Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

Går det fortfarande att beställa från cdon?

oavsett vad jag beställer så tas det bort efter några dagar utan att man hör någonting.

konkurs på G?

Totalt haveri under jul och katastrof kommunikation från cdon skulle jag tippa på. Verkar vara undrar kontroll nu iaf, äntligen har jag fått det jag beställde undrar jul och beställde även lite prylar i veckan å då gick det relativt snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Totalt haveri under jul och katastrof kommunikation från cdon skulle jag tippa på. Verkar vara undrar kontroll nu iaf, äntligen har jag fått det jag beställde undrar jul och beställde även lite prylar i veckan å då gick det relativt snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Under kontroll vet jag inte. Jag väntar fortfarande på en hårddisk som jag beställde för över 2veckor sedan.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Under kontroll vet jag inte. Jag väntar fortfarande på en hårddisk som jag beställde för över 2veckor sedan.

Jag fick min hårddisk igår, efter 26 dagar. Du har en bit kvar

Permalänk
Medlem

Har en beställning på http://cdon.se/hemelektronik/fitbit-flex-wristband-p26621236-... sen 4 jan. Står fortfarande under behandling. 1-3 dagar på hemsidan.

Man blir ju matt på det här.

Permalänk
Medlem

Inte på väg i konkurs i alla fall enligt deras chat åtminstone.

Permalänk

Beställde ett ynka minneskort den tredje januari. Sedan dess har inget hänt. CDON vet inget, CDON gör inget.

Tur jag inte köpte min kurslitteratur via dem. Hade väl fått dom lagom till nästa termin.

Men nu kör de ju med: Handla nu - Betala till Påsk. Så vem vet, vi kanske får varorna till Påsk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Inte på väg i konkurs i alla fall enligt deras chat åtminstone.

I chat/email/tele/media/etc så skulle i stort sett inte ett enda företag idag säga ett skit om dom började få några som helst problem och minst av allt om dom börjar närma sig KK.
Det ENDA man kan förvänta dig från officiella kanaler från företag idag är som bäst bortförklaringar/skyll problem på annan part som ej har nåt med den aktuella koncernen/dotter/modersbolag att göra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

I chat/email/tele/media/etc så skulle i stort sett inte ett enda företag idag säga ett skit om dom började få några som helst problem och minst av allt om dom börjar närma sig KK.
Det ENDA man kan förvänta dig från officiella kanaler från företag idag är som bäst bortförklaringar/skyll problem på annan part som ej har nåt med den aktuella koncernen/dotter/modersbolag att göra.

De kan ju inte heller ljuga, för man kan ju inte köpa prylar av några som är påväg i kk. Det vore ju ganske efterblivet. Men det kanske så världen fungerar tyvärr....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Songless:

De kan ju inte heller ljuga, för man kan ju inte köpa prylar av några som är påväg i kk. Det vore ju ganske efterblivet. Men det kanske så världen fungerar tyvärr....

Det är precis så världen fungerar

Förövrigt skulle kundtjänst vara dom sista som får reda på om det är påväg neråt.. och även då skulle dom förmodligen bli tillsagda att inte säga någonting till kunder utan vänta på att informatoinen kommer ut på rätt väg.

Permalänk

Ljuga kan man visst göra.

Finns ju flera exempel på företag som kursat och ändå sålt tjänster in i det sista. Flygbolag är mästare på detta.

Sedan är det ju som så att man stänger ju inte butiken för att man håller på att gå i konkurs. Utan man går i konkurs, och har kunderna inte fått sina varor, eller sina pengar, så får dessa skicka in en fordran till konkursförvaltaren.

Permalänk

Update angående min order: Idag kom jag fram till en "Anja" som efter att ha hållit tyst i typ tio minuter berättar att min vara är en beställningsvara och att den nu är i lager, och att jag borde ha den nästa vecka. På frågan varför jag då inte hört ett knyst om detta innan när jag pratat med dem, eller att jag fick ett mejl där dem bedyrade att visserligen skulle det ta tid, men varan fanns inne.

Då svarar hon rappt: det är detta som gäller, och stänger av chatten.

Maken till fräckhet. Kommer aldrig mer handla från detta företag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NovaTotal:

Update angående min order: Idag kom jag fram till en "Anja" som efter att ha hållit tyst i typ tio minuter berättar att min vara är en beställningsvara och att den nu är i lager, och att jag borde ha den nästa vecka. På frågan varför jag då inte hört ett knyst om detta innan när jag pratat med dem, eller att jag fick ett mejl där dem bedyrade att visserligen skulle det ta tid, men varan fanns inne.

Då svarar hon rappt: det är detta som gäller, och stänger av chatten.

Maken till fräckhet. Kommer aldrig mer handla från detta företag

Välkommen i klubben! Jag har väntat på en produkt som hade 1-3 dagar som leveranstid i snart två veckor. Har mer eller mindre dagligen blivit lovad att den håller på och packas och ska skickas omgående. Idag fick jag prata med den snorkigaste kubdtjänstmedarbetaren någonsin. Hon förklarade för mig att det minsann var 7-14 dagar som gällde och inte 1-3 dagar (vilket jag har printscreen på att det var det som gällde vid beställningen), så jag fick helt sonika lugna mig lite till.

Jag kan ta förseningar, men att de först ljuger och sen dumförklarar mig som litade på dem tänker jag inte tåla.

Har aldrig varit med om ett företag som har satt i system att neka lagstadgad ångerrätt och dumförklara sina kunder. Aldrig mer säger jag bara!

Skulle även rekommendera alla som blivit likadant behandlade att ta sig tid och anmäla företaget hos trygg e-handel, för så här kan man fan inte bete sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var det Anja du pratade med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NovaTotal:

Var det Anja du pratade med?

Man skulle kunna tro det, men den här gången var det Mimoza jag pratade med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotal:

Update angående min order: Idag kom jag fram till en "Anja" som efter att ha hållit tyst i typ tio minuter berättar att min vara är en beställningsvara och att den nu är i lager, och att jag borde ha den nästa vecka. På frågan varför jag då inte hört ett knyst om detta innan när jag pratat med dem, eller att jag fick ett mejl där dem bedyrade att visserligen skulle det ta tid, men varan fanns inne.

Då svarar hon rappt: det är detta som gäller, och stänger av chatten.

Maken till fräckhet. Kommer aldrig mer handla från detta företag

Kolla vad hennes chef säger om saken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kommer ju nog snarare säga: Oj, vi tar upp det med berörda parter.

Nä, efter denna ordern så anmäler jag dem till Trygg e-handel, och handlar aldrig mer där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kolla vad hennes chef säger om saken

Skickades från m.sweclockers.com

Om det visat sig vara så här svårt att få tag på kundtjänst-personal, hur svårt, eller rättare sagt omöjligt, ska det då inte vara att få tag på chefen för det här pajasföretaget?
Börjar betvivla att det ens finns nån chef hos det här företaget, känns ju som att hela stället styrs sv inhyrd sommarvikarier och praktikanter.
Copypaste svar och uteblivna leveranser + löften om att folks ordrar gång på gång ska skickas.
Skulle verkligen vara kul att åtminstone nån gång få höra att ärligt svar från företagets representant.
Jäkla pajasföretag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha tålamod och förstående för att vissa saker kan dra ut på tiden, men jag varnar verkligen att inte beställa från CDON.com dessa tider. Vänta och se så inte företaget går omkull.

Jag beställde produkter den 9 December och har fortfarande inte fått ett svar på min förfrågan vart mina produkter har tagit vägen.

Jag har skrivit på Facebook den 22 December och fått en svar att de skall kolla upp detta - Nu är det 16 Januari 2016, inte hört en knyst. Har även kontaktat deras kundtjänst via mail och dessa har inte ens besvarats.

Verkligen, avvik att beställa från CDON GROUP AB dessa tider.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Jag brukar ha tålamod och förstående för att vissa saker kan dra ut på tiden, men jag varnar verkligen att inte beställa från CDON.com dessa tider. Vänta och se så inte företaget går omkull.

Jag beställde produkter den 9 December och har fortfarande inte fått ett svar på min förfrågan vart mina produkter har tagit vägen.

Jag har skrivit på Facebook den 22 December och fått en svar att de skall kolla upp detta - Nu är det 16 Januari 2016, inte hört en knyst. Har även kontaktat deras kundtjänst via mail och dessa har inte ens besvarats.

Verkligen, avvik att beställa från CDON GROUP AB dessa tider.

Jag skulle tro att ordern makuleras eller har makulerats för dig, står om man loggar in på hemsidan. CDON kontaktar dig inte om det sker. Enligt cdons kundtjänst på facebook sker detta automatiskt efter 30 dagar (enligt distansavtalslagen har säljaren 30 dagar på sig att leverera sedan har användaren rätt att häva köpet).

Permalänk
Medlem

@CyriQ: Skulle kunna varit så, men när jag loggar in så har inte ordern makulerats och jag har betalat för produkterna i vilket fall. Oavsett så borde då den på Facebook noterat det direkt - De skrev bara "Kollar upp det och återkommer" för snart 20 dagar sedan.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

Är fascinerad över hur Cdon beter sig och kollade därför runt lite. Cdon som bolag heter numera Qliro group och är börsnoterat. I Qliro group ingår, förutom varumärket Cdon, även Lekmer, Tretti och några e-handlare till. Med tanke på att huvudägaren i Qliro är MTG (läs Kinnevik) kanske inte konkursen står för dörren. Aktien har dock backat 54 % på ett år och med 34 % bara sedan mitten på december = inte bra.

Åtminstone sedan slutet på sommaren har de dåliga konsumentbetygen för Cdon haglat på sajter som Prisjakt. Kunder som tidigare varit nöjda beskriver då hur allt blivit skit med de senaste köpen. Så att problemen för Cdon skulle ha startat i och med en enorm försäljning vid Black Friday verkar inte stämma.

Permalänk

Lite intressant att de inte äns försöker svara i denna tråden längre...

Permalänk
Cdon.com

Vi ber om ursäkt ifall det uppfattats som att vi försöker skylla ifrån oss, felet ligger självklart hos oss i detta fall! Enligt information vi på kundtjänst fått skall den beräknade leveranstiden ha varit uppdaterad till 7-14 arbetsdagar för alla de drabbade produkterna, men har märkt av att vissa varor missats.

Skrivet av wakka:

Du menar att ni uppdaterade ert intranät med beräknad leveranstider?
1-3 dagar har det stått sen jag beställde. Varje dag.
Om ni nu har uppdaterat, så borde du kunna svara på vad "den beräknade leveranstiden är".
90 dagar?

Nej, CDON, det blir inte bättre av copy paste svar på allt.

Du skriver att: "försöker nu även gå ut med informationen direkt till alla drabbade kunder".
Jag har fått den informationen, för 2 veckor sen, du har citerat den. "därför kan komma att levereras ett fåtal dagar senare är[SIC] utlovad leveranstid."
Kommer jag få ett nytt mail där det står "därför kan komma att levereras en jävla massa dagar senare"?
Om man läser andras kommentarer är det lönlöst att avbeställa, då det förmodligen tar längre tid att få tillbaka pengarna, även om mina produkter kommer lagom till nästa jul.

Kan ni inte helt enkelt skriva att ni har inte en jävla aning om vad ni sysslar med?
Det verkar vara alltid vara någon annans fel...
http://i66.tinypic.com/2qtagit.png

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Vi håller definitivt med om att det är ohållbart och vi jobbar med att finna en bättre lösning. Normalt sett ska en order skickas inom en dag efter att den gått vidare till packning, men iom de förseningar som uppkommit fastnar en del orders i behandlingen men kan då inte längre stoppas direkt av kundtjänst.

Skrivet av pege75:

Ni måste omgående införa möjlighet att avboka en ej behandlad order. Det är helt sjukt att ni i nuläget måste be kunder att inte hämta ut sina paketet. Hur miljövänligt är det? Därtill blir massa strul med fördröjd återbetalning eller fakturapåminnelser och inkasso för att er interna kommunikation inte fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har nu anmält cdon.se på tryggehandel.se eftersom jag anser att dom inte följer deras krav.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Cdon.com

Vi ber om ursäkt för att du fått ett dåligt bemötande vid kontakt med kundtjänst. Det är helt korrekt att en order delas upp efter ett antal dagar om hela ordern inte kan levereras, detta sker främst ifall det gäller beställningsvaror som då inväntas från leverantör. Ifall ordern inte delas upp beror det på att alla varor finns i lager men att den försenats i hanteringen.

