Modern annonssajt, lansering år 2016

Permalänk

Kan lägga till nu efter att jag kommit hem att färgen var betydligt skönare för ögonen (sitter på mobilen), kanske bara var jag som var trött på jobbet!

Permalänk
Skrivet av Morgoth:

Mycket snabb och bra respons!

Angående färgen så har jag gjort ändringar på färgen till en snällare variant.

USPen är att varje annons hashtaggas. T.ex. #säljes #soffa #divan #skinn.. Den som söker efter något ska kunna hitta exakt det. T.ex. sök efter "skinn" så hittar man allt som är av materialet skinn. Varje hashtag ger också filtreringsmöjligheter. Sedan har vi en annonsgrupp som inte någon annan annonsör har "Bortskänkes".

Namnet tror jag kommer fastna så småningom, men kan ta en rejäl funderare ganska snart. Mitt arbetsnamn är Velox, vad tycker ni om det?

Hur skiljer ni på t.ex. #skinn #soffa och #skinnsoffa?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Hur skiljer ni på t.ex. #skinn #soffa och #skinnsoffa?

#skinnsoffa kommer inte att finnas. När en kund lägger in annons och börjar skriva soffa så kommer bara förslaget #soffa och #skinn att finnas. Skulle det slinka igenom en #skinnsoffa så kommer moderatorerna som godkänner att få skämmas. De ska hålla taggarna rena och särskrivna.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Kan lägga till nu efter att jag kommit hem att färgen var betydligt skönare för ögonen (sitter på mobilen), kanske bara var jag som var trött på jobbet!

Hehe, jag gjorde lite ändringar på färg, både på Gröna, samt på den vita. bra att du märker skillnad!

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av rzlo90:

Hoppas er analys stämmer! Det vore kanske bra om man erbjöds förslag på relaterade hashtags. Exempelvis om man skriver in #grafikkort så kan er tjänst gissa att #AMD eller #Nvidia kan vara lämpliga hashtags. Folk verkar ju ha en tendens att strunta i att specificera, kanske för att de inte förstår att detaljerna är viktiga.

Aja, jag bara spekulerar. Har haft mycket tankar kring andrahandsmarknaden, och jag hoppas att ni är något på spåren! Lycka till!

Jag håller helt med. Det är ofta man glömmer och lägga till några få enkla saker som gör det lättare att sälja. Oftast en sån enkel sak som hur bred en soffa är eller hur mycket minne en iPhone har osv.

Mycket bra poäng. Det vi kommer göra är att föreslå, dels utifrån våra definierade men också utifrån vad andra brukar skriva. Så om det dyker upp en ny tillverkare för grafikkort så kan annonsören lägga till det för andra att få som förslag också.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Gjort någorlunda åt det hållet nu, men är inte helt nöjd med foten. Har du några förslag utifrån detta?
http://www.onera.se

Ska kolla när jag sitter vid datorn. Mobilsidan ser rätt bra ut. Gröna ävre delen blir lite väl stor där dock, där tar den fortfarande 2/3 av startvyn.

I övrigt, liten språklig kommentar.

"Vill du veta mer ska du anmäla dig här. " låter inte så bra. Testa nåt i stil med "Vill du veta mer? Anmäl dig här!" eller "För mer information, anmäl dig här!"

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad ni tänker kring multipla produkter i samma annons?
Detta är i min Mening det mest störande med blocket.

Folk pangar in 20 produkter i samma annons, med allt från 50 spänn till 2000 i pris, sen skriver dom 50:-, vilket gör att det blir svårt att fixa en sökning inom det prisspann man vill betala.
Utöver det så kostar det att uppdatera annonsen, så det är aldrig någon som tar bort dom grejorna som är sålda, så det går massa tid att maila bara för att få svaret "såld".

Min ide har alltid varit att låta varje annons bestå av "produkter", så att man kan tagga och prissätta och radera varje produkt för sig.
Problemet är väl att blocket, och antagligen även ni, istället vill att man ska lägga en annons per sak man vill sälja....

