Microsoft Windows 10 blir rekommenderad uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

7an slött? Är du helt efter eller? Win7 fungerar utmärkt på gamla netbooks medans 10an är så otroligt segt att det är oanvändbart.

Får man fråga hur du använt Windows 10 i så fall? På de daturer jag uppgraderat från W7 till 10 (vilket blir 10-15st vid det här laget) så har jag upplevt framförallt snabbare boot, mindre ramanvändning och högre FPS i gränssnittet och i spel. Vilka delar mer _exakt_ är det du tycker är så otroligt sega att de är oanvändbara?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Får man fråga hur du använt Windows 10 i så fall? På de daturer jag uppgraderat från W7 till 10 (vilket blir 10-15st vid det här laget) så har jag upplevt framförallt snabbare boot, mindre ramanvändning och högre FPS i gränssnittet och i spel. Vilka delar mer _exakt_ är det du tycker är så otroligt sega att de är oanvändbara?

Undrar jag också, verkar ju fungera helt okej på 10 år gamla macbooks:

https://www.youtube.com/watch?v=FJw8aSxEFwQ

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Undrar jag också, verkar ju fungera helt okej på 10 år gamla macbooks:

https://www.youtube.com/watch?v=FJw8aSxEFwQ

Kan ju vara så att personen missat att göra en ren installation (keep nothing) för då kan de bli lite småbuggar. Eller så har hen inte testat alls och vill bara gnälla. Jag vet inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Kan ju vara så att personen missat att göra en ren installation (keep nothing) för då kan de bli lite småbuggar. Eller så har hen inte testat alls och vill bara gnälla. Jag vet inte.

En vanlig windowsmaskin bör formateras/ghostas om med jämna mellanrum oavsett om man ska byta operativsystem eller ej. Men detta gör bara Microsofts val med att tvinga på en uppgradering ännu dummare, då man precis som du skrev bör göra en ren uppgradering.

Sedan prestanda mellan de olika operativsystemen kan man diskutera, men det stora problemet är programkompatibiliteten, där en stor del av alla mjukvaror ej ännu har testat emot windows 10. Programvarutillverkaren säger alltså kör på egen risk, vi vet vet ej vilka konsekvenser det kan få och du kan glömma support när det strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Ju mer de försöker tvinga fram uppgraderingen, desto mer kommer jag vägra!

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt menar du att du kan vägra mer än du redan gör? Jag utgår från att du redan nu väljer att inte installera W10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Känner du till att du kan backa tillbaka till föregående OS efter en uppgradering till Windows 10? Jag tror att många inte känner till det.

Bara 30 dagar väl, sedan är nyckeln låst till 10:an. Borde i och för sig hinna testa på 30 dagar, men kan vara värt att tänka på.

Citat:

Fram till 29'e juli. Efter det ska det börja kosta att uppgradera. Men den som uppgraderat innan det datumet får Windows 10 gratis för all framtid på den enheten. Hur mycket det kommer att kosta efter den 29'e juli har Microsoft inte sagt ännu. En uppgradering till Windows 8.1 Pro från Windows 7 Pro kostar 2500kr i dagsläget.

Citat:

At this point I expect that the supposed cutoff date will roll around, and then one of two things will happen:

1) They start charging whatever they're charging for it. But it won't stop being a "Recommended" update for 7 and 8.1. Meaning of course that some loser will turn updates back on or boot up a laptop that spent seven months without a battery, get updated, and suddenly find their copy of Windows 10 isn't licensed and they have a thirty day countdown. Pay up, sucker.

2) Nothing happens. It remains free. Eventually Microsoft will get around to yanking the updates, but probably not before something like option one happens. Credits to carrots the nagware will stick around though, just different. And no way are the telemetry updates getting removed.

Look deep into your heart. Which one do you think is gonna happen?

http://tech.slashdot.org/story/16/02/02/0356253/windows-10-no...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pomelo:

Bara 30 dagar väl, sedan är nyckeln låst till 10:an. Borde i och för sig hinna testa på 30 dagar, men kan vara värt att tänka på.

http://tech.slashdot.org/story/16/02/02/0356253/windows-10-no...

Nyckeln blir aldrig "låst" till 10:an. Du kan alltid fortsätta att använda nyckeln till att installera föregående OS med.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så nästa gång jag startar datorn så kommer det helt plötsligt vara Windows 10? Hur gör jag för att detta inte ska hända? Tacksam för hjälp.

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Ju mer de försöker tvinga fram uppgraderingen, desto mer kommer jag vägra!

Skickades från m.sweclockers.com

Sluta vara en såm bakåtsträvare. Vad finns det med windows 10 som skulle försämra din dator?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Hedersmedlem

Känner att påtryckningarna är rätt motbjudande. Köpte laptop som ju tyvärr blir besudlad med Windows. Tydligen var touchpaden lite annorlunda så Ubuntu hade inte drivisar än. Det trevliga är att man kunnat följa bugrapporten om det och fix finns och kommer i nästa release. Sen är det att hoppa av skeppet.

Kommer köra lite speltester på Ubuntu med Steam och verkar det fungera bra kommer även stationär att migreras till Ubuntu.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Äntligen. Skönt också att det inte är något tvång utan att det är enkelt att undvika det för den som inte vill eller kan uppgradera.

Windows 10 32bit = ~1,9GB
Windows 10 64bit = ~2,5GB

Uppdatering från Windows 8.0 till 8.1 = ~3,5GB

Inte mycket att gnälla på. 98,5% av alla på Steam har 10GB eller mer ledigt hårddiskutrymme. Givetvis laddas inte Windows 10 hem automatiskt till datorer där utrymmet är för litet. Summan blir att den som vill uppgradera till Windows 10 får en snabbare resa dit. För den som inte vill kvittar det.

Enkelt att undvika? Det måste vara årets skämt. Sedan MS började med W10 har jag behövt kontrollera uppdateringarna i Windows update varje gång jag ska uppdatera. Döljer jag W10-uppdateringen kommer den tillbaka. Helt plötsligt är GWX tillbaka. Jag kan inte längre ha på automatiska uppdateringar, jag behöver vara på min vakt hela tiden. Och plötsligt, helt automagiskt, så har W10 laddats ner till min dator på mitt mobila bredband. Det blir snålande på internet resten av den månaden. Och även om jag vet hur man kan undvika allt detta, så vet nog inte majoriteten av Windowsanvändare det, även användare som inte vill ha Windows 10.

Microsoft har sjunkit till samma nivå som gatuståndssäljare i Sydeuropa som prompt ska stoppa sina produkter i fickan på dig. De är beredda att skönmåla och göra vad som helst för att du ska välja deras produkter.

Men det är faktiskt jag som har bestämt att jag vill köra Windows 8.1, det är jag som har betalat för W8.1, det är mitt i detta fallet mobila bredband, och det är min hårddisk - och ingen annan har rätt att kränka dessa mina beslut eller stoppa sina oönskade produkter i min dator.

Det spelar ingen roll om Windows 10 är guld och gröna skogar jämfört med tidigare os - i slutändan är det ändå mitt beslut om jag vill uppgradera, Microsoft måste respektera det. Att det supportmässigt är bättre om alla är på samma os är också ett löjligt argument. Det stämmer visserligen, men jag köpte mitt os för att det var det jag ville ha, inte för att stödja programmerare och support. Det är som att du köper ett äpple i affären, men hon i kassan vill bestämt ge dig en banan istället. Skulle du acceptera det då, för att hon i kassan säger att banan är godare, och dessutom blir det billigare och enklare för affären om alla köpte banan istället för äpple? Nej. Lika befängt är det här med Windows 10.

Så alltså - strejf och company - ni kan lägga ner, era argument håller inte. Jag bestämmer om och när jag vill ha Windows 10, och alla försök från Microsoft att proppa in det i min dator innan dess är en skam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Sluta vara en såm bakåtsträvare. Vad finns det med windows 10 som skulle försämra din dator?