Skrivet av Odregon:

väntat sen den 28 på grejer ja beställt och inget har skickats en av grejerna var 7 dagars leverans på. Jag får höra olika skit hela tiden o lika mail, nu vart jag trött på och ville bara få fram varför grejerna inte är skickat och hon i chatten bara avslutar chatten.
mycket trevligt cdon.

man försöker få fram något men får bara höra skit helatiden
att det är på något lager läste även att niu väntar 7 dagar och om allt inte är skickat så skickas resten men inget händer.

Arbesa: Välkommen till kundservice! Du pratar med Arbesa. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
Du: Hej,
Tack för ditt mail.
Du har beställt varor som inte är lagerhållna, utan beställs från vår leverantör när du registrerar din order. Jag måste tyvärr meddela att det uppstått en försening i leveransen till oss, och vi har därför inte kunnat skicka dem till dig ännu.
Vi gör vårt yttersta för att du ska få varorn
Du: 51651336
Du: Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns i lager, och resterande del av din order levereras separat. Givetvis betalar du
Du: vilken vara säger ni iva från levrantör
Arbesa: Håll kvar så ska jag kika på din order.
Du: tack
Du: läste även detta
Du: Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns i lager, och resterande del av din order levereras separat. Givetvis betalar du
Du: om en grej är försenad
Du: borde inte resten skickas då ?
Du: först va de tryck på lager sen va det olika levernas tider sen är det inte från erat lager o försenat hör olika hela tiden ...
Du: och alla grejer ja beställt fanns i lager när ja beställde igår pratade även med en i chattet som sa samma sak
Du: och hon sa att det var konstigt att det inte va skickat. eftersom det fanns i lager när jag beställde osv
Du: har även alla chattar och allt prntscreenat
Du: vet att det vart röda dagar osv men fan gått en halv månad nu
Du: saknas nått äre så kan ni ju ba skicka resten iaf
Arbesa: Jag kan se att vissa av dina varor har leveransdagar på 7-13 dagar och sen att alla dina varor kommer från ett annat lager och väntas på att skickas till vårt huvudlager.
Du: DDR4-DIMM-2133 Kingston HyperX Fury Black DDR4 PC17000/2133MHz CL14 2x8GB
Du: va den enda som va 7 som stod på sidan resten stod upp till 3
Arbesa: Ja dem andra borde ha skickats, men du fick ett meddelande på att dem inte fanns på lager, stämmer det?
Arbesa: Då tar det lite längre tid att skicka ut varorna tyvärr.
Du: nej när jag beställde fanns allt i lager så borde fått den sista att det mesta
Du: och det sa även hon igår inget va slut i lager när jag beställde
Du: nu är det mesta slut men va inte då
Du: nej har inte fått något om att det inte fanns i lager
Du: eller det jag fick i dag som någon skicka vet inte va det är men alla av er säger olika hela tiden
Du: men vet att inget var slut i lager när jag beställde den ända ja kan va lite osäker på är ram minnena kanske men resten vet jag garanterat att det inte var
Du: så du säger alltså att inget finns i ert huvudlager redo för leverans eller ?
Arbesa: Vi har tre lager, och dina varor befinner sig på det ena lagret nu och har därför inte skickats iväg ännu.
Du: så alla varor är där alltså ?
Arbesa: Ja precis.
Du: varför är dom där då ? när det står 1-3 på dem flesta varorna ??
Du: ni skickar ju inte med posten mellan lagren
Du: vet att ram minnena har 7
Du: dagar
Du: men resten va 3
Du: Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns i lager, och resterande del av din order levereras separat. Givetvis betalar du
Du: sy tycker resten borde skickas
Du: chatta med en förra veckan och hon garantera mig skickas den veckan en "mimoza" sa att det borde komma denna vecka ..

och här avslutade "hon"

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Tyvärr har vi hamnat efter en del i returregistreringen nu efter julhandeln, det kan därför dröja längre innan en inkommen retur hanteras och kan registreras. Vi beklagar detta och jobbar på så fort vi kan för att hantera och registrera alla returer!

Skrivet av Baradet Funkar:

Man blir ju fundersam om vad som pågår på Cdon när man läser den här tråden. Utnyttjade ångerrätten efter jul för att skicka tillbaka ett par datorhögtalare men trots att jag via trackingnumret kan se att posten levererat returen till Cdon för tio dagar sedan har jag ännu inte hört ett ljud därifrån. Mail till kundtjänst om att få en bekräftelse på att returen åtminstone har tagits emot har inte besvarats. Konkurs runt hörnet kanske? Mot bakgrund av alla sura kommentarer här så undrar man ju.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Ni måste omgående införa möjlighet att avboka en ej behandlad order. Det är helt sjukt att ni i nuläget måste be kunder att inte hämta ut sina paketet. Hur miljövänligt är det? Därtill blir massa strul med fördröjd återbetalning eller fakturapåminnelser och inkasso för att er interna kommunikation inte fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Är dessutom reglerat i lag att man skall kunna avbeställa en vara om den INTE har lämnat lagret. Att man har bytt status på en vara till "packas" eller liknande ändrar inte företagets skyldighet.

I praktiken innebär det att om paketet ligger i postburen på väg att puttas ut till lastbryggan där postbilen väntar och en avbeställning kommer - så SKALL (!!) företaget avbryta ordern - något som tydligen inte fungerar hos CDON....:(

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi ber om ursäkt ifall det uppfattats som att vi försöker skylla ifrån oss, felet ligger självklart hos oss i detta fall! Enligt information vi på kundtjänst fått skall den beräknade leveranstiden ha varit uppdaterad till 7-14 arbetsdagar för alla de drabbade produkterna, men har märkt av att vissa varor missats.

Innefattas Surface 3 128 GB av "de drabbade produkterna"?
Det står "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" på den nu precis som det har gjort sedan vi gjorde en beställning för snart 3 veckor sedan. Ordern står fortfarande som "Behandlas".
Den enda infon som kommit från CDON sedan orderbekräftelsen är ett mail som kom ca 2 veckor efter beställning. Där stod det något i stil med 'eftersom din vara är en beställningsvara har vi ingen aning om när den kommer'.
Det står inget om beställningsvara varken på er hemsida eller i orderbekräftelsen. På prisjakt visas produkten som i lager hos CDON .

Permalänk
Cdon.com

Verkligen tråkigt att se att ni blivit bemötta på detta sätt vid kontakt med kundtjänst. Att ni får information om att ordern bör skickas inom kort beror på att en order normalt sätt ska gå iväg inom en dag efter att den gått vidare till packning. Iom alla förseningar så stämmer dock detta inte alltid, varav kundtjänst behöver lägga ner lite mer tid på att kolla upp exakt vad det gäller för vara och se efter varifrån den skickas. Vi har haft mycket problem nu under januari med ett av våra mindre lager för hemelektronik - prognosen var från början att de skulle vara i fas mycket snabbare än vad som senare blivit fallet. Därmed uppdaterades inte den beräknade leveranstiden förrän rätt sent för de berörda produkterna. Vi tar lärdom av våra misstag och arbetar aktivt med bättre kommunikation mellan oss och lagren, så denna typ av situationer kan undgås i så stor utsträckning som möjligt. Ni har all rätt att vara besvikna då hanteringen från vår sida verkligen är under all kritik.

Skrivet av anon136741:

Välkommen i klubben! Jag har väntat på en produkt som hade 1-3 dagar som leveranstid i snart två veckor. Har mer eller mindre dagligen blivit lovad att den håller på och packas och ska skickas omgående. Idag fick jag prata med den snorkigaste kubdtjänstmedarbetaren någonsin. Hon förklarade för mig att det minsann var 7-14 dagar som gällde och inte 1-3 dagar (vilket jag har printscreen på att det var det som gällde vid beställningen), så jag fick helt sonika lugna mig lite till.

Jag kan ta förseningar, men att de först ljuger och sen dumförklarar mig som litade på dem tänker jag inte tåla.

Har aldrig varit med om ett företag som har satt i system att neka lagstadgad ångerrätt och dumförklara sina kunder. Aldrig mer säger jag bara!

Skulle även rekommendera alla som blivit likadant behandlade att ta sig tid och anmäla företaget hos trygg e-handel, för så här kan man fan inte bete sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur