ethernet trådlös sändare samt mottagare?

Permalänk
Medlem

ethernet trådlös sändare samt mottagare?

Tjenare alla ni som är snäppet vassare än mig

har ett sådant problem att som finne så är bastu ett måste för varje eganhemshus.

och vår nya bastu går på el, och har en skilld modul för att styras, som ska kopplas ihop med en telefonkabel.

nu är vårt problem det att det rör som kabeln ska gå i, är igenstoppat, så vi får ingen kabel igenom.

så nu vänder jag mig till er och undrar att ifall det finns nån mottagare samt sändare, som man skulle få signalen igenom med.

bastun är i ena hörnet av huset och kontrollern är ca 6m ifrån i ett annat rum..

tack för era svar

Visa signatur

CPU I5 4690K@4.8GHz|GPU Asus R9 280X |MB Gigabyte Gaming-5

RAM 16gb Crucial Ballistix 1600Mhz CL9 | PSU SilverStone 750W

Case Fractal Arc XL | CpuCooler Cooler Master Nepton 280L

Keyboard Razer Blackwidow Ultimate | Mouse Razer Naga & Logitech G9X

Permalänk

Är det telefon eller ethernet sladd?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag måste säga att det känns som att det inte är en bra lösning att ha trådlöst. Kan bli ganska trist om det inte fungerar som det ska.
Har du provat med en dragfjäder? https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/k...
Om ja, går det inte att hitta en annan lösning på kabeldragningen? Krypgrund eller vind kanske?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Är det telefon eller ethernet sladd?

det är en 6-polig telefon sladd, men vi försöker dra med cat6 a för det är det enda vi har hemma som är tillräklit långt, lägger sen ändorna fast med tång själv

Skrivet av Litenskit:

Alltså, jag måste säga att det känns som att det inte är en bra lösning att ha trådlöst. Kan bli ganska trist om det inte fungerar som det ska.
Har du provat med en dragfjäder? https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/k...
Om ja, går det inte att hitta en annan lösning på kabeldragningen? Krypgrund eller vind kanske?

är elektriker till yrke och har testat allt som jag kommer på, dragfjäder med diskmedel och damsugare fungerade inte ens så vet inte riktigt vad jag ska ta mig till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

och tyvärr två vånings hus som annars är färdigt så ingen vind här imellan, och ingen krypgrund, tusen tack för bra idér men inget som fungerar

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zecture:

Tjenare alla ni som är snäppet vassare än mig

har ett sådant problem att som finne så är bastu ett måste för varje eganhemshus.

och vår nya bastu går på el, och har en skilld modul för att styras, som ska kopplas ihop med en telefonkabel.

nu är vårt problem det att det rör som kabeln ska gå i, är igenstoppat, så vi får ingen kabel igenom.

så nu vänder jag mig till er och undrar att ifall det finns nån mottagare samt sändare, som man skulle få signalen igenom med.

bastun är i ena hörnet av huset och kontrollern är ca 6m ifrån i ett annat rum..

tack för era svar

Vet du vilken typ av signal det handlar om i kabeln ? Är det nån typ av resistansgivare för temp och nån styrsignal tillbaka till elementet i bastun eller är det ip nätverk ?

Troligen så får du dra en kabel på nått sätt även om det är bökigt, kanske utanpåliggande ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vet du vilken typ av signal det handlar om i kabeln ? Är det nån typ av resistansgivare för temp och nån styrsignal tillbaka till elementet i bastun eller är det ip nätverk ?

Troligen så får du dra en kabel på nått sätt även om det är bökigt, kanske utanpåliggande ?

tyvärr har jag ingen aning om signalen det handlar om, ip nätverk troligtvis inte eftersom de inte kopplas upp till nånting annat utan ör enbart meat för att kommunicera mellan kontrollern och ugnen, utanpåliggande blir det verkligen inte heller för att det måste isåfall gå igenom 3 rum, utan då sticker jag hellre och köper en ny ugn som ska läggas på från ugnen fysiskt, har kämpat nu med detta jävla kabel drag i 4timmar.. börjar bli "smått" irriterad, men tack för svaret endå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla och tack för era svar! fick nu efter många försök och svordomar kabeln igenom så behöver ingenting trådlöst/andra idér och panelen fungerar perfekt, tack för mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gratulerar, känslan när kabeln kom igenom måste ha varit en av de bättre i år:-)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.