Permalänk
Skrivet av Orisons:

Ni som är storkunder och kanske har vissa OCD drag kan ju ta och skriva ihop en guide till alla achievements? Finns ju guider till allt numera.

Det mesta finns förklarat på webhallens achievements-sida under din profil. Är ca 10% av de 307 som inte går att få reda på förrän du lyckats genomföra dem, några är smått oklara (väldigt få) eller de som är "dolda" (merparten) till dess man lyckats genomföra dem (dess antar jag att du menar att du skulle önska ha en guide till?)! Dock så fråntar det ju nöjet med att själv lista ut vad det är för nåt.. ;D

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är i regel en dags fördröjning på achievements.
Kostnadsfria ordrar räknas inte in alls.

Om det ändå verkar vara fel så får du gärna maila oss på medlemssystem@webhallen.com med info så kollar vi upp det mer i detalj!

Det verkar vara dåligt med respons på medlemssystem-mailen =/

Hur är det med nya achievements som tillkommer. Kan man få dom om man uppfyllt den innan den fanns?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Det verkar vara dåligt med respons på medlemssystem-mailen =/

Hur är det med nya achievements som tillkommer. Kan man få dom om man uppfyllt den innan den fanns?

Hej. Vi har inte alltid möjlighet att svara på allt som kommer till den mailen. Men vi felsöker allt som rapporteras!

Alla achievements förutom den som heter kollstreak är retroaktiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej. Vi har inte alltid möjlighet att svara på allt som kommer till den mailen. Men vi felsöker allt som rapporteras!

Alla achievements förutom den som heter kollstreak är retroaktiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej angående achivements Energy Bunny om man köper ett flak celsius. Ska det räknas som 1 vara eller 24 varor?

Mvh
O

Permalänk

Ser på min achievements-sida att jag har fått en achievement för att ha hämtat en order i butiken i stockholm, har aldrig satt min fot i den butiken då jag enbart har hämtat i butiken i Göteborg ett fåtal gånger. Men tack för XP:en

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FireFlower:

Ser på min achievements-sida att jag har fått en achievement för att ha hämtat en order i butiken i stockholm, har aldrig satt min fot i den butiken då jag enbart har hämtat i butiken i Göteborg ett fåtal gånger. Men tack för XP:en

Ursäkta sent svar, du får jättegärna skicka mig ordernr så jag kan kolla varför det blivit så (lovar dock att inte ta bort din achievement från dig )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ursäkta sent svar, du får jättegärna skicka mig ordernr så jag kan kolla varför det blivit så (lovar dock att inte ta bort din achievement från dig )

oj, såg nu efter jag skickade mitt PM att de står i din signatur att ni inte komer svara på PM.

Vågar man skriva sitt order nr här tro?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FireFlower:

oj, såg nu efter jag skickade mitt PM att de står i din signatur att ni inte komer svara på PM.

Vågar man skriva sitt order nr här tro?

Det är lugnt bara skicka till mig via PM, om jag vet att det är på ingång kommer jag att kolla det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Älskar det nya systemet!
Vi som köpte Fallout 4 pipboy får vi achievementen för att köpa fallout 4?
Det har inte jag fått i alla fall :/ Kanske dock inte uppdaterats helt och hållet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Codyluck:

Älskar det nya systemet!
Vi som köpte Fallout 4 pipboy får vi achievementen för att köpa fallout 4?
Det har inte jag fått i alla fall :/ Kanske dock inte uppdaterats helt och hållet.

Det ska det göra, dubbelkollar så att det inte buggat på något sätt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Fick den nu! Tackar! bara 242 achievements kvar då

Permalänk
Medlem

Riktigt kul medlemssystem, känner inget behov längre att vänta på Pokemon go kan samla webhallen achievements istället.

Lite jobbigt med en butik i Danmark om man bor i stockholmsområdet, får bli flyg och tåg när man får lite julledighet.

Permalänk
Medlem

Loggade in och såg att jag hade förlorat ungefär 4000 XP och rankat ned till guld 11, varken achievements eller antal köp/ordrar har ändrats. Vad är det som kan göra att man förlorar XP och rank?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Azured:

Loggade in och såg att jag hade förlorat ungefär 4000 XP och rankat ned till guld 11, varken achievements eller antal köp/ordrar har ändrats. Vad är det som kan göra att man förlorar XP och rank?

Tidigare har ersättningsordrar och RMA-ärenden etc räknats som omsättning vilket då blir XP.
Så om du köpte en dator för 3990, den pajjar och du får en ny, då fick du samtidigt 3990 extra XP av misstag.
Vi rättade till det för ett litet tag sen. För de flesta gjorde det i princip ingen skillnad men låg men precis på gränsen mellan två levlar kan man ha blivit något nerputtad förstås.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tidigare har ersättningsordrar och RMA-ärenden etc räknats som omsättning vilket då blir XP.
Så om du köpte en dator för 3990, den pajjar och du får en ny, då fick du samtidigt 3990 extra XP av misstag.
Vi rättade till det för ett litet tag sen. För de flesta gjorde det i princip ingen skillnad men låg men precis på gränsen mellan två levlar kan man ha blivit något nerputtad förstås.

Hur lång tid är "ett litet tag" i detta sammanhang?
Detta skedde under dagen igår mellan två inloggningar när jag plockade ihop varor till en order.
Så jag tolkar att ett litet tag var igår, kan det stämma?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Azured:

Hur lång tid är "ett litet tag" i detta sammanhang?
Detta skedde under dagen igår mellan två inloggningar när jag plockade ihop varor till en order.
Så jag tolkar att ett litet tag var igår, kan det stämma?

Vissa saker i medlemssystemet triggas "vid förändringar".
En förändring kan vara att man köper något eller att man loggar in tex. Detta för att sprida belastningen som sker i vår backend.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vissa saker i medlemssystemet triggas "vid förändringar".
En förändring kan vara att man köper något eller att man loggar in tex. Detta för att sprida belastningen som sker i vår backend.

Toppen! Då vet jag hur det funkar
Får jag föreslå att alla uppdateringar (korrigeringar, ändrad XP, och liknande händelser) läggs i en changelog så att nötter som jag inte ställer en massa dumma frågor som dessa?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Azured:

Toppen! Då vet jag hur det funkar
Får jag föreslå att alla uppdateringar (korrigeringar, ändrad XP, och liknande händelser) läggs i en changelog så att nötter som jag inte ställer en massa dumma frågor som dessa?

Det finns en liten logg nu på medlemssidan (presenterad av våra medarbetares avatarer none the less ) men hittills presenterar den inte buggfixar, ska ta upp idén med ansvariga dock

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Kan inte hitta statistik för mitt konto längre, har ni tagit bort det? Hur mycket man köpt för, vad man köpt i fina grafer etc. Eller är det bara jag som är dålig på att leta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kan inte hitta statistik för mitt konto längre, har ni tagit bort det? Hur mycket man köpt för, vad man köpt i fina grafer etc. Eller är det bara jag som är dålig på att leta?

Finns under beställningar nu.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Har ni något problem med Achievement-systemet för tillfället? Jag köpte en del grejor under helgen, men det har inte räknats med än.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nscho:

Har ni något problem med Achievement-systemet för tillfället? Jag köpte en del grejor under helgen, men det har inte räknats med än.

Inte mig veterligen, om du inte fått det du anser dig bör ha fått så är snabbaste sättet att lösa det om du mailar medlemssystem@webhallen.com och bifogar ordernumme roch namn på det achievement som ordern borde ha låst upp

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kan man få ett äldra köp kopplat till sitt konto? Har kvittot kvar.

Permalänk

Vad generösa ni är! Har varit medlem sen 2012 25:e dec men fick 5års achievementen igår

Permalänk
Skrivet av FireFlower:

Vad generösa ni är! Har varit medlem sen 2012 25:e dec men fick 5års achievementen igår

Webhallen är alltid generösa mot sina kunder

Permalänk
Medlem

Hallå @Webhallen !

Hur kommer det sig att mina ordrar "flyttas runt" mellan olika butiker på medlemssidan? Jag ser att jag hämtat hämtat 66% av mina ordrar i Upplands Väsby butiken vilket omöjligt kan stämma då jag hämtat majoriteten av mina ordrar i tidigare Sundbybergs butiken och nu Solna butiken. Men att jag har hämtat en order i Barkarby och en (eller om det är två) order i Fruängen finns inte med alls. Hur kan det komma sig?

Mvh,
Gasol

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Gasol:

Hallå @Webhallen !

Hur kommer det sig att mina ordrar "flyttas runt" mellan olika butiker på medlemssidan? Jag ser att jag hämtat hämtat 66% av mina ordrar i Upplands Väsby butiken vilket omöjligt kan stämma då jag hämtat majoriteten av mina ordrar i tidigare Sundbybergs butiken och nu Solna butiken. Men att jag har hämtat en order i Barkarby och en (eller om det är två) order i Fruängen finns inte med alls. Hur kan det komma sig?

Mvh,
Gasol

Tjo!

Solna/Sundbyberg, Fruängen, Adolf Fredriks kyrkogata, Upplands Väsby blir lite ihopblandade i och med att de alla haft lager-ID "1" då de alla vid en eller annan tidpunkt varit vårt huvudlager.
Vi har försökt identifiera vad som är vad med datumintervaller på ordrar men det är nog inte helt 100.

Vi hade också problem tidigare med att kostnadsfria ordrar räknades med i systemet, det gör de inte längre.

Vill du ha mer exakt info eller få något rättat så får du gärna maila oss på medlemssystem@webhallen.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

Webhallen är alltid generösa mot sina kunder

Heh, får börja logga in då när jag beställer.
Har väl beställt för ett par tusen utan inlogg, men bara runt 100 inloggad

Permalänk
Medlem

Jag tycker det nya systemet är riktigt kul! Har faktiskt tagit bilen och besökt butiker jag aldrig varit i tidigare bara för att låsa upp achievements!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cidane:

Jag tycker det nya systemet är riktigt kul! Har faktiskt tagit bilen och besökt butiker jag aldrig varit i tidigare bara för att låsa upp achievements!

Samma här, har varit i hela Stockholm nu, väntar på Liljeholmen

Hur får man Sweclockers-buddy? @Webhallen

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2