Hejsan, jag har funderat på att byta skärm till datorn men ser att både HTC Vive och Oculus Rift är på ingång så jag undrar vad ni tycker, hur "bra" är VR egenligen? är det värt en bättre upplevelse i spel/film jämfört med en bra skärm(t.ex. Acer X34 eller XB271HU) Om någon har testat VR så vill jag gärna höra vad ni tycker.
(ursäkta ifall jag placerat tråden fel, visste inte vars den passade in bäst).
MVH
Nu vet jag inte hur bråttom du har att köpa nya skärm/VR. Men jag hade nog väntat tills konsumenters recensioner börjar rulla in när oculus rift har kommit fram. https://shop.oculus.com/
Du kan inte fråga oss vad du kommer tycka. VR är för nytt för att någon ska kunna säga hur det kommer fungera rent praktiskt. Jag skulle säga att det är ett komplement till en skärm... i alla fall de närmaste åren. Du vill förmodligen ha båda alltså. Jag skulle tippa på att stödet för VR kommer vara begränsat till en början. Låt säga att du satsar på VR...vad gör du om dina favoritspel inte stödjer det direkt eller alls? Eller vad du nu har tänkt använda det till. Det finns för många frågetecken än så länge. Den här frågan kanske du kan ställa om ett eller två år när fler har testat VR och du själv kanske testat VR.
Köp en skärm och spara ihop en hög med pengar till ett VR-kitt och köp när du fått lite mer utlåtanden.
Du är för tidigt ute med frågorna än.
Visa signatur
Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.
Jag skulle kunna tänka mig att när VR blir tillräckligt högupplöst ha bara en liten skärm till BIOS-access och sånt, och en VR-hjälm för allt annat. Om det är tillräckligt högupplöst kan jag ju ha en slags skärmsimulator, så jag har en eller flera skärmar kring mig.