Så, lösning?!!! Mina 5 cent: gratis annonsering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag undrar vad ni tänker kring multipla produkter i samma annons?
Detta är i min Mening det mest störande med blocket.

Folk pangar in 20 produkter i samma annons, med allt från 50 spänn till 2000 i pris, sen skriver dom 50:-, vilket gör att det blir svårt att fixa en sökning inom det prisspann man vill betala.
Utöver det så kostar det att uppdatera annonsen, så det är aldrig någon som tar bort dom grejorna som är sålda, så det går massa tid att maila bara för att få svaret "såld".

Min ide har alltid varit att låta varje annons bestå av "produkter", så att man kan tagga och prissätta och radera varje produkt för sig.
Problemet är väl att blocket, och antagligen även ni, istället vill att man ska lägga en annons per sak man vill sälja....

Så, lösning?!!! Mina 5 cent: gratis annonsering!

Ja vi vill att man lägger en produkt per annons. Vill man sälja mycket saker så kan man ha samlingsrabatter, ska fundera på det. Viktigaste är att det alltid är en sak en annons.

Säljer man tex kläder så ska man ha en annons per klädesplagg enligt våra regler.

Jag tror inte på gratisannonser. Då tappar man kvalité direkt och vem ska bygga en bra annonssida gratis som också har anställda som håller ordning på annonserna så de håller regler och kvalité?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Namnet tror jag kommer fastna så småningom, men kan ta en rejäl funderare ganska snart. Mitt arbetsnamn är Velox, vad tycker ni om det?

Velox är fälgtejp.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Härligt och nytänkande med hashtags tycker jag! blocket känns lite föråldrat i den meningen.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Byt namn och färgschema.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

#skinnsoffa kommer inte att finnas. När en kund lägger in annons och börjar skriva soffa så kommer bara förslaget #soffa och #skinn att finnas. Skulle det slinka igenom en #skinnsoffa så kommer moderatorerna som godkänner att få skämmas. De ska hålla taggarna rena och särskrivna.

Hur funkar det då om man vill hitta t.ex. ett datorbord? Då får man inte söka efter just datorbord, utan man ska få fram både datorer och bord med #dator och #bord som hashtags?

Vad händer för övrigt om jag vill leta efter en specifik produkt av något, t.ex. ett GTX 970? Måste jag då vada mig igenom allt som har #GTX och #970 som tags? Antar att endast annonser med både GTX och 970 får visas om man söker efter dessa tags?

Vad händer när det finns produkter där taggarna är tvetydiga, t.ex. en sportbil och en bil med sportsäten - eftersom ni ska särskriva alla taggar så blir det väl #bil och #sport (#säten) för båda annonserna som egentligen är väldigt olika.

Jag är lite skeptisk till upplägget, men framförallt till valet att särskriva taggarna, det kommer troligen att bidra till väldigt felaktiga sökträffar. Som så många tidigare nämnt måste namnet bytas, att det inte var helt uppenbart från första början är rätt förvånande faktiskt.

Permalänk

Er sajt känns aningen konstig den gröna färgen och upplägget får sidan att framstå fel menar inget illa utan den är så enormt konstig speciellt ifall man har en skärm med betraktningsvinklar så blir färgen enormt jävla jobbig. Färgen får sidan att framstå som någon miljö-site.

Sen att man kan scrolla 1 mm på er sida för att få fram er copyright text känns ganska dumt borde inte gå att scrolla alls.

Sen Läs mer om borde sitta i samma höjd i botten på alla de tre rutorna.

Säger lycka till att skapa en annonssajt nu. Enda anledningen cityboard lyckades är för att det var gratis och de skryter om att de snart är större än blocket. Konstigt när 99% av annonserna bara är klädesplagg i drivor för 5-20kr.

Namnet kommer ge er sida enorm dålig uppmärksamhet och publicitet.

Ni kommer få ett Hvete att få folk att betala för annonser på en sida utan användare.

Mitt tips är att erbjuda dem första 10'000 annonserna gratis eller liknande, 1 per person.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om idén med taggar och gör att det är lättare att hitta annonser. För att inte tala om de bortglömda felstavade.

Som det är i skrivande stund får jag scrolla lite på första sidan på 1010 arbetsyta i browsern. Frågan är om man ska ha det dynamiskt och krympa marginaler ner till en viss så man slipper scrolla det lilla.

Krävs det att man registrerar sig för att kunna söka? Tycker definitivt det ska gå att hitta annonser utan att vara registrerad.

Tycker sökrutan ska vara lätt tillgänglig. Gillar inte på blocket där det första man får göra är att välja var man befinner sig.

Ta reda på var användaren befinner sig direkt och visa senaste och mest klickade annonser från länet i någon ruta.

Gör en funktion där man gratis kan föra in sina blocket och tradera annonser.

Kommer annonserna granskas innan de aktiveras? eller måste det finnas en anmälningsfunktion så att inte taggarna missbrukas.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite för ljust fortfarande. Och det känns som det är väldigt mycket tom yta. Och gigantisk text. Bra om man är halvt blind. Jag skulle föreslå lite mindre tomma ytor och lite mindre text. Och fortfarande ändra färgen till lite mörkare, och ta ändra den vita bakgrunden.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Hur funkar det då om man vill hitta t.ex. ett datorbord? Då får man inte söka efter just datorbord, utan man ska få fram både datorer och bord med #dator och #bord som hashtags?

Vad händer för övrigt om jag vill leta efter en specifik produkt av något, t.ex. ett GTX 970? Måste jag då vada mig igenom allt som har #GTX och #970 som tags? Antar att endast annonser med både GTX och 970 får visas om man söker efter dessa tags?

Vad händer när det finns produkter där taggarna är tvetydiga, t.ex. en sportbil och en bil med sportsäten - eftersom ni ska särskriva alla taggar så blir det väl #bil och #sport (#säten) för båda annonserna som egentligen är väldigt olika.

Jag är lite skeptisk till upplägget, men framförallt till valet att särskriva taggarna, det kommer troligen att bidra till väldigt felaktiga sökträffar. Som så många tidigare nämnt måste namnet bytas, att det inte var helt uppenbart från första början är rätt förvånande faktiskt.

Sökningen kommer bestå helt av både fritext och taggar. taggarna är för att hamna i rätt kategori och område så i ditt exempel på datorbord så kan man med största sannolikhet bara görs en fritextsökning på datorbord och få precis det du vill ha eftersom den söker i taggar, namn och beskrivning i det fallet. Men om du sedan vill precisera din sökning efter ett datorbord i #nyskick eller från #ikea så skriver du en tagg på det.

Letar du efter något specifikt som ett grafikkort så gör du samma som för datorbordet. En sökning på "GTX 970" och precisera med #grafikkort eller #MSI. Busenkelt!

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Vill nog till att hitta på något som är exceptionellt mycket bättre än
Blocket om man skall få det att fungera.
Folk betalar hellre några tior för att bli av med varan snabbt.

Enbart gratis annonsering tror jag inte hjälper.
Det har många redan försökt med.
Blocket är så inarbetat och som alla känner till.

Permalänk
Medlem

Ändringar gjorda!

  • Färgen är inte längre skrikig eller miljö-orienterad.

  • Framhävt USP och mer beskrivande texter

  • Bild på förstasidan

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Hej,
Det var cirka 10 år sen jag började hänga på det här forumet. Haft en paus och är tillbaka nu för att ta hjälp av er!

Jag håller på att skapa en modern annonsplats för att konkurrera på marknaden med Blocket, Tradera, Letgo, Citiboard, Facebook m.m. Jag har skapat en sida där man kan för registrera sig. Tanken är att samla in så många intresserade som möjligt, och sedan erbjuda gratis annonsering till dessa, samt jobb erbjudanden på Onera och andra intressanta tjänster. Men framförallt för att få en kundbas att lansera på.

