Permalänk
Medlem

@EyeNEye: Där var den betydlight billigare! Tack för länken. Hur länge klarar man sig på 5 brännare om man tex skulle sitta och puffa en hel dag? Handlar det om flera veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

@EyeNEye: Där var den betydlight billigare! Tack för länken. Hur länge klarar man sig på 5 brännare om man tex skulle sitta och puffa en hel dag? Handlar det om flera veckor?

Du klarar dig nog rätt länge på det Åtminstone 3 veckor utan problem. Jag körde mina länge, men se till att inte torrköra coilsen för då får du byta ofta.

Du märker när coilsen börjar bli trötta. Mindre smak, kan smaka lite bränt, dåligt med ånga etc.
Så ska du bara testa så är nog E-vod för dig, men lite väl små hål (jo vi alla andra är skadade) men som första gången så kommer du nog gilla E-voden

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av yompe:

Like this!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Tjena grabbar. Har tänkt att köpa med en unregulated låda. Har kollat på https://www.bcboxmods.com/dual-26650-mods/
Men vet inte om jag ska köra en parallell låda eller en serie låda. Detta inköpet är endast för cloud chase och kommer använda min rx200 till dagligt bruk.
Vet ju skillnaden mellan parallell/serie men det gör mig ändå inte något klockare, kommer ju kunna bygga lägre på en parallell låda men samtidigt bara ha 4.2v. Medans jag har 8,4 på en serie låda men får håll mig till min 0.4 ohm.
Kommer köra en 30mm dubbel post rda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Tjena grabbar. Har tänkt att köpa med en unregulated låda. Har kollat på https://www.bcboxmods.com/dual-26650-mods/
Men vet inte om jag ska köra en parallell låda eller en serie låda. Detta inköpet är endast för cloud chase och kommer använda min rx200 till dagligt bruk.
Vet ju skillnaden mellan parallell/serie men det gör mig ändå inte något klockare, kommer ju kunna bygga lägre på en parallell låda men samtidigt bara ha 4.2v. Medans jag har 8,4 på en serie låda men får håll mig till min 0.4 ohm.
Kommer köra en 30mm dubbel post rda.

Parallell har jag förstått ska vara bäst för cloud chasing.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Parallell har jag förstått ska vara bäst för cloud chasing.

motivera gärna varför. i mitt huvud borde det vara tvärt om. att serie är bättre. då du får lägre ramp up time och högre uteffekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

motivera gärna varför. i mitt huvud borde det vara tvärt om. att serie är bättre. då du får lägre ramp up time och högre uteffekt.

Eftersom jag inte är cloud chaser själv så har jag inte dykt in djupare på det. Det är bara vad jag läst från andra cloud chasers. Checka någon av vaping grupperna på G+. De har ganska bra koll på sånt.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Du klarar dig nog rätt länge på det Åtminstone 3 veckor utan problem. Jag körde mina länge, men se till att inte torrköra coilsen för då får du byta ofta.

Du märker när coilsen börjar bli trötta. Mindre smak, kan smaka lite bränt, dåligt med ånga etc.
Så ska du bara testa så är nog E-vod för dig, men lite väl små hål (jo vi alla andra är skadade) men som första gången så kommer du nog gilla E-voden

3 veckor för 5 coils eller för en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Eftersom jag inte är cloud chaser själv så har jag inte dykt in djupare på det. Det är bara vad jag läst från andra cloud chasers. Checka någon av vaping grupperna på G+. De har ganska bra koll på sånt.

Jag skulle tro att det är för att man kan bygga lägre på parallell, för man kan väl dra mer ampere ur det har jag för mig

Någon som kan tipsa om andra mekaniska moddar än Smpl? Söker alternativ, hybrid och icke hybrid

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

3 veckor för 5 coils eller för en?

För en

Du kommer behöva byta, så ha alltid med en i fickan

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Någon som kör iJust2 (dvs. den gamla, inte dom nya med + och allt vad det innebär)?

Trodde coilsen var helt off, då jag kört andra coils i den (minns inte vilka bara för det). Köpte riktiga coils till iJust2 men den brassar fan inte på alls. Batteriet som börjar ge upp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Någon som kör iJust2 (dvs. den gamla, inte dom nya med + och allt vad det innebär)?

Trodde coilsen var helt off, då jag kört andra coils i den (minns inte vilka bara för det). Köpte riktiga coils till iJust2 men den brassar fan inte på alls. Batteriet som börjar ge upp?

Ijust2 egna coils fungerade bra för mig men de behövde rätt lång tid innan de vaknade till.

