Hög ping till vissa tyska BF4-servrar med Bahnhof

Permalänk
Medlem

Hög ping till vissa tyska BF4-servrar med Bahnhof

Har minst en månad nu haft väldigt hög ping (110+) till vissa tyska BF4-servrar.

Som dessa:

SUPER@ [SiC] S1 Naval Strike Conquest All Maps:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/307640ca...

SUPER@ [SiC] S3 Final Stand Conquest All Maps:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/37b382da...

Har kollat med vänner och de ligger på det normala 30-40 ms.
Någon med Bahnhof som kan kolla vilka pingtider ni får mot ovanstående servrar?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du kan ju köra en traceroute och se var i kedjan det går fel, är det på kvällar så är det flera som upplever detta... chokar ihop.

Permalänk
Medlem

server 1: 110 ms
server 2: 120 ms
Bahnhof 100/100 Jönköping ...

Bor dina vänner i Sverige ?

EDIT: har allt ifrån ryska till tyska servrar med 30 i ping så dessa håller inte måttet enligt mig

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

server 1: 110 ms
server 2: 120 ms
Bahnhof 100/100 Jönköping ...

Bor dina vänner i Sverige ?

EDIT: har allt ifrån ryska till tyska servrar med 30 i ping så dessa håller inte måttet enligt mig

Jepp, de sitter dock inte på Bahnhof utan bredbandsbolaget etc. Då är det iaf Bahnhofs fel, får logga med pingplotter etc och skicka in till supporten. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Det är pingplotter som visar var det är fel, antagligen peeringen mellan telia och pnap. Återkom gärna med resultat.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått mycket sämre pingtider mot flera tyska "favoriter" på senare tid. Brukar ligga runt 30-35ms med Bahnhof fiber mot tyskland, men senare tiden har flera legat på 100+.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv

Svarstider

Ligger på 40ms mot båda dem via Bahnhof.

Permalänk

Har haft Bahnhof adls för X antal år sedan under BF1942 och BF2 tiden. Kommer ihåg en vända där min ping mot vissa länder ökade drastiskt.

Vad jag gjorde var att öppna Kommandotolken och spamma tracert in i en txt fil under ett par dagar och med varierande tid på dygnet.
Det som hände var att med hjälp av mitt jobb så lyckades de leta reda på en router som blivit sliten på ett eller annat sätt.
Jag bevisade för suporten att det inte var vanligt "gnäll" och att problemet inte låg hos mig.

Beroende på win version starta cmd (kommandotolken) genom att i kör skriva cmd eller i WIN 10 tryck på "förstoringsglaset" och sök efter cmd.
Vid promt skriv:
tracert 31.186.251.59 >>tracebf4.txt

Ovan exempel är en av TS exempel servrar och kommer att spara alla sökningar i en text fil

Eller om du skapar en Batch fil på skrivbordet och kör den med jämna mellan rum.

Öppna notpade(anteckningar)
Skriv följande:
@echo off
echo Datum: %date% >>trace.txt
echo Tid: %time% >>trace.txt
tracert 31.186.251.59 >>trace.txt

Spara på skrivbordet som trace.bat
Vad den gör är att köra en tracert mot en av TS exempel servrar och sparar den med i trace.txt med tid och datum. Varje gång du kör bat filen skapas en ny "rad"
Nu har du ett underlag att skicka till Bahnhof suport

Hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem

Servarna ligger nu på 39ms igen så det problemet verkar ha löst sig! Hittade även ett inlägg på battlelog av en från UK med samma problem mot just tyska servrar. Körde pingplotter och fick extrem packet loss (80%+) mot t.o.m speedtest.bahnhof.se så ut rök min gamla Netgear wnr3500 och köpte en Asus RT-AC66U, kan förklara en del konstigheter i BF. Har dock inte fått nån indikation tidigare från netgraph i BF4 att jag haft packet loss så jag är lite förbryllad. Allt fungerar fint nu iaf så tack för hjälpen!