För mig så försämrades starten av de program jag har trots att jag har en SSD.
Det tog upp till 3 gånger så lång tid att starta ett program i Windows 10 jämfört med i Windows 7.
Detta trots en ren installation av Windows 10 och de program jag använder på en SSD.
Windows 10 startade snabbt, men inte de program jag har, de försämrades.
Hur många gånger per dag startar eller startar man om datorn egentligen? Inte särskillt ofta.
För mig är det viktigare att programmen känns snabba än att Windows startar 10 sekunder snabbare.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Och jag antar att du känner till att Windows 10 använder upp till 60% mindre utrymme mot för tidigare versioner av Windows på en 60GB hårddisk?

Känns inte särskilt svårt för Microsoft att se till så att det fortsätter att vara gratis att uppdatera för alla datorer som kör en ej supporterad version av Windows.

har redan windows 10 på alla mina datorer.
men det kanske inte handlar om att jag inte uppgraderar för mindre utrymme.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

En uppgradering till Windows 8.1 Pro från Windows 7 Pro kostar 2500kr i dagsläget.

??????
Kostar en ny OEM-licens 40% av kostnaden för en uppgradering? Vem jobbar på prissättningsteamet för M$?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

En vanlig windowsmaskin bör formateras/ghostas om med jämna mellanrum oavsett om man ska byta operativsystem eller ej. Men detta gör bara Microsofts val med att tvinga på en uppgradering ännu dummare, då man precis som du skrev bör göra en ren uppgradering.

Sedan prestanda mellan de olika operativsystemen kan man diskutera, men det stora problemet är programkompatibiliteten, där en stor del av alla mjukvaror ej ännu har testat emot windows 10. Programvarutillverkaren säger alltså kör på egen risk, vi vet vet ej vilka konsekvenser det kan få och du kan glömma support när det strular.

Mja, väljer man "Keep nothing" så blir det ju en ren installation med skillnaden att du kan backa. Sen kan det såklart vara så att det fungerar ännu bättre om man blåser rent och börjar om från noll och installerar på nytt. Det har jag inte behövt än.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Håller med. Nu går det att ändra inställningar för övervakning (enligt mig är det förmodligen bara placebo), och då ska man helt plötsligt bojkotta 10:an pga detta? Microsoft, som är känd för sitt nära samarbeta med NSA, har förmodligen övervakat sina användare sen tekniken fanns för att göra det.

Jag är hur nöjd som helst med 10:an och skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till någon äldre version såvida jag inte var illa tvungen, t.ex. av kompatibilitetsskäl.

Varför ges företagsanvändare möjligheten att slippa övervakning/appar/cortana/edge och obligatoriska uppdateringar som kan innehålla vadsomhelst när konsumenter tvingas till det? Min teori är att om alla kunde ges samma frihet (köpa Windows istället för att sälja sig själva) så skulle annonsintäkter och merförsäljning försvinna för MS. För att inte tala om berget av information om dig som privatperson. Dessutom verkar konsumenterna ses av MS som försökskaniner av oprövad mjukvara.

Att konsumenterna sväljer detta utan att tänka efter några steg extra är troligtvis för att det är "GRATIS". Att dessutom svälja tvångsmatningen av något nytt när man redan betalat för en välfungerande version av Windows...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

??????
Kostar en ny OEM-licens 40% av kostnaden för en uppgradering? Vem jobbar på prissättningsteamet för M$?

Nu vet jag ej priset för just denna uppgradering.
Men de flesta som köper PRO versionen gör det i företaget, så 2500k för dem är detsamma som ca 1250kr för oss. (arbetsgivaravgift, inkomstskatt och moms) De är också ofta mer kapitalstarka.

Så priset är inget som förvånar mig och Microsoft tar så mycket som de bara kan. Vilket innebär att vi privatpersoner som har lite mer seriösa nätverk hemma med domänkontroller etc, ofta funderar på att gå över till ett mer konsumentprisvänligt operativsystem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Äntligen. Skönt också att det inte är något tvång utan att det är enkelt att undvika det för den som inte vill eller kan uppgradera.