Finns det en plusversion?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ijust2 egna coils fungerade bra för mig men de behövde rätt lång tid innan de vaknade till.

Finns det en plusversion?

Hmm kanske kan vara så. Känns iaf inte som att batteriet ger full kräm, även om det är fulladdat/nyligen laddat.

Ja, det har kommit två nya. iJust2 plus typ. 1300 Mah och 1600 Mah-versioner

Tänkte prova inom snar framtid..men har annat roligt på väg nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter i tankarna att beställa mig en mod istället för mitt ijust2 batteri.
Är ute efter lite billigare prylar. Så kikat lite smått på Joytech Cuboid 150W och Eleaf istick 100w Tc

Någon som har testat dem? så det inte bara är något rackel

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att FASTTECH har 20% rabatt mellan den 5-7 Februari med kod:)

Använd koden: KUNGHEI

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Hmm kanske kan vara så. Känns iaf inte som att batteriet ger full kräm, även om det är fulladdat/nyligen laddat.

Ja, det har kommit två nya. iJust2 plus typ. 1300 Mah och 1600 Mah-versioner

Tänkte prova inom snar framtid..men har annat roligt på väg nu

Du kan ju testa mäta spänningen

Coolt, ska kolla in dom

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Perfekt timeing då blir det att beställa där ifrån då

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Hur ligger det till med tull o moms egentligen, någon summa man bör hålla sig under?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Då var första Fasttech-beställningen gjord, blev två smpl med två Velocity mini och en Nemesis mod Bara den eviga väntan nu då.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har sedan en månad tillbaka rökt på en Kanger TOPBOX Mini. Riktigt nöjd med han.

6mg/ml menthol som inköptes idag.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Har sedan en månad tillbaka rökt på en Kanger TOPBOX Mini. Riktigt nöjd med han.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16670644/2016-02-05%2015.09.20.jpg

6mg/ml menthol som inköptes idag.

Bra setup, började med den själv Edit: eller ja, vanliga subtank mini då.
Har du testat andra juicer än Hangsen? Det sägs att Hangsen inte är nå vidare alls

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bra setup, började med den själv Edit: eller ja, vanliga subtank mini då.
Har du testat andra juicer än Hangsen? Det sägs att Hangsen inte är nå vidare alls

jadå, har testat en massa olika sorter. Bland annat något som den lokala butiken säljer som en kille upp i Norrland tillverkar. Dock brukar jag falla tillbaka på Hangsen Menthol.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

jadå, har testat en massa olika sorter. Bland annat något som den lokala butiken säljer som en kille upp i Norrland tillverkar. Dock brukar jag falla tillbaka på Hangsen Menthol.

Ah okej
Vem är juicemakaren i Norrland?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ah okej
Vem är juicemakaren i Norrland?

Vill minnas att det va denna.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har för mig att den gäller ifrån den 7e till den 14e också men då är det 15%

Skrivet av sebbe605:

Bill minnas att det va denna.

Det där kommer väl ifrån sthlm?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det där kommer väl ifrån sthlm?

Bolaget är registrerat där i alla fall. Men det kan som sagt ha varit ett annat märke. Har inte kvar flaskan så kan inte kolla.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur ligger det till med tull o moms egentligen, någon summa man bör hålla sig under?

Om du är intresserad av hur det fungerar med just fasttech så behöver du nog inte oroa dig. Jag har ett 30-tal ordrar från dem sedan 2013 och har aldrig fått betala någon tull eller momsavgift för något oavsett fraktsätt och ordervärde.

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Medlem

Blev en Aspire Clieto (dafuq med namnet?!) och en Council of Vapors - Mini Volt Kit Sjukt liten och behändig..diggar som fan! 5.6 cm hög Mod. 40W och 1300 mAh-batteri och tank med 0.8 Ohm-coils

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylly:

Om du är intresserad av hur det fungerar med just fasttech så behöver du nog inte oroa dig. Jag har ett 30-tal ordrar från dem sedan 2013 och har aldrig fått betala någon tull eller momsavgift för något oavsett fraktsätt och ordervärde.

Oj, låter ju lovande Hur lång tid brukar leveranserna ta normalt sett?
Nu är det ju nyår och dom behandlar inga ordrar fören den 15e tror jag så lär ta en stund hur som helst.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Oj, låter ju lovande Hur lång tid brukar leveranserna ta normalt sett?
Nu är det ju nyår och dom behandlar inga ordrar fören den 15e tror jag så lär ta en stund hur som helst.

När jag har beställt mitt förut så brukar det ta ca 1 till 2 veckor innan det är framme

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2