Tips för en bättre framtidssäker(?) variant av Vinterdatorn 2015?

Permalänk

Tips för en bättre framtidssäker(?) variant av Vinterdatorn 2015?

Hej, är ny både här på sweclockers och även inom datorvärlden. Ska köpa en gamingdator som ska hålla ett tag till sonen, som fn bara kör CS:go över nätet men det kommer väl nyare spel framöver. Har läst en del på nätet och funderar på vad som är bäst, och kör en testballong för att höra era expertkommentarer för denna inköpslista. Har utgått från Vinterdatorn här på clockers, men hottat upp till en i7, 16 Gb RAM och något större PSU, tanken är att jag ska kunna uppgradera "enkelt" om några år med bara ett till GPU/SLI, utan att rucka på några andra komponenter och slippa programmering som jag inte klarar..... är jag ute o simmar, ska jag gå upp till 980Ti direkt, strunta i framtida SLI för att "grejerna runtomkring GPU ändå är så gamla och ska bytas ut" och därmed kan spara in på storleken på PSU:n och något annat? Hur ska jag tänka? Listan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8964728/2015-12-29

Permalänk

Köp annars en licens från fast2play.se

Permalänk
Medlem

Ingen SSD disk eller har du de redan?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Ingen SSD disk eller har du de redan?

Ja j-drans, SSD glömde jag! tänkte typ 250 Gb bör väl räcka långt? Något annat som bör finnas med eller bytas?

Permalänk
Medlem

Måste antagligen ha Corsair link enheten för att koppla in RGB LEDsen som du valt.

Skit i SLI om du inte gillar att "programmera" som du säger. SLI kan vara lite bökigt speciellt när de kommer till nya spel.

En SSD bör du lägga till. Minst 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas alias Mr T:

Ja j-drans, SSD glömde jag! tänkte typ 250 Gb bör väl räcka långt? Något annat som bör finnas med eller bytas?

Ja 250gb borde räcka ett tag.
Jag hade bytt moderkort till ett asus-z170-pro-gaming då det är mer klock vänligt i framtiden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@teddie124:

Hej, gick in o kollade på deras sida. Hur fan kan dem sälja Windows 10 för 170kr! Är det en legit key?

Permalänk

@Kodoman:

Hallå. Har ingen aning om hur de lyckas sälja licenser så pass billigt, jag kanske inte vill veta heller. Allt jag vet är att de bör vara legit, har handlat hos dem säkert 10 gånger redan, och inget har krånglat. Kan slänga upp en screenshot ifall du fortfarande är skeptisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av teddie124:

@Kodoman:

Hallå. Har ingen aning om hur de lyckas sälja licenser så pass billigt, jag kanske inte vill veta heller. Allt jag vet är att de bör vara legit, har handlat hos dem säkert 10 gånger redan, och inget har krånglat. Kan slänga upp en screenshot ifall du fortfarande är skeptisk

Inga problem, köpte en nyckel, hehe. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Två saker jag reagerade på.

Först, moderkortet är H170, jag trodde Z170 var det allmänna valet (har ingen aning om vad skillnaden är, båda bör funka).

Andra grejen är att du har lagt till ljusslingor, men förstår inte riktigt varför, de kommer väll inte synas i ett stängt chassi, kanske kan vara vettigt att antingen skippa dem (och spara 200) eller köpa ett chassi med glasruta? (det verkar också saknas saker att ansluta slingorna till, men jag kan verkligen inte detta så ska inte säga mer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kodoman:

Inga problem, köpte en nyckel, hehe. Tack för tipset.

köpte en win 7 nyckel därifrån men den vart snabbt inaktiv. mest troligen så är det fake cd-keys. Vissa kan ha mer tur än andra också!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Tack allihopa. Narien mfl som tipsar om z170. Det var en miss i min kopiering från vinterdatorn ärligt talat, men det finns tydligen en "H"-variant att köpa (vilken jag inte väljer då). LEDarna då. Jag vill få ett rött sken ur burken som det verkar finnas på många speldatorer, bara för effektens skull. Det finns väl mycket hål på bl.a. baksidan för fläktarna där det kommer lysa ut? Ja jag kanske skippar SLI då så kan jag spara några hundra på PSU:n då...

Oavsett detta så verkar ni hittills inte ha så mycket mer att rekommendera i listan?

Skickades från m.sweclockers.com