Hårddisk la av, hur rädda datan?
Kort och gott, min hårddisk lade av mitt under tiden jag satt och använde datorn (lagringsdisken) så såg helt plötsligt att vissa program som jag hade installerat på den disken lade av och fick felmeddelanden om att .exe filen inte kunde hittas.
Tyckte det var väldigt skumt och när jag tittade så syntes inte D disken till någonstans i windows, inte heller i Disk Management.
Startade om datorn och det tog en jäkla tid, men till slut så startade datorn men fortfarande ingen D disk.
Monterade ur disken och satte i din i min Hot-swap plats på ovansidan av chassit och i några sekunder så ploppade det fram att windows hittat disken och jag fick en glimt av mina filer som jag i förtvivlan försökte kopiera det viktigaste till C disken. Men icke sa nicke, så fort jag markerade filer så hängde sig allt och efter några sekunder så försvann disken ur windows igen. Jag tog ut den och stoppade in den, samma sak igen. Lyckades till slut kopiera några filer via cmd med xcopy, men det funkade bara ett litet tag, och jag var tvungen att veta exakt vad mappen jag ville kopiera hette eftersom listningsfunktionen inte fungerade (det hängde sig och disken försvann).
Egentligen mycket skräp på disken och jag har lyckats rädda några av mina bilder, men det finns mer saker där som jag gärna skulle vilja försöka rädda.
Någon som vet hur jag skall gå till väga, eller är det bara att kasta disken och vinka adjö till mina filer?