Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk

Mitt batteri satt i

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt batteri satt i.

Och jag har även kollat på en helt ny från lagert på elgiganten också. Innan säljsläppet. Jag frågade om batteriet var i eftersom mobilen vägde så lite, öppnade och kollade. Det satt i från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@danern:

Här är lite grejer jag fick göra för att få iväg min beställning av gratis docka.

#1 Ha simkort i
#2 Gå in i Store-appen och uppdatera lumia offers appen.
#3 In på lumia offers och välj erbjudandet, du kommer få ett mail med kod/länk

Jag följde länken som var till microsoft store, där listades den som slutsåld. Jag kontaktade microsoft chat-support. De sa till mig att ringa in istället.

Nummert är 020-1203205

Där snackade jag med en snubbe som sa att de var slut och att jag skulle ringa tillbaka vid 15-16-tiden för att beställa en innan de listas på hemsidan.

Vilket jag gjorde och dockan är på väg nu. : )

yes! nu fungerade det för mig också. Det fanns ingen uppdatering till appen men när jag körde den igen gick erbjudandet igenom. Jag fick ett mail nästan direkt och kunde genomföra beställningen via store utan problem. jag har fått bekräftelse på att Le Doque är på väg!

Skrivet av downup:

Fråga

Hämtade ut en ny 950xl igår och batteriet satt i telefonen från början, brukar de göra det?

min 950 hade också batteriet i. förpackningen var plomberad och den såg helt orörd ut så det är nog inget konstigt med batteriet i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danern:

yes! nu fungerade det för mig också. Det fanns ingen uppdatering till appen men när jag körde den igen gick erbjudandet igenom. Jag fick ett mail nästan direkt och kunde genomföra beställningen via store utan problem. jag har fått bekräftelse på att Le Doque är på väg!

min 950 hade också batteriet i. förpackningen var plomberad och den såg helt orörd ut så det är nog inget konstigt med batteriet i.

Fint!
Annars så är supporten väldigt bra och trevliga. : )

Någon annan än mig som har haft problem med att hitta displayskydd? Enda som hade i lager var PhoneLife, men det va sånt tråkig film som lossnade nästan direkt.

Har beställt panzer från cdon nu. Vågar knappt använda luren innan man fått lite skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Fint!
Annars så är supporten väldigt bra och trevliga. : )

Någon annan än mig som har haft problem med att hitta displayskydd? Enda som hade i lager var PhoneLife, men det va sånt tråkig film som lossnade nästan direkt.

Har beställt panzer från cdon nu. Vågar knappt använda luren innan man fått lite skydd.

Har du inte skydd på från början? Hämtade ut min 950 för ett par timmar sen och det ser ut att vara skydd på skärmen.

Annars är känslan att den är genuint byggd. Inget knarr eller gnissel från telefonen. Kanske inte världens fräsigaste skal men ett Mozo-skal ska beställas. Å andra sidan så vågar man ju använda telefonen med detta skal.

Fin uppgradering från min gamla L920

Batteriet satt i även på min telefon. Kanske det är skillnad på XL och den vanliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atenza:

Fin uppgradering från min gamla L920

Batteriet satt i även på min telefon. Kanske det är skillnad på XL och den vanliga?

Du tycker alltså att 950 har en högre byggkvalitet än 920?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Försöker upgradera min 950xl till 10.0.10586.29 med insider, men har stått på 0% länge nu ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Försöker upgradera min 950xl till 10.0.10586.29 med insider, men har stått på 0% länge nu ^^

Min 950 gjorde samma sak. Vet inte riktigt vad som fick den att uppdatera sig men jag körde windows phone device recovery eller vad den nu heter och efter det så gick det att uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Min 950 gjorde samma sak. Vet inte riktigt vad som fick den att uppdatera sig men jag körde windows phone device recovery eller vad den nu heter och efter det så gick det att uppdatera.

Min 950 XL vill inte ens hitta uppdateringen. Har sökt med jämna mellanrum sen i går eftermiddag.
Det står bara: Your device is up to date. Last checked: Today, 17:50
OS build: 10.0.10586.0

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Min 950 XL vill inte ens hitta uppdateringen. Har sökt med jämna mellanrum sen i går eftermiddag.

samma här min 950 hittar inte heller uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

testar en Hard reset till sen blir det device recovery. Hoppas på det bästa Sjukt nöjd med den annars, så lätt!

Ända som jag inte gillar är knapparna på 950xl på sidan är "vassa" om man säger så. Vanesak och man känner dom bättre än de på 1520.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Måste ha Windows Insider appen med fast ring

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Måste ha Windows Insider appen med fast ring

Nej, det måste man inte om det är10586.29 du menar?
Det är någon bugg som gör att vissa inte får uppdateringen utan att göra hard reset. Jag orkade inte vänta på att MS skulle lösa det så jag gjorde en hard reset igår och då gick det att uppdatera direkt. Jösses vilken skillnad det gjorde på batterikapaciteten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du tycker alltså att 950 har en högre byggkvalitet än 920?

Sa jag inte.. Jag skrev att den kändes genuin utan gnissel och knarr som vissa har rapporterat om. Om du skulle läst ordentligt så skulle du också sett att jag skrev att skalet inte var speciellt premium men det behöver inte alltid vara en dålig sak!

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Det är någon bugg som gör att vissa inte får uppdateringen utan att göra hard reset. Jag orkade inte vänta på att MS skulle lösa det så jag gjorde en hard reset igår och då gick det att uppdatera direkt. Jösses vilken skillnad det gjorde på batterikapaciteten!

Hur gör man en Hard reset på 950?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Hur gör man en Hard reset på 950?

Gå in i inställningar/om å scrolla längst ner. Där hittar du återställning som är en hard reset

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Gå in i inställningar/om å scrolla längst ner. Där hittar du återställning som är en hard reset

Blir ju fabriksåterställning då. Är det ända sättet för att få uppdateringen? Får försöka med det i morron då. Jag la på en backup från 930 det första jag gjorde när jag hade startat upp min 950 xl, kanske det som ställt till det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sökte och sökte efter uppdateringen, installerade Windows Insider, aktiverade, startade om (många gånger)

Vissa telefoner fick helt enkelt inte .29 uppdateringen (Microsoft var/är medvetna om problemet och närmar sig en lösning)

Men jag har så dåligt tålamod att jag tog en backup på telefonen, gjorde en hard reset, loggande in men valde _inte_ att återställa telefonen från en backup. Gjorde klart registreringen. När alla appar etc var nedladdade kollade jag efter programuppdatering och då hittade telefonen den. Uppdaterade, hard reset, sen valde jag att installera backupen jag tog i första steget

Läser en hel del på denna sida: http://wmpoweruser.com/ dom är grymt snabba med nyheter som rör Windows phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Mitt fel, laddade ner den nyss

-----------
Förstår inte folk som klagar på kvaliteten av telefonen, utan att vara något fan-boy av Windows Phone så tycker jag XL är den bästa telefon jag någonsin hållit/använt.

Jag gillar plastbaksidan, men jag ska köpa mozo cover snart men den är ju sjukt skön i handen

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har problem med att telefonen inte synkar alla gamla SMS? Fick min L950 igår och återställde från en säkerhetskopia jag gjort på min L920 samma dag. Den har dock bara synkat smsen från den 22/11 och en månad bakåt. Hittade dock inställningen "Ladda ned meddelanden från" och den var inställd på senaste månaden. Har ändrat till "När som helst" för några timmar sedan men inget verkar hända. Också mycket konstigt att den synkade från 22/11 och inte från 11/12....Samtalshistoriken är synkad från gårdagens datum och där verkar jag kunna backa hur långt som helst.
Hur fungerar det egentligen med synk av sms. Sparas dom i själva säkerhetskopian eller synkas dom mot Microsoft-kontot konstant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Japp efter en återställning hittade min mobil uppdateringen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Är det någon mer som har problem med att telefonen inte synkar alla gamla SMS? Fick min L950 igår och återställde från en säkerhetskopia jag gjort på min L920 samma dag. Den har dock bara synkat smsen från den 22/11 och en månad bakåt. Hittade dock inställningen "Ladda ned meddelanden från" och den var inställd på senaste månaden. Har ändrat till "När som helst" för några timmar sedan men inget verkar hända. Också mycket konstigt att den synkade från 22/11 och inte från 11/12....Samtalshistoriken är synkad från gårdagens datum och där verkar jag kunna backa hur långt som helst.
Hur fungerar det egentligen med synk av sms. Sparas dom i själva säkerhetskopian eller synkas dom mot Microsoft-kontot konstant?

