Battlefield Bad Company 2 och Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Battlefield Bad Company 2 och Windows 10

Ända sedan jag installerade Windows 10 (ren installation) så har min FPS i spelet gått ner till mellan 10 och 25. För att få upp FPS'en (markant) måste jag först i spelet trycka CTR+ALT+DEL så att jag kommer till aktivitetshanteraren och skrivbordet, och sedan välja att gå in i spelet igen i helskärmsläge. Jag måste göra det här varje gång jag startar upp BFBC2, vilket känns otroligt störande och jag vet att det måste finnas något som inte stämmer och som kan rättas till, men frågan är vad??

I Windows 8.1 var FPS'en där direkt från uppstarten utan att behöva fippla runt med CTRL+ALT+DEL och skrivbordsfönster...

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutiner? Har du testat starta spelet i kompabilitetsläge?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv

Ja, jag har senaste drivrutinerna till allt - grafikkort, chipset, moderkort etc... (alla Win 10 uppdateringar med) men jag har inte provat att köra spelet i det läget du nämnde. Ska genast testas, tack för tipset.

Kan ju hända att NVIDIA inte har hängt med riktigt med optimera drivrutiner för alla (äldre) spel för Windows 10 och senaste DirectX12, för när jag testar att välja att BFBC2 endast ska använda sig av DirectX9 blir FPS'en normal.