Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

CDON's RMA-hantering fungerar inte speciellt bra.

Det där är nog årets understatement. Jag skulle vilja påstå att deras RMA hantering (och kundservice) är riktigt usel och under all kritik.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det där är nog årets understatement. Jag skulle vilja påstå att deras RMA hantering (och kundservice) är riktigt usel och under all kritik.

Jag skulle gå så långt och hävda att dom inte ens har någon kundservice, i dagsläget i alla fall. Just nu kör dom med locket-på-taktiken.
Rma har jag aldrig haft att göra med, troligtvis komner jag inte behöva använda mig av det heller då efter allt strul och total disrespect dom visat sina kunder den senaste månaderna tänker jag hålla mig långt långt borta från dom. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget skulle ens överväga att handla av dom vore om det jag letade efter var nedsatt med närmare 90% eller att dom låg åtskilliga (5000:- plus) billigare än konkurrenterna. Annars aldrig.

Efter alla skräckexempel man läst om i denna tråd den senaste tiden verkar det till och med som om de ökända Pixmania skulle slå dom i kundtjänst agerande.
Annars....det är fan inte värt det, oavsett hur mycket man kan spara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Beställde massa saker till jul som "garanterat" skulle komma till jul.
Får två dagar sedan stod det att den var dellevererad och fler av ordrarna var "postade".
Idag står det att ordern är annulerad!

Är det ens lagligt att bara helt sonika annulera sina kunders ordrar, speciellt efter man hävdad att de blivit postade?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av Läkarn:

Får två dagar sedan stod det att den var dellevererad och fler av ordrarna var "postade".

Är det ens lagligt att bara helt sonika annulera sina kunders ordrar, speciellt efter man hävdad att de blivit postade?

Nästan samma som hände mig en jul för flera år sedan, när det var någon dag kvar till sista dag man kunde beställa började jag undra när de tänkte skicka den julklapp jag beställt. Loggar in och får se att de annullerat den och höjt priset om man skulle beställa den igen (varför jag nu skulle vågat göra det när de precis annullerat den förra utan att säga något och fortfarande garanterade att man kunde få den före jul). Kontaktade chatten som bara sa att något hänt och att jag var välkommen att beställa den igen till det nya priset. Nej tack, gick till NetOnNet på vägen till där jag skulle fira jul och köpte presenten över disk till samma pris CDON hade velat ha ett par veckor tidigare.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Att CDON annullerar ordrar utan att säga varför är ingen nyhet.

Finns en anledning till att jag inte har handlat av dom på länge; dom har blivit lika riskabla att handla ifrån som t.ex. Pixmania och Proshop. Dom är billiga, (förutsatt att du ens får det du har beställt), men gud nåde dig om du faktiskt behöver starta ett reklamationsärende med dom.

Den enda ljusglimten tidigare var Josefin(?) som var deras tidigare representant här på forumet, hon kunde faktiskt få saker gjort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Snacka om att pissa sina kunder i ansiktet när julafton grejen är "fri frakt" vilket man redan har som CDON+ kund.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Fick nu svar från kundtjänst. Jag fick veta att det kunde röra sig om en tidigare returvara, men att det i sådana fall skulle framgått. Nu gjorde det ju inte det så jag blev erbjuden hjälp med retur eller få en kreditering på 10%. Då högtalaren enligt mig inte hade några större anmärkningar och levererade ett ruskigt bra ljud för pengarna valde jag att behålla den och få en kreditering. Jag är nöjd med det.

Så du menar att den varan inte var en returvara? Men var den inte klart och tydligt öppnad?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Snacka om att pissa sina kunder i ansiktet när julafton grejen är "fri frakt" vilket man redan har som CDON+ kund.

Jo men glöm inte extraluckan!
http://cdon.se/julspelet/xmas_4_wpz/

"25% rabatt på goda hälsobars
Grattis! Du har lyckats öppna dagens julspelslucka. Dagens deal är: 25% rabatt på goda hälsobars.
God jul!"

Det är ju som att man spricker av julglädje!

Permalänk
Medlem

Är dagens lucka vars erbjudande som innehåller fri frakt vid köp över 100:- ? Fan fri frakt har ju dom allra flesta stora butikerna idag, speciellt utvald man känner sig som kund.
Nej tack CDON...bättre kan ni tydligen inte.
Edit. Nej såg tydligen att det var 25% på hälsobars. Men så vitt jag kan se är man tvungen att spela deras larviga julspel för att komma åt erbjudandet? För trycker man på öppna dagens lucka så får man bara fri frakt över 100:-
CDON, vilket skämt ni är om ni verkligen tror att vi kunder orkar stå ut med ert skitbeteende mot era kunder.
God jul på er vet ja!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Samt vi med CDON+ har redan frifrakt vid över 100kr.

Så vi som har deras + tjänst får bara 23 luckor att nyttja.
Om jag inte minns fel, var det samma förra julkalendern med.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

God Jul CDON! Måste dock säga att er vinterrea var en stor besvikelse. Vad jag kan se ingenting på datorkomponenter? Eller är det så att den rean börjar inatt 00.00 kanske? Hoppas kan man ju alltid i alla fall.

Håller också med om kritiken ang lucka 24. Vi som faktiskt satsar på era +-tjänster straffas ju av detta koncept ni kör med. Normalt sett brukar ju trogna kunder premieras, men ni tycks göra tvärt om. Inte särskilt smart kan jag tycka.

Nåja, hoppas på att det kommer ngt skoj från er vad gäller datorkomponenter i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Kan hålla med om att den luckan är totalt värdelös för alla oss med CDON+...Lär vara sista gången jag använder mig av den tjänsten.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Läkarn:

Nope. Genom att de har sagt att det ska vara levererat innan jul.
Gäller det dessutom en julklapp och att det då blir någon som blir ledsen i ögat så har man rätt till ett rimligt skadestånd och då snackar vi inte om hundralappen som plåster på såren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kan hålla med om att den luckan är totalt värdelös för alla oss med CDON+...Lär vara sista gången jag använder mig av den tjänsten.

Håller också med. Det var precis därför jag inte förnyade cdon+. Det är relativt ofta som cdon har fraktfritt för alla, så poängen med cdon+ blir ovärt eftersom det kostar 200 kr att förnya. Som redan har framförts finns det därtill många andra webbutiker som har fraktfritt eller kostnadsfri pick-up i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Samt vi med CDON+ har redan frifrakt vid över 100kr.

Så vi som har deras + tjänst får bara 23 luckor att nyttja.
Om jag inte minns fel, var det samma förra julkalendern med.

Ja det är lite tråkigt, men vi fick rabattkod på 100kr i alla fall.

Permalänk
Medlem

Fick inte mina grejer. Inte heller ulovad kompensation eller hjälp med garantiärenderna. Allt de gjorde var att betala tillbaka summan. Eller pengarna har inte kommit in än, men black friday- priset gällde alltså inte.

Så köper julklappar, de kommer inte. Sen ska jag alltså köpa om dem till ordinarie pris. Utlovad hjälp med garanti och kompensation uteblev helt. God jul och gott nytt år cdon, tack så jävla mycket!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Proffsmobbare

Idag firar två av mina beställningar en månad i väntetid. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Idag firar två av mina beställningar en månad i väntetid. Grattis!

Grädden på moset vore ett mejl om annullerad order på Måndag.

Permalänk
Medlem

Beställde själv en sak den 18/12 och i deras värld var detta ett datum med goda marginaler att leverera till. Jag fick inget levererat till julen och nu när jag är tillbaka efter julfirandet så ser jag att paketet inte ens är ivägskickat. CDON är så mysiga, sådär så man vill krama om dom riktigt hårt.

Dom hade en chattsupport förut, är det någon som vet om den kvarstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Dom hade en chattsupport förut, är det någon som vet om den kvarstår?

Jo då, den finns kvar.. Lite då och då.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Dock står inga öppettider någonstans vad jag har kunnat se. Den har varit offline i jul, och kollade idag vid kl 16-något, så var den inte heller tillgänglig. Försöker väl igen på måndag.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har brukat köpa lite Shepherd-tofflor av er ibland. Nu verkar det tillkommit en (ny?) samarbetspartner som förstått att ärlighet varar längst. Leveranstid på de flesta av deras modeller på 99 dagar. Man erbjuds också att betala i slutet av januari. Det känns ju kanske inte jättelockande när man beräknas få varan i april.

Frågan är, väljer man CDON 1-3 dagar eller Bobellos 99 dagar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Beställde en ny skärm den 22 december.
Sorterades av posten samma kväll.

Helt nöjd med den biten av dem iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Så du menar att den varan inte var en returvara? Men var den inte klart och tydligt öppnad?

Jag kan inte säga det. Produkten har blivit öppnad från fabriken hem till mig är det enda jag kan säga med säkerhet (ny plombering över den gamla). Ingenting i paketet var förslutet på ett sådant sätt att det inte går att packa tillbaka, så jag lär nog aldrig få veta om någon annan också haft den i sin ägo, eller om det bara är en tullkoll eller nya kablar instoppade i paketet. Men med 10% tillbaka så måste jag säga att jag är grymt nöjd med produkten ändå. Slutpriset hamnade då på 800 pix inklusive min studentrabatt.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av SUMITOMO:

Grädden på moset vore ett mejl om annullerad order på Måndag.

"Din order från CDON.COM har strukits‏"

och

"Din order från CDON.COM har strukits‏"

Möttes man av i inkorgen denna fina morgon. På plus-sidan, äntligen mailkontakt iallafall.

Om det trots detta är någon här som fortfarande har modet att beställa något så får finns följande personliga rabattkoder:

50 SEK Rabattkod: 9KJRJa59

50 SEK Rabattkod: 9KJWen04

Födelsedagskod, 50 SEK rabatt vid köp över 200 SEK: weh9wLL52

Jag är färdig med det här nu.

Permalänk
Medlem

@Laine
Stort Tack!
Kod 9KJRJa59 samt 9KJWen04 är tagna

Tråkigt med allt strul du haft dock

Permalänk
Medlem

@Laine: Fasen vad surt. Så agerar inte ett seriöst företag.
Men det tycks inte avskräcka.....

Permalänk

strul med cdon

Hej.
Jag köpte en hårddisk på cdon och ändrade mina uppgifter och de sparades gjorde beställningen och jag valde betalningssätt faktura och fick ett bekräftelse via E-mail och där står min gamla adress som jag flyttade för mer än 3-år sedan. jag kontaktade kundtjänst som brydde sig int men då kommer ju paketet tillbaka det har ju inte lämnat cdon men om man betalar med faktura ska det väl skickas till den bokförda adressen men inte på cdon.
aldrig mera kund hos cdon

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall den vita PS4an på CDON är svensk version eller import?

Permalänk
Medlem

Skulle inte ni flytta fram betalningsdatumet på det som man köpt på faktura under BF?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Alla ni som handlat innan 18/12 (jag antar att även de som handlat på BF hamnar i den kategorin?) och därmed blev lovade garanterad leverans innan jul, men inte fått något eller fått ordern annullerad borde gå ihop och skriva en gemensam anmälan till ARN - så kanske det händer något!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6