Dåligt resultat på 3D mark med bra, ny rigg

Permalänk
Medlem

Dåligt resultat på 3D mark med bra, ny rigg

Operativsystem: W10 fullt uppdaterat och aktiverat
Processor: Intel Core i5-6600k 3.50GHz GHz
Processorkylare: Noctua CPU-Kylare NH-U12P SE2
Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming - ATX / Z170
Minne: Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000MHz CL15
Grafikkort: MSI GTX 960 Gaming 4G (Core clock: 1 126 MHz Memory bus clock: 1 502 MHz) testat oklockat också.
Hårddisk: Ny SSD 128GB + 2 äldre HDD
Nätaggregat: Corsair PowerSupply (PSU) CX850M Bronze 850W
Temperaturer: Samtliga temperaturer är mer än godkända

Spel flyter på fint även om Black Ops inte flyter på till 100% i vissa sektioner av spelet.

- mitt 3D Mark 11 Advanced Edition-resultat (körde på Performance level). Tycker en dator med dessa delar borde få bättre än 28% av resten?

Har kört HDD Benchmarks nu, men är lite dålig på att läsa av dem.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk

vad får du för resultat i firestrike?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

3dmark11 är lite mysko, poängen kan variera ganska mycket, särskilt physics score. På Windows 10 och 8.1 så får man mycket lägre score än på windows 7. Testa med firestrike och se var du hamnar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

vad får du för resultat i firestrike?

Skrivet av fyzzz61:

3dmark11 är lite mysko, poängen kan variera ganska mycket, särskilt physics score. På Windows 10 och 8.1 så får man mycket lägre score än på windows 7. Testa med firestrike och se var du hamnar där.

Kommer inte ihåg exakt men runt 3.3k poäng... Fick mycket mer innan jag uppgraderade datorn.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem

kör firestrike så vet alla. du får garanterat mer än 3.3k kanske 7-8k, dvs den normala versionen, ej ultra eller extreme. orka klicka på en bildlänk.. länka istället till ditt firestrike 3dmark resultat.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shoot:

Operativsystem: W10 fullt uppdaterat och aktiverat
Processor: Intel Core i5-6600k 3.50GHz GHz
Processorkylare: Noctua CPU-Kylare NH-U12P SE2
Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming - ATX / Z170
Minne: Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3000MHz CL15
Grafikkort: MSI GTX 960 Gaming 4G (Core clock: 1 126 MHz Memory bus clock: 1 502 MHz) testat oklockat också.
Hårddisk: Ny SSD 128GB + 2 äldre HDD
Nätaggregat: Corsair PowerSupply (PSU) CX850M Bronze 850W
Temperaturer: Samtliga temperaturer är mer än godkända

Spel flyter på fint även om Black Ops inte flyter på till 100% i vissa sektioner av spelet.
http://i.imgur.com/u2XNAKS.jpg - mitt 3D Mark 11 Advanced Edition-resultat (körde på Performance level). Tycker en dator med dessa delar borde få bättre än 28% av resten?

Jag tycker det ser helt normalt ut med ett low/medel grafikkort:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

kan diffa på 10k hos mig beroende på hur bra överklockning du har på grafikkort. Glöm inte att REBOOTA datorn för att få bort buggen.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Shoot:

Kommer inte ihåg exakt men runt 3.3k poäng... Fick mycket mer innan jag uppgraderade datorn.

Har kört HDD Benchmarks nu, men är lite dålig på att läsa av dem. http://imgur.com/yJcP0sq

Kör som sagt det och posta resultat. Får kring 6900-7000p med datorn i signaturen så bättre än det ska du få iaf.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag tycker det ser helt normalt ut med ett low/medel grafikkort:-)

Nej han bör få minst de dubbla

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

kör firestrike så vet alla. du får garanterat mer än 3.3k kanske 7-8k, dvs den normala versionen, ej ultra eller extreme. orka klicka på en bildlänk.. länka istället till ditt firestrike 3dmark resultat.

EDIT: Just det du orkade inte klicka på en bildlänk, http://www.3dmark.com/3dm/10521398

Skrivet av liquisole:

Kör som sagt det och posta resultat. Får kring 6900-7000p med datorn i signaturen så bättre än det ska du få iaf.

Förstår inte varför mitt ord ej räckte men här har ni, 3.1k var det tillochmed. ;

Skrivet av jonas1972:

Jag tycker det ser helt normalt ut med ett low/medel grafikkort:-)

Fast detta är väl knappast ett low/medel grafikkort? Jag betalade över 3k för det, plus att jag fått 50-60% på firestrike tidigare jämfört med andra.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem

Jag har testat: Båda tuffaste på Advanced och vanliga 3d Mark både överklockat och inte överklockat. Grafikkortet blir inte varmt för fem öre, fläktarna är automatiska, testade även att sätta dem på 80% fart men resultaten blev desamma.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk

Ligger core clocken hela tiden på 540mhz? verkar ju som om kortet ligger i idle-läge hela tiden för dig. Kollat med t.ex. msi afterburner när du spelar om frekvenserna står stilla?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

varför inte nån trodde på dig? inte för att va kaxig eller så men du fick till det att låta som som att du va en noob mena varför inte posta 3dmark resultaten istället för bildlänkar, tänk på att vi försöker hjälpa till helt gratis. mena hur ska man se om något e fel, ex att 3dmark verkar buggga för dig då graffet möjligtvis är fast på 540mhz.

Som liquisole säger, kolla med afterburner om frekvensen ändras från 540 till över 1000mhz i testet. sen om det buggar med ett 3dmark test e skitsamma bara allt står rätt till i spel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

varför inte nån trodde på dig? inte för att va kaxig eller så men du fick till det att låta som som att du va en noob mena varför inte posta 3dmark resultaten istället för bildlänkar, tänk på att vi försöker hjälpa till helt gratis. mena hur ska man se om något e fel, ex att 3dmark verkar buggga för dig då graffet möjligtvis är fast på 540mhz.

Som liquisole säger, kolla med afterburner om frekvensen ändras från 540 till över 1000mhz i testet. sen om det buggar med ett 3dmark test e skitsamma bara allt står rätt till i spel.

Testade på det sättet med heavinly benchmark medan jag klockade för att se hur FPS:en påverkades och den sänktes snarare än att höjas av nån skum anledning..

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem

sänktes frekvensen? klocka inte... kolla bra om den håller sig runt 1000mhz. om du klockar å den sänks då throttlar den jue. pilla pilla pilla

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Såg att flera har samma problem som du med att klockfrekvens ligger kvar på 540mhz i spel (Om det är så för dig, kolla som sagt med msi afterburner). Du kan ju prova installera annan drivrutin för kortet eller ladda ner msi's gaming app som för mig gör så att klockfrekvensen ligger på max hela tiden sålänge jag har appen igång.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Hm jag kör med Windows Shell kan det ha inverkan möjligtvis?

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk