Permalänk
Webhallen
Skrivet av winne:

Gillar det nya systemet. Ett tillägg jag vill ha är typ en "new" indikator på achivementsen. Tog ett tag innan jag hittade vilken som tillkommit när såg det ökat med 1.

Bra idé! försöker få till det i nästa uppdatering (som vi förhoppningsvis kan gå ut med imorgon)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Intressant.
Hoppas det gäller kunder som handlar via den finska sidan också, speciellt att 1 kr = 1 XP och inte 1€ = 1 XP
Visserligen inte aktuellt ännu, men blir troligtvis en speldator nästa år

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Vet inte riktigt vad min avatar ska föreställa. Någon idé?

Permalänk

Level 19 avatar. Ska bli kul att se vad som händer vid level 20 då det bara är några ynka XP poäng kvar

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Har ni tagit bort frifrakt från alla silver medlemmar? Kan bara köpa saker med en fraktkostnad på 19kr, har alltid kunnat beställa saker å ting fraktfritt, men nu när man skulle beställa en PS4 handkontroll och förhandsboka FIFA 16 så var frifrakt borta ledsamt, men blir nog att beställa hos andra leverantörer framöver. 19kr per order blir ju en hel del efter en massa små köp.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TheBodyLotion:

Har ni tagit bort frifrakt från alla silver medlemmar? Kan bara köpa saker med en fraktkostnad på 19kr, har alltid kunnat beställa saker å ting fraktfritt, men nu när man skulle beställa en PS4 handkontrol och förhandsboka FIFA 16 så var frifrakt borta ledsamt, men blir nog att beställa hos andra leverantörer framöver. 19kr per order blir ju en hel del efter en massa små köp.

Hej, vi har aldrig haft helt fraktfritt för någon medlemsnivå.
Rabatten är 10, 20, 30 resp 40 kr. Så troligen har du haft (och fortsätter att ha) 30 kr och av slumpmässiga skäl har du köpt prylar där vi antingen haft gratis frakt (för alla dvs) eller där vi haft 29 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt rolig förändring måste jag säga, om än något överflödig för syftet med hela systemet. Nu måste jag pga min OCD ägna resten av mitt liv åt att köpa mig till alla achievements, tack så mycket, tack.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon kommer lyckas ta alla achievements? Flera är ju hemliga och många kräver ju att man verkligen köper allt i sortimentet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Undrar om någon kommer lyckas ta alla achievements? Flera är ju hemliga och många kräver ju att man verkligen köper allt i sortimentet.

Jag kan intyga att det är omöjligt att ta alla.
Vissa achievements är baserad epå produkter som utgick för flera år sedan, så de går liksom inte att ta i efterhand. Vi skapade dessa för att premiera våra äldsta kunder.

Men from så handlar det mest om att skapa achievement i nuet så att säga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag kan intyga att det är omöjligt att ta alla.
Vissa achievements är baserad epå produkter som utgick för flera år sedan, så de går liksom inte att ta i efterhand. Vi skapade dessa för att premiera våra äldsta kunder.

Men from så handlar det mest om att skapa achievement i nuet så att säga

Kanske tur på ett sätt? Då slipper ni skapa achievementet "The Maker" (Samla alla achievements - Du belönas med ett presentkort på 10.000kr samt gratis frakt för all framtid)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Tack för svar, kikade igen på produkterna jag köpt tidigare hos er. Det stämmer att jag av en ren slump enbart beställt saker å ting som redan varit fraktfritt eventuellt kunnat nyttja 30kr rabatten. Tar tillbaks det jag sagt tidigare.

Permalänk
Medlem

Vad roligt. Det här kommer nog bli jäkligt bra, fast jag tror det är lite fel på achievments. Har tex fått multi channel veteran (hämta ut 20st ordrar i butik). Har inte hämtat ut en enda vara i butik eftersom det inte finns någon webhallenbutik i den här stan.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har dom extra poängen från förra helgen lagts på än? Har inte exakt koll på vad jag borde ha men känns inte som att jag har fått något extra.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Har dom extra poängen från förra helgen lagts på än? Har inte exakt koll på vad jag borde ha men känns inte som att jag har fått något extra.

Hej de ska ha delats ut nu men vi har fått in ett tiotal rapporter på folk som inte fått sin Xp dubblerad som vi felsöker just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej de ska ha delats ut nu men vi har fått in ett tiotal rapporter på folk som inte fått sin Xp dubblerad som vi felsöker just nu.

Nu har det trillar in lite fler poäng så att det verkar mer korrekt

För de achievements som "ackumuleras", t.ex. Babysteps (1500XP) -> Up and Comer (3500XP), är då de 1500XP från första inräknade i den andra eller är det totalt 5000XP?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Nu har det trillar in lite fler poäng så att det verkar mer korrekt

För de achievements som "ackumuleras", t.ex. Babysteps (1500XP) -> Up and Comer (3500XP), är då de 1500XP från första inräknade i den andra eller är det totalt 5000XP?

Den summa du ser p din sida är den ackumulerade summan.
Och om du tog ett nytt steg i den achievementen som lade på 1000 XP under double xp weekend så är det 1000 som dubbleras, inte den ackumulerade summan så att säga.
if that makes sense

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den summa du ser p din sida är den ackumulerade summan.
Och om du tog ett nytt steg i den achievementen som lade på 1000 XP under double xp weekend så är det 1000 som dubbleras, inte den ackumulerade summan så att säga.
if that makes sense

Yes då är jag med

Permalänk
Medlem

Så guld utgör 60% av skalan? Känns lite "jaha, då kommer man inte längre", iaf som "över normal men inte extrem" kund av film, spel m.m.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av during:

Så guld utgör 60% av skalan? Känns lite "jaha, då kommer man inte längre", iaf som "över normal men inte extrem" kund av film, spel m.m.

Nej, den är bara highlightad/förstorad för den nivå du är på. Är du Black så är black 60% av skalan rent visuellt
Vi har gjort så för att tydliggöra att det numera finns olika nivåer även om en viss färg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, den är bara highlightad/förstorad för den nivå du är på. Är du Black så är black 60% av skalan rent visuellt
Vi har gjort så för att tydliggöra att det numera finns olika nivåer även om en viss färg

Nu fick jag svar på det utan att behöva fråga
Tyckte det såg lite knas ut.

Min order: 6968950
Borde ha genererat "A Prison for Your Mind"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ah, då förstår jag, alla expel har varit guld (och min egen) vilket ökade förvirringen

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Ni som är storkunder och kanske har vissa OCD drag kan ju ta och skriva ihop en guide till alla achievements? Finns ju guider till allt numera.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Webhallen
Skrivet av izon:

Nu fick jag svar på det utan att behöva fråga
Tyckte det såg lite knas ut.

Min order: 6968950
Borde ha genererat "A Prison for Your Mind"?

hej, skulle du kunna skicka det till medlemssystem@webhallen.com så får rätt folk reda på det direkt från källan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra med er vad detta betyder, "Scholar"?

Nån titel av nåt slag?

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sl0k3_:

Hej, tänkte höra med er vad detta betyder, "Scholar"?

http://i.imgur.com/M99pzue.png

Nån titel av nåt slag?

Det är din karaktärs klass, du är en Level 6 Mage - Scholar!
Klassen avgörs av vad man brukar handla av oss.

Det kommer att komma mer info sen om var, när, hur, varför etc

Personligen är jag en Level 20 Rogue - Kingslayer

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är din karaktärs klass, du är en Level 6 Mage - Scholar!
Klassen avgörs av vad man brukar handla av oss.

Det kommer att komma mer info sen om var, när, hur, varför etc

Personligen är jag en Level 20 Rogue - Kingslayer

Själv är jag lvl 15 Bishop. Inte säljer ni biblar?

Permalänk
Medlem

wow customize avatar much sweg

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hultron:

Hot damn. Ganska pimpin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

När räknas beställda produkter in i XP-poolen? Beställde en del saker som skickades idag, brukade få XP så fort de var skickade förut, men nu har jag inte fått något.

Verkar vara en hel del saker som inte registreras, har 72% på Thu'um master efter 78 genomförda ordrar. Alltså 6 stycken som inte räknas, och möjligtvis saknas vissa produkter i olika ordrar då också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

När räknas beställda produkter in i XP-poolen? Beställde en del saker som skickades idag, brukade få XP så fort de var skickade förut, men nu har jag inte fått något.

Verkar vara en hel del saker som inte registreras, har 72% på Thu'um master efter 78 genomförda ordrar. Alltså 6 stycken som inte räknas, och möjligtvis saknas vissa produkter i olika ordrar då också.

Det är i regel en dags fördröjning på achievements.
Kostnadsfria ordrar räknas inte in alls.

Om det ändå verkar vara fel så får du gärna maila oss på medlemssystem@webhallen.com med info så kollar vi upp det mer i detalj!

Visa signatur