Windows 10 32bit = ~1,9GB
Windows 10 64bit = ~2,5GB

Uppdatering från Windows 8.0 till 8.1 = ~3,5GB

Inte mycket att gnälla på. 98,5% av alla på Steam har 10GB eller mer ledigt hårddiskutrymme. Givetvis laddas inte Windows 10 hem automatiskt till datorer där utrymmet är för litet. Summan blir att den som vill uppgradera till Windows 10 får en snabbare resa dit. För den som inte vill kvittar det.

Nedladdningshastigheten är väl den samma oavsett om det sker automatiskt eller manuellt?

Skrivet av strejf:

Fram till 29'e juli. Efter det ska det börja kosta att uppgradera. Men den som uppgraderat innan det datumet får Windows 10 gratis för all framtid på den enheten. Hur mycket det kommer att kosta efter den 29'e juli har Microsoft inte sagt ännu. En uppgradering till Windows 8.1 Pro från Windows 7 Pro kostar 2500kr i dagsläget.

Skrivet av Sisyfos:

Det blir ju dock lite svårt eftersom Windows 10 ej kommer vara gratis efter den 29:e Juli, så det ska bli intressant hur Microsoft gör efter det datumet.

Troligtvis kommer Windows 10 fortsätta vara gratis ett bra tag därefter om nu Microsoft vill nå upp till det antalet installationer de önskar, inom tre år.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BobMarley:

För mig så försämrades starten av de program jag har trots att jag har en SSD.
Det tog upp till 3 gånger så lång tid att starta ett program i Windows 10 jämfört med i Windows 7.
Detta trots en ren installation av Windows 10 och de program jag använder på en SSD.
Windows 10 startade snabbt, men inte de program jag har, de försämrades.
Hur många gånger per dag startar eller startar man om datorn egentligen? Inte särskillt ofta.
För mig är det viktigare att programmen känns snabba än att Windows startar 10 sekunder snabbare.

Vilka program?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Nedladdningshastigheten är väl den samma oavsett om det sker automatiskt eller manuellt?

Självklart. Men jag menar att många som bestämmer sig för att uppgradera framöver redan kommer ha det nedladdat och slipper därmed starta en nedladdning utan kan gå på installationen direkt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Självklart. Men jag menar att många som bestämmer sig för att uppgradera framöver redan kommer ha det nedladdat och slipper därmed starta en nedladdning utan kan gå på installationen direkt.

Och dessa 15minuter insparad väntetid på nerladdning väger upp alla problem som det ställer?
Är det andra program som du vill ha installerade på detta sätt, kanske Office, SQL server, Visual Studio, SharePoint etc. -Om allt finns på datorn så sparar användaren några minuter om användaren någon gång skulle besluta för att använda någon av alla dessa programvaror.
Just operativsystem är det mest kritiska program som man kan välja att uppgradera, det är inget man bara gör oplanerat. SQL Server däremot, ja det slänger man in rätt som det är bara för att testa sina applikationer.

Eller syftar du på personer som sitter med väldigt dåliga uppkopplingar där kanske varje MB kostar krona, ja det är ju bra att kostnaden sprids ut över en längre period, men hur vore det att låta användare själv få bestämma detta så att den kanske kan ansluta datorn till ett bättre bredband för att ladda hem windows gratis?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Bra iniativ då 7an och 8an är så slött samt en säkerhetsrisk när de slutar med uppdateringar snart.

Ingen av de är slöa även om sjuan är lite mer tungdrivet än 10:an. Men 8.1:an? Det har du inga belägg för alls! Om det är tungdrivet så är du snarare i behov av en formatering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Minns inte riktigt hur det var vid installation av Windows 8 eller 10. Men själv föredrar jag att låta installationsprogrammet söka efter senaste uppdateringar i samband med installation.

Hur ser det egentligen ut om man låter Windows Update dra hem Windows 10 för att man kanske kan komma att vilja uppdatera till det om ett halvår eller mer?
Kommer den att vara samma tills man installerar och så får man ändå leta uppdateringar då? Eller kommer den att uppdateras vid större uppdateringar som t.ex. 1511-uppdateringen? Eller kommer den att uppdateras så fort det kommer en uppdatering till Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Troligtvis kommer Windows 10 fortsätta vara gratis ett bra tag därefter om nu Microsoft vill nå upp till det antalet installationer de önskar, inom tre år.

