Köpråd angående headset

Permalänk

Köpråd angående headset

Tjo! Nu har mitt V2 dött. Så jag är på jakt efter ett nytt headset.

Min budget ligger väl runt 2000kr och jag har tittat på dessa två.

http://www.inet.se/produkt/6607662/logitech-g933#/moreinfo

http://www.inet.se/produkt/6606993/sennheiser-game-zero#/spec...

Jag har väl inte så mycket användning för trådlöst egentligen men det hade varit skönt. Vilka av dessa två kan ni rekomendera Sennheiser Game Zero eller Logitech G933?

Min dator finns i min sign!

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Jag har väl inte så mycket användning för trådlöst egentligen men det hade varit skönt. Vilka av dessa två kan ni rekomendera Sennheiser Game Zero eller Logitech G933?

Jag bytte från sladd till trådlöst i höstas och friheten är magisk. Det bästa enligt mig är nog att man slipper köra på sladden med stolen och att man kan snacka medan man fixar nattmackan!
Nu har jag själv inte testat logitech's nya trådlösa (G933) headset, men har en kompis som använder det och det funkar prima!

Permalänk
Skrivet av TotallyNotASpy:

Jag bytte från sladd till trådlöst i höstas och friheten är magisk. Det bästa enligt mig är nog att man slipper köra på sladden med stolen och att man kan snacka medan man fixar nattmackan!
Nu har jag själv inte testat logitech's nya trådlösa (G933) headset, men har en kompis som använder det och det funkar prima!

Okej! Lutar kanske mer åt G933:an då Tack!

Permalänk

Beställde dom nyss från maxgaming.se, 500kr rea

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Beställde dom nyss från maxgaming.se, 500kr rea

Härligt! Hoppas de inte blir något strul med dem och glöm inte att njuta av sladdfriheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Hade sagt Sennheiser om du bryr dig om ljudet, men såg att du köpt redan.

Man lär ju sig sluta köra över kabeln efter någon dag vid en dator.

Du tycker inte nackdelarna förstör friheten lite?
Mer tyngd.
Buggar t.ex Logitech g930 som kan vara sämsta trådlösa saken på marknaden, slår av och på random och ibland lite olika (ibland ljud, ibland mikrofon).
Batteriet räcker inte en dag ens när de är nya (hur blir det om några år?)
Vissa modeller går inte att använda när de laddas (se punkten ovan för del 1 av problemet), grym konstruktion =p
Är det lurar som går på 2.4 Ghz så kan man få stora problem med störningar/delay beroende på hur det är där man bor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Mer tyngd.
Buggar t.ex Logitech g930 som kan vara sämsta trådlösa saken på marknaden, slår av och på random och ibland lite olika (ibland ljud, ibland mikrofon).
Vissa modeller går inte att använda när de laddas (se punkten ovan för del 1 av problemet), grym konstruktion =p
Är det lurar som går på 2.4 Ghz så kan man få stora problem med störningar/delay beroende på hur det är där man bor.

Ja, man får inte samma ljudkvalitet som med ett fast headset i samma prisklass. Tyngden är inte något som jag tänker på, väger inte så mycket mer än ett vanligt headset, men det är väl olika från person till person, själv märker jag ingen större skillnad.

Batteriet räcker enligt mig förvånande länge, G930 håller i ungefär 10h och sen kan man använda det även med laddaren i. G933:ans batteritid är också bra, 12h utan belysning och 8h med belysning. Även G933:an funkar fint att använda medan laddaren sitter i. Nu är det väl olika för alla men personligen räcker 8h laddning bra.

Nu skriver jag utifrån mina egna erfarenheter med G930, jag har själv inte stött på några buggar eller sämre batteritid efter snart ett-års-användning. Buggen som många drabbades av (Att headsetet stängde av sig då och då) gick att fixa enkelt för mig och mina kompisar genom att stänga av Logitechs program som följer med och startas automatiskt.

Permalänk
Medlem

Batteriet räcker enligt mig förvånande länge, G930 håller i ungefär 10h och sen kan man använda det även med laddaren i. G933:ans batteritid är också bra, 12h utan belysning och 8h med belysning. Även G933:an funkar fint att använda medan laddaren sitter i. Nu är det väl olika för alla men personligen räcker 8h laddning bra.

Nu skriver jag utifrån mina egna erfarenheter med G930, jag har själv inte stött på några buggar eller sämre batteritid efter snart ett-års-användning. Buggen som många drabbades av (Att headsetet stängde av sig då och då) gick att fixa enkelt för mig och mina kompisar genom att stänga av Logitechs program som följer med och startas automatiskt.

Har varit med om modeller där mikrofonen inte fungerat när man laddar (låter så illa att den är obrukbar), även högt brus vid laddning i hörluren.
Var dock från Corsair om jag kommer ihåg rätt.

Om alla jag stött på med g930 som haft problem har använt mjukvaran vet jag ej, men man kan ju anta det.
Känner fyra som köpte det ifjol när det var på rea, tre lämnade tillbaka inom första veckan pga alla problem. Sista har kvar det för han orkade inte byta. Problemen vi som medspelare stöter på varje dag är att hans mikrofon lagt av, ljud lagt av och att lurarna helt kopplat från/lagt av

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Har varit med om modeller där mikrofonen inte fungerat när man laddar (låter så illa att den är obrukbar), även högt brus vid laddning i hörluren.
Var dock från Corsair om jag kommer ihåg rätt.

Om alla jag stött på med g930 som haft problem har använt mjukvaran vet jag ej, men man kan ju anta det.
Känner fyra som köpte det ifjol när det var på rea, tre lämnade tillbaka inom första veckan pga alla problem. Sista har kvar det för han orkade inte byta. Problemen vi som medspelare stöter på varje dag är att hans mikrofon lagt av, ljud lagt av och att lurarna helt kopplat från/lagt av

Hej ja! Jag slog till på G933 för jag kollade runt på massa olika recensioner och jag hittade inte så jätte mycket negativt om dom alltså.

Jag frågade även en känd streamer ''Yzn'' för jag vet att han har använt dom. Han sa att G930 var inget att ha men att G933 skulle vara bättre och ha mindre buggar. Så jag får hoppas på att dom funkar prima annars har jag väl garanti på dom så!

Jag kan också lägga till att jag bor i en 2:a så jag tror att jag har räckvidd överallt här i lägenheten.

Tack för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Mer tyngd.

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/datorgaminghead...

Dessa har jag nu och har inte märkt av något dåligt med dem än, ett batteri väger väl runt 30gram så det är absolut inget man märker av.
Man har dubbla batterier så 1 laddas hela tiden så man får aldrig slut på batteri.
Dessa lurar har väl samma ljudkvalité som de billigare lurarna (500-1000kr).

Behöver du inte bra ljud t.ex om du har högtalare till datorn för musik så är ett par billiga lurar inte heller helt fel att köra på.