Jag behöver eran feedback! Både på preview-sajten som är uppe och på idén.
Här är länken, http://www.onera.se

---
EDIT
---

Gjort ändringar enligt samtliga förslag nedan. Några saker är uppskrivet på lista för de tar längre tid, som t.ex. namnbyte.

---

P.S. Jag kommer lämna min signatur som den är, är lite nostalgisk av mig. Har DEFINITIVT uppgraderat min PC sedan dess.

Har svårt att se varför man skulle förregistrera sig till en sida där man inte vet något om funktionaliteten utöver det du återger i text? Det centrala på en annonsreingssida är ju självklart annonser och annonseringsfunktionen. Så länge vi inte får se detta är det ju svårt att ge feedback på annat än färg och namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Som många innan sagt, namnet kommer du behöva byta.

Jag var tvungen att läsa flera gånger för att faktiskt se vad det stod, och inte vad min hjärna ville se.

Sedan är det både bra och dåligt att behöva registrera sig för en säljsite, dock skall det mycket till för att jag skall överge mina ordinarie kanaler som är Blocket och Tradera..

Sedan vill jag inte registrera mig på en site, utan att i förhand kunna kolla på annonserna och se hur sidan ser ut "live".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Well såg inte så färdigt ut grafiskt sett men mycket av koden och sökningen verkar du ju ha koll på.

Gillar inte att det va så ihoptryckt mot mitten. Ovandelen med den där brunorange e för stor. Känns lite tråkig då det bara är brunorange/vitt samt text, inga bilder, gifs eller ngn grafisk design. Enda är ju "n" et på onanera som du dessutom behöver byta namn på. Sedan är jag rätt trött på "vitt" på alla sajter du kan inte köra med lite ljusgrått eller ngt? Färgen känns lite "70tal" ish, ngt modernare med "vildare" färger kanske? lite diskret kanske runt hörnen eller ngt.

Blocket är ju uppbyggt som ett block där man lägger in sin annons, ebay står väll för ngt i typ med "e" för nätet (internet) och bay som i samlingsplats? Tänker jag iallafall, tradera kommer ju från engelskan trade, byta (sälj/köp). Du måste få till ett "catchy" namn som kan slå sig in på marknaden samt en snyggare framsida imo.

Det där med hashtags känns lite nytt, hoppas dock man inte behöver skriva "#" varje gång utan att det kommer fram automatiskt varje gång man trycker mellanslag tex. Ngnting att kunna sortera ut vart man är, kanske inte en "sverigekarta" som blocket har men kanske där man klickar vidare från tex, götaland, småland, kalmar eller ngt för att specifiera sig.

Sorterings system över mest visade annonser kunde vara kul. Sedan alla dem vanliga som nyast, pris, datum det las in etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Gjort någorlunda åt det hållet nu, men är inte helt nöjd med foten. Har du några förslag utifrån detta?
http://www.onera.se

Måste säga att den nya färgen var ett nerköp i min bok. Det har den där "gamla" eller omoderna senaps-gräddkola färgen... typ

Jag skulle föreslå en ljus ton av nån färg. Som du hade i grön fast kanske nån annan färg i grunden, typ gul, röd, orange, fast ljusare. Texten och uppdelningen börjar se bra ut. Som påpekat så är det dock fortfarande en lite löjlig scroll, bättre att försöka ta bort dom kvarvarande marginalerna så att det är EN framsida. Lite mindre text där nere, lite mindre vspace, typ. Så allt syns på förstasidan.

Sen som många påpekat så är ju detta en bra start, men det säger ingenting om det viktiga just nu. Taggar låter som ett bra koncept, men det behövs en bra algoritm för det. Ett litet exempel av hur hemsidan kan se ut live vore bra, i bildformat funkar, typ som en banner som man kan bläddra i möjligen, i dunno, video, live exempel. Nån typ av exempel som passar.

Men namnet, namnet, namnet. Det måste vara unikt och catchigt. I denna typ av sidor så är det otroligt viktigt.

Permalänk

Köper mycket begagnat, hellre begagnat än nytt många gånger, småsaker jag själv tycker är positiva och negativa med Blocket/Tradera, det finns säkert fler, men detta är vad jag kommer på just nu. Detta är såklart bara mina tycken, och skall inte ses som nån annans åsikt, rätt eller fel.

Skall tilläggas att jag själv föredrar Tradera (Ebay) 100 gånger över blocket på alla sätt och vis.
mycket av att jag känner mig säkrare där, även om jag faktiskt blivit blåst 1 gång.
hade dock tur och fick tillbaka mina pengar (1300:-)

Jag ser gärna en till sajt med Köp/sälj, om det finns säkerhet och gott om annonser, sedan får du säkert till layouten med färger och sök o dyl, men, gott om annonser och säkerhet väger nog stort för mig personligen.

att man sedan skall registrera sig bara för att söka, får mig att klicka vidare..

Blocket Köpa
+hitta till rätt område, närheten till det du söker, möjlighet utöka till närliggande
+använt så ofta, man kan sidan, lätt
+Gott om annonser,

-många skojare, otryggt
-ej borttagna annonser (redan sålda)

Blocket Sälja
+Lätt lägga in annons
+enkelt att betala

-för dyrt annonsera ut billiga varor
-betala även om varan inte säljs
-oseriösa skojare som hör av sig, (beroende på vara)

Tradera Köpa
+Gott om annonser
+Auktion och Köp nu
+lätt att hitta
+Möjlighet till Bra och säkra betalsätt
+omdömes systemet

-Flertalet kapade konton
-upptrissande av auktioner

Tradera Sälja
+Lätt att lägga in annons
+Kostar inget om varan inte säljs
+Auktion + köp nu
+omdömes systemet
+bra pris på frakt

-Budare som inte fullföljer köp (sällan)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Köper mycket begagnat, hellre begagnat än nytt många gånger, småsaker jag själv tycker är positiva och negativa med Blocket/Tradera, det finns säkert fler, men detta är vad jag kommer på just nu. Detta är såklart bara mina tycken, och skall inte ses som nån annans åsikt, rätt eller fel.

Skall tilläggas att jag själv föredrar Tradera (Ebay) 100 gånger över blocket på alla sätt och vis.
mycket av att jag känner mig säkrare där, även om jag faktiskt blivit blåst 1 gång.
hade dock tur och fick tillbaka mina pengar (1300:-)

Jag ser gärna en till sajt med Köp/sälj, om det finns säkerhet och gott om annonser, sedan får du säkert till layouten med färger och sök o dyl, men, gott om annonser och säkerhet väger nog stort för mig personligen.

att man sedan skall registrera sig bara för att söka, får mig att klicka vidare..

Blocket Köpa
+hitta till rätt område, närheten till det du söker, möjlighet utöka till närliggande
+använt så ofta, man kan sidan, lätt
+Gott om annonser,

-många skojare, otryggt
-ej borttagna annonser (redan sålda)

Blocket Sälja
+Lätt lägga in annons
+enkelt att betala

-för dyrt annonsera ut billiga varor
-betala även om varan inte säljs
-oseriösa skojare som hör av sig, (beroende på vara)

Tradera Köpa
+Gott om annonser
+Auktion och Köp nu
+lätt att hitta
+Möjlighet till Bra och säkra betalsätt
+omdömes systemet

-Flertalet kapade konton
-upptrissande av auktioner

Tradera Sälja
+Lätt att lägga in annons
+Kostar inget om varan inte säljs
+Auktion + köp nu
+omdömes systemet
+bra pris på frakt

-Budare som inte fullföljer köp (sällan)

Mycket bra input, jag kommer skriva ner och tweaka lite i affärsidén. Kommer återkomma med uppdatering i januari, god jul!

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Motivering till namnet

Jag tänkte motivera namnvalet för att se om det tar sig. Jag ska dessutom tona ner användandet av namnet som ett verb eftersom det är då det blir *snuskigt*. Det är trots allt inte ett verb(!). Så jag tror det kan underlätta alla skeptiker därute.

"Onera betyder laster på latin, och i vår moderna värld är det alla materiella saker som är våra laster. Gör dig och andra en god gärning och skänk bort dom."

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Jag tänkte motivera namnvalet för att se om det tar sig. Jag ska dessutom tona ner användandet av namnet som ett verb eftersom det är då det blir *snuskigt*. Det är trots allt inte ett verb(!). Så jag tror det kan underlätta alla skeptiker därute.

"Onera betyder laster på latin, och i vår moderna värld är det alla materiella saker som är våra laster. Gör dig och andra en god gärning och skänk bort dom."

Om man, på sin förstasida måste berätta vad ordet man har valt som namn är och står för, då känns det som man har valt fel namn..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Morgoth:

Du kan inte allvarligt tycka att du har valt ett bra namn på sidan.

Det absolut första du måste göra är att byta namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgoth:

Jag tänkte motivera namnvalet för att se om det tar sig. Jag ska dessutom tona ner användandet av namnet som ett verb eftersom det är då det blir *snuskigt*. Det är trots allt inte ett verb(!). Så jag tror det kan underlätta alla skeptiker därute.

"Onera betyder laster på latin, och i vår moderna värld är det alla materiella saker som är våra laster. Gör dig och andra en god gärning och skänk bort dom."

Som någon ovan skrev, ska man behöva förklara namnet så är namnet antagligen ett felval.
Om din sida ska få en stabil grund så kommer det behövas gå genom folkmun, alltså att ordet sprider sig. Ska varje människa då förklara vad ordet betyder om man vill tipsa en kompis? För JA, de kommer tycka att det låter som något helt annat.

Men visst, är något tillräckligt dåligt så sätter de sig till slut också, ta ÖB's reklamer som ett exempel. Frågan är bara vad du vill att er sajt ska bli associerad med?

I övrigt så förstår jag inte alls sidan som du visar upp nu, antar att den inte ens ska se ut såhär när den lanseras? Om jag vill söka efter någonting så bör det vara det primära på sidan, inte vad ni heter.

Man kan säga vad man vill om blocket, men det är inte komplicerat att påbörja sina sökningar, men självklart går det att optimera.

Hur filtreras ens närområde? Via taggar? fritext? menyval?

Jag gillar: "Gör detaljerade sökningar och hitta fantastiska saker. Man vet aldrig vad man hittar när man söker efter ..." dock så byts ordet lite fort och samma ord blinkar tre gånger när det visas!? Detta skulle kunna vara en övertext på sidan men en sökfunktion nedanför. Användaren ser direkt vad sidans syfte är och kan då söka efter det man är intresserad av.
Lite exempelannonser på förstasidan skulle nog även jag föredra.

Mitt förslag, släng in två sökfält till vänster i den gröna rutan på första sidan, en för fritext och en för taggar, till höge rom det kan man välja län. Alternativt även ha det till vänster med "infotext" till höger, annars med en "infotext" ovanför.

God Jul!

Permalänk

En del som behöver ändras. Namnet, ja ett utstickande namn kan sätta sig på minnet och kan vara en bra angreppsvinkel, men Onera ställer jag mig ytterst tveksam till, speciellt när du måste förklara innebörden på förstasidan.

Du behöver ändra en del text, så som ..."Tack för Sveriges moderna annonsplats" duger.
-Vadå duger? Snarare Uppskattas. Även om jag skulle slopat det helt.

''Vare sig du behöver pengar eller bara vill bli av med dina saker så kan du använda Onera.''

-Låter bara konstigt.

Att behöva registrera sig för att överhuvudtaget kunna se annonser ställer jag mig ytterst tveksam till. Du minimerar ett stort antal besökare från att överhuvudtaget se någon annons = konverteringsgraden på antalet som kommer lämna sidan istället för att registrera ett konto är otroligt hög.

Permalänk

En samtida och extremt modern sajt. Jag gillar den...! Tagga mot läkemedel som Oxascand och magsäcksoperationer.