Plus det där med att du förlorar din nyckel om du byter moderkort (vilket ingen verkar ha svar på i tråden). De borde fixa det problemet på något sätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Det har inte att göra med att Microsoft vill minska supporten, för det är ju redan spikat, vilket jag citerar nedan.

Microsoft har bytt affärsmodell. Och nu har de plagierat både Apple och Goole. Dels vill MS börja med mer eller mindre sömlösa samt kostnadsfria OS-uppgraderingar på regelbunden basis, som både A och G gör, för att få kontroll över användarbasen. Sen vill MS dels samla personuppgifter och ha reklamintäkter som Google, och dels ha en egen app store med full kontroll över innehållet, där några procent av transaktionen går till MS, precis som både A och G.

För att detta ska funka måste större delen av deras kundbas vara med på båten. Det är knappast förändringar till gagn för kunden, så för att det inte ska uppstå ett A- och B-lag, där det uppstår ett missnöje över förändringarna och de gamla användarna klamrar sig fast i evighet när folk upptäcker försämringarna, gör MS allt för att folk ska bli med Win10.

Alla behöver inte vara med, det räcker att de flesta är det, för då uppstår en fårskockmentalitet där Win10 normaliseras och vägrarna häcklas och hånas för sitt "överdrivna" månande om integriteten. För "det var ju inte så farligt" och "det händer ju inget".

Och innan något smartass kommer dragandes med "jamen det är ju gratis att uppgradera, det är ju bra!"
Nej, du betalar med ditt liv istället. There is no such thing as a free lunch.

Tilläg: en som ser "möjligheterna"
F.ö. många inlägg på kort tid.

Mycket bra sagt @Gibbe

Lade till citat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aene:

Minns inte riktigt hur det var vid installation av Windows 8 eller 10. Men själv föredrar jag att låta installationsprogrammet söka efter senaste uppdateringar i samband med installation.

Hur ser det egentligen ut om man låter Windows Update dra hem Windows 10 för att man kanske kan komma att vilja uppdatera till det om ett halvår eller mer?
Kommer den att vara samma tills man installerar och så får man ändå leta uppdateringar då? Eller kommer den att uppdateras vid större uppdateringar som t.ex. 1511-uppdateringen? Eller kommer den att uppdateras så fort det kommer en uppdatering till Windows 10?

Det kommer alltid vara den senaste versionen som installeras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är det inte värt att nämna att du bara behåller din gratisuppgradering såvida du inte gör några maskinvaruförändringar. Skulle du t ex uppgradera datorn efter 29e Juli så försvinner din licens och du måste köpa en ny.

Personligen kunde jag inte installera Win10 från USB och använda nyckeln jag hade när jag ägde ett 3570K system då nyckeln inte stämde överens med mitt nya Hårdvaru-ID.

Eller har detta ändrats?

Det beror som vanligt på om du har OEM eller vanlig licens. OEM kan inte installeras på andra maskiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Hoppas inte.... jag själv längtar till efter juli månad i år, och du kan gissa varför.

Om OSet är bra nog, så köper jag det (Har köpt flera Win 7 Pro/Ultimate retail och OEM tex). Hittills har jag testat 10:an, testar än på en burk, men nergraderat de andra igen. Så gratis är inte ens billigt nog.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Plus det där med att du förlorar din nyckel om du byter moderkort (vilket ingen verkar ha svar på i tråden). De borde fixa det problemet på något sätt.

Vilket problem? Microsoft får ju in mera stålar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det kommer alltid vara den senaste versionen som installeras.

OK, så om jag inte vill installera det direkt efter att Windows Update dragit hem filerna kan jag lika gärna radera dem igen eller upplåta plats till filer som inte kommer användas. Det kommer ändå inte att hjälpa mig när buggarna med Windows 10 är fixade och jag kan uppgradera. Utan då får jag ändå hämta dem på nytt för att få det senaste.