Var samma för mig, men efter några dagar så kom de gamla smsen tillbaka, utan att jag gjorde nått, har bara inställt på senaste månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Var samma för mig, men efter några dagar så kom de gamla smsen tillbaka, utan att jag gjorde nått, har bara inställt på senaste månaden

Jaha, skönt att höra. Bara hoppas på det bästa då

Permalänk
Medlem

Gjorde en Hard reset sent i går kväll och då dök 10.0.10586.29 uppdateringen upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Har du satt på "Synkronisera meddelanden mellan enheter" under inställningar i appen meddelanden? Jag gjorde det nyss och då kom mina gamla sms som försvunnit efter att jag gjorde en Hard reset i går.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Har du satt på "Synkronisera meddelanden mellan enheter" under inställningar i appen meddelanden? Jag gjorde det nyss och då kom mina gamla sms som försvunnit efter att jag gjorde en Hard reset i går.

Ja, den har varit ikryssad hela tiden. Inställningen under var ju dock satt till "Senaste månaden" vilket jag nu ändrat till "När som helst". Bara hoppas SMSen dyker upp någon dag framöver...

Telefonen synkade ju uppenbarligen konversationerna från "Senaste månaden". Dock från 22/11 och en månad bakåt och inte från 11/12 som den borde gjort. Satte den som sagt till "När som helst" imorse, men den har fortfarande inte börjat synka in fler meddelanden.

Permalänk

Jag har nog sämst tur någonsin.
beställde en L950 fick reda på att den skulle skickas när den släpptes (genom tre).
Nu är luren försenad till den 14.... JANUARI!!!

beställde även ett Mozo från komplett som skulle komma till dom den 3 dec som sen blev den 9,11 och nu den 17 december....

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Jag har nog sämst tur någonsin.
beställde en L950 fick reda på att den skulle skickas när den släpptes (genom tre).
Nu är luren försenad till den 14.... JANUARI!!!

beställde även ett Mozo från komplett som skulle komma till dom den 3 dec som sen blev den 9,11 och nu den 17 december....

Gå till Elgiganten de kan fixa ett liknande erbjudande du får hos 3. Så hjälpte de mig med Halebop iallafall

Fick 3 månader gratis, fri nummerflytt och hörlurar på köpet. Sen kunde jag betala av halva telefonen direkt för att sänka månadskostnaden rejält.

----------------------
Min telefon är fantastisk, laddade den för 25 timmar sedan och nu har den 40%. Spelade lite innan och då drogs det 15% ganska fort. Men att fota, surfa och chatta drar fan inget!

Permalänk

Humm min telefon har börjat knarra... Om jag trycker försiktigt i höger respektive vänster hörn med tummen och pekfingret så knarrar den.

Detta händer även om jag har den i en lite mindre jeans ficka. Sjuuukt störande.

Är era lika dana? Är en 950XL

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Nu har den börjat synka som en galning. Lastar in massa meddelanden från 2013 för tillfället. Skönt att det löste sig av sig självt!

Skrivet av Garderoben:

Humm min telefon har börjat knarra... Om jag trycker försiktigt i höger respektive vänster hörn med tummen och pekfingret så knarrar den.

Detta händer även om jag har den i en lite mindre jeans ficka. Sjuuukt störande.

Är era lika dana? Är en 950XL

Ja, min 950 knarrar rätt rejält i de båda nedre hörnen, men framförallt det vänstra. Skalet verkar inte klämma åt så bra där utan sviktar en del vilket ger upphov till knarrningarna....