Speldator runt för 10k som klarar nya spel.

Permalänk
Medlem

Speldator runt för 10k som klarar nya spel.

Hej hej! Nu vart den gamle datorn död på riktigt denna gång och det var nog på tiden, den började släpa efter ganska kraftigt i spel mot slutet.

Hur som helst så är det alltså dags för något nytt då. Mina användningsområden är spel i 1080p, har kört på medium i 40-60fps i några år, så känner för en rejäl uppgradering nu.

Jag har plockat ihop en lista som jag tror ska fungera, men blir som alltid lite eftertänksam när de kommer till datordelar ("passar det ihop", "är det prisvärt") osv. så kommer till er goa folk för råd.

Här är listan som jag har fått ihop i dagsläget, vill gärna ha synpunkter på den om sådana finnes

Tack för er tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av argk:

Hej hej! Nu vart den gamle datorn död på riktigt denna gång och det var nog på tiden, den började släpa efter ganska kraftigt i spel mot slutet.

Hur som helst så är det alltså dags för något nytt då. Mina användningsområden är spel i 1080p, har kört på medium i 40-60fps i några år, så känner för en rejäl uppgradering nu.

Jag har plockat ihop en lista som jag tror ska fungera, men blir som alltid lite eftertänksam när de kommer till datordelar ("passar det ihop", "är det prisvärt") osv. så kommer till er goa folk för råd.

Här är listan som jag har fått ihop i dagsläget, vill gärna ha synpunkter på den om sådana finnes

http://i.imgur.com/rPlj64J.jpg

Tack för er tid.

Jag tycker att det ser bra ut, bortsett från nätagget. CX har ett extremt dåligt ryckte. Jag skulle istället satsa på antingen ett Evga g2 supernova typ 600w eller ett fractal design integra.

Ska du inte använda en dvd-läsare så skulle jag nog satsa på ett fractal design define S istället för r4. Den är lite billigare och har mer plats (då den saknar 5.25" platser).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt tack för svar, då blir det ett Fractal Design Integra M 550W istället. En fråga om jag får, kommer 550w vara lagom för en snubbe som sällan leker med överklockning, eller är mer att föredra i dagsläget? Snålar gärna där jag kan, men inte om det skulle få konsekvenser framöver.

Tack igen!

Permalänk

@argk:
Funderat på att köra Crossfire i framtiden? Isf räcker inte 550W. Sen verkar det vara rekommenderat att man köra minst 600W för 1 st

Permalänk

@argk: Jadå det kommer att räcka så länge du inte planerar att köra dubbla grafikkort i framtiden.

Visa signatur

Citera för svar.