tanke på den mesiga kraften som atombomber har i Fallout-världen, så borde hela jorden vara beboelig efter 200 år och grönska som fan.

Fast det är ju inte riktigt hela sanningen. Atombomberna på Bikini har sprängts över vatten, det som gör omgivningen obeboelig är nedfallet, inte att det var centrum för explosionen. Fenomenet syns i Fallout-serien med. Bombkratrarna är förvisso radioaktiva, men det är inte de som är din huvudsakliga källa till strålningsförgiftning, utan det är i stället de tunnor med radioaktivt avfall som deponerats överallt.
Sen bör det kanske nämnas att 'vi' försöker skapa så 'rena' bomber som möjligt, med begränsat nedfall. Bomberna som använts Fallout är så klart (i huvudsak) Ryska och / eller Kinesiska, och det vet ju alla, den onda, röda/gula djävulen, har ju varken tekniken för det, eller viljan, att skapa 'rena' bomber. Han kan i stället mycket väl ha, helt avsiktligt, gjort så skitiga som möjligt...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hype! Blir ett nytt datorbygge inför Fallout 4 och Battlefront.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonispls:

Hype! Blir ett nytt datorbygge inför Fallout 4 och Battlefront.

Nice, själv sä uppgraderade jag till ett 980 TI igår så att jag ska kunna spela F4 i 4K. Dock lite tveksam på om min processor kommer klara av det, så kanske blir en ny sådan nästa vecka.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

@FreddyK: Härligt, blir samma för mig! Ett 980 Ti och en i5 6600K
Vad tror du det blir för processor för din del då?

Permalänk
Medlem

@jonispls: Jag tänker nog i samma banor som dig, borde vara ganska framtidssäkert så man inte behöver uppgradera på ett tag.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Purchase Fallout 4 on Steam and get the exclusive Fallout 4 Announcer Pack for Dota 2, starring Mister Handy.*

The Dota 2 Fallout 4 Announcer Pack will replace the Default announcer and Mega-Kills announcer with the voice of everyone’s favorite robotic butler, Mister Handy.

*The Fallout 4 Announcer Pack is expected to be available in Dota 2 by mid-November. Limited Time offer.

Vi tappra själar som redan köpt det, får även vi detta?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Nu har jag förbokat spelet! Synd bara att spelet inte kommer ha mods dag 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@N_Micke: Om du köpte det genom steam, yes.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Fixar den här Fallout, eller ska jag kasta ut den o köpa Fallout till xbox 1 istället?

Asus RPG Laptop
15,6" 1920x1080 IPS
Intel® Core™ i7-4720HQ
Minne 8GB 1600MHz
Lagring 256GB SSD
NVIDIA GTX 960M 2GB

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Amstaff: Borde fungera. Men troligen inte på någon hög grafiknivå.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag har en HD 6970 och en i7-2600k, tror ni att det kommer räcka med det för att köra Fallout 4 på medium?

Funderar på att skaffa en till HD 6970 och köra Crossfire, men det kanske är bättre att skaffa ett nytt istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karochi1:

Jag har en HD 6970 och en i7-2600k, tror ni att det kommer räcka med det för att köra Fallout 4 på medium?

Funderar på att skaffa en till HD 6970 och köra Crossfire, men det kanske är bättre att skaffa ett nytt istället.

Nytt om det inte funkar så bra du vill.
gammalt kort idag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Amstaff:

Fixar den här Fallout, eller ska jag kasta ut den o köpa Fallout till xbox 1 istället?

Asus RPG Laptop
15,6" 1920x1080 IPS
Intel® Core™ i7-4720HQ
Minne 8GB 1600MHz
Lagring 256GB SSD
NVIDIA GTX 960M 2GB

Jag tror inte det kommer bli något problem, vi har liknande prestanda i våra laptops.
Har en i7 4710HQ, GTX 870M och 16Gb RAM.
Kommer dra runt FO4 utan problem, dock ej med super-graphics.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, går det att hänga på låset på en fysisk butik för att ha någon chans på LE?
Kommer att handla på Elgiganten till PS4 då jag har lite presentkort där. Själv jobbar jag men då frugan är hemma på mammaledigt så tänkte jag att hon kunde få hänga på låset åt mig om det finns någon chans ens att de har något butiksexemplar.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Vad tror ni, går det att hänga på låset på en fysisk butik för att ha någon chans på LE?
Kommer att handla på Elgiganten till PS4 då jag har lite presentkort där. Själv jobbar jag men då frugan är hemma på mammaledigt så tänkte jag att hon kunde få hänga på låset åt mig om det finns någon chans ens att de har något butiksexemplar.

Tror inte Elgiganten kommer få in Pip-boy Editions.
Knappt något företag inom EU som fått in förutom GAME/Amazon.
Så det är nog kört.

Alla de senaste "release" som hänt har varit Bethesda Store exklusiva.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Tror inte Elgiganten kommer få in Pip-boy Editions.
Knappt något företag inom EU som fått in förutom GAME/Amazon.
Så det är nog kört.

Alla de senaste "release" som hänt har varit Bethesda Store exklusiva.

Fan också
Nåväl, får väl va nöjd med att jag har lunchlådan då,hade ju varit fint med en pip-boy dock :'(

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

För er som är sugen på att "värma upp" inför Fallout 4 så kör Steam en REA på hela franchisen utom just fyran.
Jag köpte Fallout NV Ultimate Edition i fredags och sen var helgen förstörd/räddad beroende på hur man ser på saken, det går betydligt bättre att spela igenom det andra gången än första

Priserna gäller fram till 18.00 ikväll: http://store.steampowered.com/sale/fallout/
Tror att jag ska köpa Fallout 3 också så kan jag spela igenom det när jag är klar med NV

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk

Tack. Inte riktigt det jag efterfrågade då det där bara tittar på min hårdvara och sen på vad dom sagt är gränsen.
Tänkte något som kör något prestandamässigt likvärdigt (som typ gamla 3dmark och vad dom nu kan ha hetat).

Enligt en skyrim-wiki har en del grafikkort med 256 MB ram klarat att köra upp till Medium/Low på Skyrim trots att 512 MB var minimikravet där.

Något ni tror jag kan våga hoppas på här? (Sitter alltså med 1280 MB ist för 2GB på grafikkortet).
Helt medveten om att det isf inte lär bli dundersnyggt, men det kan man väl uppleva senare när det är uppgraderingsdags på riktigt

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem
Skrivet av PigPillow:

Enligt en skyrim-wiki har en del grafikkort med 256 MB ram klarat att köra upp till Medium/Low på Skyrim trots att 512 MB var minimikravet där.

Spelproducenter sätter minimikraven till vad de vågar garantera ska bli spelbart.

Skrivet av PigPillow:

Något ni tror jag kan våga hoppas på här? (Sitter alltså med 1280 MB ist för 2GB på grafikkortet).

Bethesda brukar så vitt jag vet inte artificiellt begränsa spelupplevelsen, utan det är vad din hårdvara klarar av som avgör hur det blir. Med andra ord, det kommer nästan garanterat gå att starta spelet, eftersom spelmotorn är en vidareutveckling på en gammal, och ditt grafikkort därmed borde stödja de hårdvarufunktioner som krävs.

Med så mycket mindre minne kommer din dator få jobba som f-n med att skyffla texturer till och från grafikkortet, och det är nog där skon klämmer. Hinner den inte med, kommer du få en rätt tråkig slide-show, annars går det nog bra.
Men spelet släpps snart, du får vänta och se vad andra rapporterar för resultat, om du inte är villig att köpa det på releasedagen, chansa, och dela med dig av ditt resultat. Det är enda sättet att få någon sorts garantier.
Tyvärr.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Fallout 4 blir tyvärr en Gameworks-titel: http://www.guru3d.com/news-story/fallout-4-will-be-a-nvidia-g...

Får hoppas att det innebär att spelet ändå fungerar hyffsat vid release men jag blev själv något osäker med tanke på hur dåligt dessa spel fungerar vid lansering samt att Bethesda också har ett ganska dåligt track record.

Blir att avvakta med förbokning för min del. Så fort det kommer rapporter om hur bra PC-utgåvan fungerar så blir det kanske ett köp/förbokning.

Permalänk
Skrivet av PigPillow:

Tack. Inte riktigt det jag efterfrågade då det där bara tittar på min hårdvara och sen på vad dom sagt är gränsen.
Tänkte något som kör något prestandamässigt likvärdigt (som typ gamla 3dmark och vad dom nu kan ha hetat).

Enligt en skyrim-wiki har en del grafikkort med 256 MB ram klarat att köra upp till Medium/Low på Skyrim trots att 512 MB var minimikravet där.

Något ni tror jag kan våga hoppas på här? (Sitter alltså med 1280 MB ist för 2GB på grafikkortet).
Helt medveten om att det isf inte lär bli dundersnyggt, men det kan man väl uppleva senare när det är uppgraderingsdags på riktigt

Bethesdas Gamebryo-spel är dock kända för att ge lila texturer när ditt VRAM tar slut. Så du kommer säkert kunna starta upp spelet och lira en stund, men förr eller senare så kan ditt VRAM bli fullt och spelet får då problem att ladda texturer, vilket då resulterar i helt lila ytor. Särskilt i mer tungdrivna områden som tex i städer.

Förhoppningsvis så har dom inte lagt in en spärr som gör att spelet inte ens går att starta om din hårdvara inte uppfyller grundkraven, vilket jag inte tror dom brukar göra i sina spel.

Värt att prova, men ha inte för höga förhoppningar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Fallout 4 blir tyvärr en Gameworks-titel: http://www.guru3d.com/news-story/fallout-4-will-be-a-nvidia-g...

Får hoppas att det innebär att spelet ändå fungerar hyffsat vid release men jag blev själv något osäker med tanke på hur dåligt dessa spel fungerar vid lansering samt att Bethesda också har ett ganska dåligt track record.

Blir att avvakta med förbokning för min del. Så fort det kommer rapporter om hur bra PC-utgåvan fungerar så blir det kanske ett köp/förbokning.

Det där får mig bara att känna "dra åt helvete Nvidia". Vad ska dom pissa över Fallout för med sin låsta kod? Sunkigt.

Hade ingen bra upplevelse alls med Dying Light. Hoppas att det här blir bättre.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Verkar som att "The Press" har fått sina Fallout 4 nu, eller att det kommer under de närmaste dagarna.
Så var försiktiga om ni inte vill hitta spoilers.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör