Vad är dina åsikter om tatueringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Och där har vi det absolut bästa med tatueringar: Det retar alltid nån

Det är ju också ett plus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det är ballt när folk gör tatueringar som dom står för och som är annorlunda. Göra något som dom funderat över länge och som ingen annan har. Kanske har man låtit någon vän som är konstnär skissa på ett mönster först etc.

Däremot att gå till tatueraren och kika i katalogen och få några stjärnor på höften och något latinskt citat... ja... det är rätt pinsamt.

Sedan tycker jag det är krav att det ska gå att dölja under en kostym. Så inget på händer eller nacke etc när det gäller killar. För tjejer tycker jag det inte ska synas samtidigt som man har t.ex. en bröllopsklänning. Men det är ju bara min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Har en tattoo på min högra handled, mitt namn.
Många frågar varför ditt namn? valde inte det bara för att, utan just det tillfället betydde mycket för mig.
Samt ett gothic cross på mitt vänstra vadben, betydelsen för den är oxå stor.
http://www.tanningstickersandmore.com/images/products/detail/...
4 Personer som jag aldrig hann träffa, så jag tog den för att hedra dem.

Permalänk
Medlem

Har en pusselbit vid ena skulderbladet. Kanske 2x2cm. Tillsammans med mina syskons pusselbitar bildar det ett pussel. Stannar nog där, alternativt något när man får barn. Nöjd med placeringen då den inte syns i dagliga sammanhang.

Permalänk

Idiotiskt, förstår inte varför man vill förfula sin kropp.

Permalänk
Medlem

Avskyr det ser bara oftast fult ut speciellt på tjejer usch..

Permalänk
Medlem

@PV52: Njäe, snarare tvärtom, tatueringar vill man ju ska läka med så lite ärrvävnad som möjligt, i scarification är det lite tvärt om, jag minns att jag blandade vaselin med salt och smörjde in den med, allt för att saltkristallerna skulle hindra kroppen från att läka 'fint', och utförande är ju att man skär ut ett mönster i kroppen med en skalpell och skär bort hudstycken (Slängde upp två bilder - NSFW)

Och sen om jag var nöjd med min kropp och dess utseende, mjo, det var jag väl, men gillade väl att chockera lite back-in-the-day..

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Jag har en tatuering som jag är ruskigt nöjd med men vill ha fler. Problemet är att jag inte är konstnärligt lagt nånstans i kombination med att jag är inte en sån som tycker att tatueringen ska betyda något (så länge som den aldrig kommer kännas tramsig) så jag vill ha något enkelt och snyggt men min hjärna är okapabel att skapa sammanhängande former så det är jävla svårt. Jag skaffar tatuering(ar) för att det är snyggt, försöka få in nån mening i det tycker jag blir lite skevt pga min anledning att tatuera mig.
Den har jag funderade jag på i tolv år sedan bokade jag bara och så fick nöden göra sitt, jättebra blev den och tom folk som generellt inte gillar tatueringar brukar berömma den. Den sitter över undreaxeln/triceps. Lite snett för jag tycker det blir intressantare när det är lite osymmetriskt.

Jag tycker tatueringar ska förstärka kroppens linjer och inte lägga sig i vägen så tycker inte det är snyggt med för mycket. Har sett några sleeves som klarar detta men det är något väldigt få tatuerare är kapabla verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag lider av liknande.
dock fick jag ingen reaktion öht av min tattuering blev snarare något bättre på just det stället istället.
smorde min tattuering med Bepanthen som en polare blivit rekommenderad att använda

så är det smörjandet efteråt du är skeptisk till kolla in den salvan kanske den även funkar för dig.

https://www.apoteket.se/produkt/bepanthen-salva-30-g-241436/

Tack för både tanken och tipset. Jag har dock blivit avrådd av min läkare (som är tatuerad själv) att med min hudtyp skulle det innebära ökad risk för obehag, men det är okej. Jag kan inte spela hockey heller, men gillar att se det på tv

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

@PV52: Njäe, snarare tvärtom, tatueringar vill man ju ska läka med så lite ärrvävnad som möjligt, i scarification är det lite tvärt om, jag minns att jag blandade vaselin med salt och smörjde in den med, allt för att saltkristallerna skulle hindra kroppen från att läka 'fint', och utförande är ju att man skär ut ett mönster i kroppen med en skalpell och skär bort hudstycken (Slängde upp två bilder - NSFW)

Och sen om jag var nöjd med min kropp och dess utseende, mjo, det var jag väl, men gillade väl att chockera lite back-in-the-day..

Intressant, ser snyggt ut, blev lite halvdiskret men ändå där okej, då är jag med i svängarna hur det går till tackar för fakta

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

@PV52: Tydligen en myt att det existerar rena färger, men visst en bra tatueringsstudio försöker ju säkert minimera riskerna och köpa in något som är mindre dåligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lappen81:

Sverige har av någon anledning ofta sämre lagstiftning på mycket så detta är min åsikt

In the USA tattoo ink is subject to enforcement though the US Food and Drug Administration in the same classification as cosmetics and color additives. The FDA has never approved any color or pigment for injection into the skin. It has been pointed out by the FDA and Medical professionals that the inks are industrial strength colors suitable for printer ink or automotive paint not for injection in to the human body.

In California, Proposition 65 requires that tattoo artists warn customers that the tattoo ink may contain heavy metals known to cause cancer, birth defects, endocrine disrupters and other reproductive issues. Most other states remain unregulated and potential clients uninformed by the shops and artists.

Detta är sant. Ett vanligt bläck använt av svenska tatuerare (och resten av världen) är ett bläck som heter Indian Ink som tillverkas av Talens. Det är helt vanligt kalligrafi och konstsnärs bläck. Det har gått så långt att Talens själva skiver på förpackningen att det är inte är för tatueringsbruk.

Men i Sverige har vi en lag som träde i kraft 2012 vill jag minnas där allt tatueringsbläck måste vara steriliserat. Låt oss bara säga att Indian Ink inte tillhör den kategorin. Många färger tillhör inte den kategorin faktiskts. Finns några stycken Fusion Inks och Silverbank har jag för mig var steriliserade. De innehåller fortfarande tungmetalet osv men det är iallafall inte sprängfyllda med bakterier.

Men för att utveckla det lite till så är det främst röda, gula, oranga, lila nyanser som man brukar få reaktioner av då det ibland kan innehålla Cadmium som är en giftig tungmetal som bland annat används i batterier. Det är kanske 2 på 10 som får någon form av reaktion(extra rådnad, sveda osv) av de nyanserna och kanske 1 på 100 som får allvarliga reaktioner(utslag och andra skador som kan förstöra tatueringen). Däremot har ingen så vit jag vet, dött eller blivit sjuk av bläcket. Blodförgiftning p.g.a orena materiel är däremot betydligt vanligare. Det är allt som nålen kommer i kontakt med som är risken, så själva maskinen, greppet, tippen, färgkoppar osv. Om en tatuerare doppar nålen direkt i färgflaskan så borde de släppas ut och skjutas omedelbart, inte sett det hända under de åren jag jobba med det men skulle inte förvåna mig om det händer.

Ju fler saker som är engångs förpackade(och faktiskt bara använda en gång) ju bättre. Men jag vet att alla tatuerare inte tycker om dessa p.g.a vikten på sakerna... det ska gärna vara tungt.

Permalänk
Medlem

Har två sleeves själv som går upp en bit på axlarna och två mindre på vardera bröst och mer ska det bli när jag bestämt motiv och placering. Velar lite mellan två motiv och placering utav dessa just nu. Mina tatueringar har ingen djup innebörd utan är gjorda för att jag tyckte det var snyggt. Ångar inga av mina men om jag hade börjat tatuera mig nu hade jag gjort det lite annorlunda.

Jag kan känna lite som Adam West var inne på, att det känns som om många vill rättfärdiga sina tatueringar genom någon historia. Min uppfattning är att antalet som har "betydelsefulla" tatueringar ökade dramatiskt efter att serier som Miami ink och allt vad de hette började gå på tv. För där hade varenda jävel någon snyfthistoria som anledning till sin tatuering. Men med det sagt så om folk känner att en tatuering är ett bra sätt att hedra någon som gått bort eller liknande så är det fritt fram för det. Men använd det inte som en ursäkt för att göra en tatuering. Vill du göra en så gör det och skit i vad andra tycker om det.

Permalänk
Medlem

Har en ganska stor tatuering på min högra överarm. Har tänkt spara ihop pengar för att fortsätta bygga på den.

Jag gjorde tatueringen som en symbol för min familj och mitt största intresse, sång, så är tre rosor med en gammaldags studio-mikrofon som sticker ut ur rosorna. Är helnöjd med den men ska bygga vidare som sagt, till slut ska den bli en hel-sleeve är tanken.

Angående tatueringar på andra personer så är jag av åsikten att man ska kunna dölja den om det behövs, men samtidigt har jag själv inget emot att folk tatuerar sig på händerna eller liknande. Har dock än så länge aldrig sett en snygg ansiktstatuering.

Permalänk
Medlem

Min åsikt om tatueringar är att det i 90% hade varit bättre utan. Man ser så ofta så otroligt fult gjorda tatueringar. Sen tycker jag inte heller att det är snyggt då folk har för mycket tatueringar.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaku:

Min syn på tatueringar är uteslutande negativ.
En tatuerad person ser aldrig bättre ut än om personen inte hade tatueringarna. Det går inte att förbättra sig utseende med tatueringar men det går att försämra det. Många tatuerade personer tycks inte lägga ner någon tanke alls bakom tatueringarna. Det är en döskalle på ett ställe, en ros på ett annat utan någon logik bakom det. De ser ut som småbarn som haft tråkigt i skolan och kladdat ner armarna med bläckpenna.

Även om tatueringar hade sett bra ut skulle jag själv aldrig skaffa någon pga de signaler de sänder ut. Om jag skulle hyra ut min lägenhet i andrahand skulle jag föredra att hyra till någon som inte har tatueringar. Om jag hade företag och behövde anställa folk skulle jag också föredra icke tatuerade. Om jag var banktjänsteman som beviljar lån, icke tatuerade. Om jag behövde barnvakt, icke tatuerade osv. Jag tror att personer med tatueringar överlag är mindre pålitliga och ansvarstagande. Att måla på sig själv med permanent bläck anser jag inte vara speciellt genomtänkt och det är något som bara görs vara av personer med vissa (i min mening) negative karaktärsdrag.

En annan sak jag ogillar med tatuerade personer förutom deras impulsivitet är att de nästan alltid är people persons. Man kan förenklat dela in folk i kategorierna people person och things person. Jag är en things person som gillar att arbeta med saker och min fritid spenderar jag också mest tid med att mecka med grejer. En people person däremot gillar att alltid ha folk omkring sig. De spenderar all sin tid och energi på aktiviteter i kategorin "livsstil". De gillar trender, mode, utseende och skvaller. Jag däremot är helt ointresserad av de aktiviteterna och för mig framstår people person mest som fåfänga, tråkiga och till vis del även korkade människor.

Tycker du generaliserar alldeles för mycket. Så gott som varenda kotte jag känner har minst en tatuering idag, delvis kan det vara för att jag känner två väldigt duktiga tatuerare, raggare men likaså så känner jag sådana som bär tatuering och jobbar som ambulanspersonal, egenföretagare, delägare av företag, IT-tekniker, flygplansmekaniker, försäljare, programmerare m.m.
Är väldigt få av mina vänner och bekanta som passar in i din beskrivning som bär tatuering, d.v.s. "people person", och de som gör är till väldigt liten grad. Visst är det någon som gärna står lite mer i centrum och bryr sig om sitt utseende (gör nog alla mer eller mindre), men mode, skvaller, fåfänga, tråkiga och korkade? Förstår du att du låter väldigt, väldigt trångsynt?

Som någon skrev så börjar det vara mer ovanligt att inte bära tatuering idag så att generalisera alla som bär en tatuering som någon "people person" är verkligen hårdraget.

Jag personligen har ingen tatuering och kommer troligen aldrig heller skaffa, även fast jag får 1-2 till priset av materialkostnader så är det svårmotiverat för mig att skaffa en tatuering. Arbetar själv som illustratör, har tecknat hela mitt liv och allt jag ser, hur vackert det än är så tröttnar jag på det. Det skulle med stor sannolikhet även hända med en tatuering som jag skulle bära. Jag har knappt några tavlor på väggen för jag har svårt att köpa något som alla andra har och har svårt att hitta motiv som jag verkligen vill ha. Min sambo är även tecknare och känner samma sak, hon har även ingen tatuering men för henne har det länge lutat mot att skaffa en.

En annan sak som verkligen tar emot för mig det är om jag skulle behöva betala den summa som en tatuering kostar. Ekonomiskt är det oförsvarbart för mig att betala flera tusenlappar för att sätta en bild på min kropp. Det är pengar som jag helt enkelt vill lägga på resor, nöjen och mina hobbyn, något som ger mig mer än en bild på min kropp.

Men jag dömer definitivt inte de som sätter pengar på tatueringar och sätter inte någon som bär tatuering i ett fack (förutom vissa som t.ex. sådana som bär löjligt provocerande text eller symboler). Att döma folk på grund av tatueringar är bara löjligt och säger mer om sig själv än om den som bär tatueringen.

Skrivet av liorcifer:

Har två sleeves själv som går upp en bit på axlarna och två mindre på vardera bröst och mer ska det bli när jag bestämt motiv och placering. Velar lite mellan två motiv och placering utav dessa just nu. Mina tatueringar har ingen djup innebörd utan är gjorda för att jag tyckte det var snyggt. Ångar inga av mina men om jag hade börjat tatuera mig nu hade jag gjort det lite annorlunda.

Jag kan känna lite som Adam West var inne på, att det känns som om många vill rättfärdiga sina tatueringar genom någon historia. Min uppfattning är att antalet som har "betydelsefulla" tatueringar ökade dramatiskt efter att serier som Miami ink och allt vad de hette började gå på tv. För där hade varenda jävel någon snyfthistoria som anledning till sin tatuering. Men med det sagt så om folk känner att en tatuering är ett bra sätt att hedra någon som gått bort eller liknande så är det fritt fram för det. Men använd det inte som en ursäkt för att göra en tatuering. Vill du göra en så gör det och skit i vad andra tycker om det.

Bara en liten notis, självklart tycker jag som du att skit i vad andra tycker och kör på, däremot är det bra att själv ta en tankeställare några gånger innan man skaffar tatueringen. Gärna titta många gånger på bilden för att se om man snabbt tröttnar på den.
Tror det är många som ångrar sina tribaler som var så populära i början av 2000-talet och känner en del som ångrat sina tatueringar som de skaffat i ung ålder.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Halloj gott folk! Jag tänkte att vi kunde dra igång en diskussion om tatueringar, då jag vet med mig att det finns en del av oss som har dessa på våra kroppar.

Kan ju vara kul om man även skriver om man själv är tatuerad, stora/små motiv, om dom är "döljbara" eller inte

Jag har min vänstra överarm tatuerad och ska gadda höger överarm nu på fredag, och min åsikt om tatueringar i allmänhet är att det är konst som man bär med sig vart man än går, men att iochmed att den alltid är med en ska ha någon personlig betydelse.

Det finns ju som sagt var en hel del olika syner på just tatueringar så jag vill gärna höra era!

Alltså... Folk får väl göra vad de vill sålänge de inte skadar andra typ.. Jag tycker väl att tatueringar kan vara OK men det ska i så fall vara något med personlig betydelse. Folk som går runt med typ Tribal eller vad det heter ger inget gott intryck på mig direkt. Sen kan det förståss vara så att Tribal har en personlig betydelse för folk men jag tycker inte det är snyggt eller fantasifullt utan det som man talar om för mig är typ att man följer strömmen och faller för grupptryck lätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag gillar tatueringar önskar bara att man va lite smartare när det kommer till motivet när man var ung! Har en tribal på vänstra armen från halsen till handen. Tycker det är kul att folk som känner mig säger att jag förstör min kropp med vissa tatueringar jag har. Har en flygande penis på högra underarmen och det tycker ju folk är lite udda val men den gillar jag det är bara tribben som är ivägen nu för att göra nått snyggt motiv.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog aldrig skaffa en. Jag har inga speciella åsikter förutom att jag ogillar när det är i ansiktet ( känns mest som det är gängfolk som har det)Men tycker personen det var kul och var nykter när den skaffade är det ju bara bra.

Skrivet av fantomsmurfen:

Är det inte också så att tatueringar åldras? Kanske kan vara jättesnygg i början men när man blir gammal not so much.

Din kropp kommer ju också bli ful då den också åldras. Så det matchar ju bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Föredetting

Gillar tatueringar allmänt, men har mycket svårt för några specifika, exempelvis namn, allting med tribals, Old English eller stjärnor. Texttatueringar stör mig också, tatuerar du in något annat än dina barns namn kommer jag utgå ifrån att du är lite dum i huvudet. Ansiktstatueringar är också lite socialfallsvarning.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev på första sidan har jag velat fram och tillbaka under 10 års tid. Ni som är tatuerade, hur kom ni fram till ert första motiv? Sen är man väl lite skrajsen för att det ska göra ont. Jag menar, piercingar gör ju ont men det går så jäkla fort att göra, så det är ju ingen fara.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Inaktiv

Tatueringar är för sjömän och kåkfarare

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat tatueringar, så länge de är bra gjorda och någorlunda genomtänkta.

@Peking: Gjorde min första för drygt en vecka sen. Tog mig 2 år att välja motiv och våga boka en tid, slutade med en xwing på underarmen. Stort Star Wars fan, i princip växt upp med filmerna så tyckte det var passande. Funderar på att bygga vidare på temat och göra typ en half sleeve av det.
Smärtan beror lite på vilken stil du vill ha och hur ofta de måste gå över samma ställe men den är inte så farlig. Man får en riktig adrenalin kick efter ett tag vilket gör det lättare.
Välj en bra tatuerare och diskutera vad du skulle vilja ha så ger de ofta förslag på vad som ser bra ut, förklarar processen, osv.

Permalänk
Medlem

@Ayako:
Tack för svar. Får börja fundera lite mer seriöst och leta motiv helt enkelt. Förhoppningsvis bestämmer jag mig för ett motiv snart och tar mod till mig för att boka tid.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av anon179502:

Ju fler saker som är engångs förpackade(och faktiskt bara använda en gång) ju bättre. Men jag vet att alla tatuerare inte tycker om dessa p.g.a vikten på sakerna... det ska gärna vara tungt.

håller med här

sista gången jag körde vart det med en sån här

måste säga att den är väldigt behaglig att bli körd med jämfört med en gammal hedlig aptung stålhistoria.
och använder sig av engångs nålpatroner så det blir mer eller mindre så sterilt det kan bli.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Skönt att det verkar bli färre och färre som gör grova generaliseringar om tatueringar nuförtiden mot när man var yngre.

Jag ser själv ingen skillnad på att tatuera sig eller ha på sig vissa kläder, byta frisyr, skaffa örhängen eller liknande egentligen. En del är snygga och en del är fula, precis som folks kläder och utseenden i övrigt.

Själv skulle jag aldrig pierca mig t.ex. det känns mycket värre än ha en snygg tatuering även om man kan ta bort piercingen och låta huden läka igen. Men det kan helt klart vara snyggt på andra i många fall och jag har definitivt inga förutfattade meningar om hur de som har gjort det är som personer, eftersom jag vet att det inte går att förutse.

Jag har själv haft en blåsvart örn på höger överarm i något tiotal år eller så och varit lite sugen på att matcha den med något på vänster överarm, men jag har inte känt att något annat motiv har varit lika viktigt och symboliskt för just mig som örnen, så den får räcka.

Jag känner väldigt många som precis som jag har minst en tatuering av olika skäl, så att tro att personer med tatueringar idag skulle vara annorlunda än alla andra känns väldigt förlegat.

Vem som helst skaffar en tatuering idag av olika skäl, det har ingenting att göra med om man är utåtriktad och bryr sig om utseende/stil mycket, vad man jobbar med eller liknande. Själv är jag långt ifrån en impulsiv "people's person" som någon nämde tidigare i tråden, utan jag hade funderat i flera på på motiv och placering och om det var något jag kunde tänka mig att ha där resten av livet. Jag är en lugn, eftertänksam elektriker som sitter mycket vid datorn och spelar spel för mig själv eller med sambon.

Skrivet av Peking:

Som jag skrev på första sidan har jag velat fram och tillbaka under 10 års tid. Ni som är tatuerade, hur kom ni fram till ert första motiv? Sen är man väl lite skrajsen för att det ska göra ont. Jag menar, piercingar gör ju ont men det går så jäkla fort att göra, så det är ju ingen fara.

Sen jag var liten och lekte superhjälte med min kusin så kallade jag mig Svarta Örnen så jag hade en svart tröja med en silvrig örn på i ett konturtryck. Sen hängde det med när jag skaffade dator och man började skriva in sitt smeknamn, men då översatt till engelska Black Eagle.

Jag har dessutom alltid varit lite av en outsider i den betydelsen att jag itne brydde mig så mycket om de populära gängen eller vad som var "inne" i skolan utan hängde med ett fåtal nära vänner och gjorde det jag tyckte var kul och hade på mig det jag tyckte var snyggt, så en örn som symbol passade mig bra.

Min syster skaffade en liten drake på ena skulderbladet, också inspirerad av hennes smeknamn online, greendragon, därav en liten grön drake, så jag gick och funderade på en själv i säkert 5-6 år innan det blev av.

Min kusin hade flera tatueringar här och var, så han tipsade om att överarmen gör minst ont och där får man plats med bra bredd på vingarna om det ska vara en örn, plus att jag kunde se den själv utan spegel

Sen när jag hade börjat tjata mer och mer om det då och då tyckte en kompis att det fick räcka så han gav mig ett presentkort på en tatueringsstudioi Karlstad där jag bodde och då var det ju bara att knalla dit och få tummen ur så att säga Det blev inte exakt den bilden jag hade funderat på utan jag valde en örn ur deras böcker, men med lite modifikationer som att den skulle vara svart med blåa toner istället för mörkbrun/ljusbrun som en vanlig örn, samt la till konturerna av en måne mes ett moln mellan vingarna, så det inte skulle se för tomt ut.

Ont gör det definitivt. Det känns som att någon tar en brännässla och drar den över huden med lite taggtråd typ. Fick bita ihop rätt bra där i början, men eftersom det var armen och tatueraren höll den i ett ganska fast grepp så började man domna av lite efter ett tag så det blev mer överkomligt. Dessutom körde de Johnny Cash cover på Personal Jesus i högtalarna medan tatueraren sjöng med, så man gick in i lite av en trans för att stålsätta sig, så det givk rätt bra ändå.

Jag vet ju att vissa andra som tatuerar på mer känsliga ställen nästan har svimmat av av smärtan, särskilt killar då vi i snitt verkar ha lägre smärttröskel XD Men det ska nog gå bra för dig!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

@Peking: Då får jag önska dig lycka till. Jag rekommenderar att hitta den stil/tatuerare du skulle vilja ha först om du har problem att bestämma dig. Lättare att visualisera hur det kommer se ut och hitta inspiration på det sättet.

Permalänk
Medlem

Ingen åsikt förutom att det är snyggare utan, men kanske kul om man vill förmedla något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag har en gaddning hittills och en påväg imorron. Den vart som ett minne till min morfar som var min största (och enda) förebild. Jag har den på min vänstra överarm vilket är ett snällt ställe smärto mässigt, men jag tyckte det inte gjorde minsta lilla ont

Visa signatur

Permalänk
Lego Master

Inte tatuerad, men har många vänner som är mer eller mindre. Inga direkta åsikter, folk gör väl som dom vill med sin kropp, det påverkar inte mig eller mitt bemötande mot dem (inbillar jag mig iaf).

Jag kan däremot anse att det inte är speciellt tilltalande med en kropp som är fullklottrad, men det är ju min personliga preferens. Jag har förståelse för att andra tycker om det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield