Acer Predator Z35 – välvd och överklockad 35-tums 21:9-gaming i 200 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Han tänkte nog inte så mycket men vad vore en tråd på ett teknikforum utan en biljämförelse?

Varför köpa en häst när man kan köpa ett par inlines?

Helt rätt. Bilar kan man alltid hänvisa till. Tyvärr får man inte så mycket bil för 100k dock får man MASSOR med skärm för 11k.

Men en HÄST. Den är jäkligt intressant hur man skall föra jämförelse med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Allt är väl relativt. Det går väl utmärkt att driva ett spel i 4K (100Hz) med ett GTX980 idag, men räkna inte med att ha någon grafisk kvalité.

CSGO på 4k lär inte vara några problem i 100hz. Eftersom cs är bland de populäraste spelen på nätet sedan flera år så borde det räcka som underlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

CSGO på 4k lär inte vara några problem i 100hz. Eftersom cs är bland de populäraste spelen på nätet sedan flera år så borde det räcka som underlag.

Vem spelar CS i 4K? Jag trodde man skulle ha 640x480 eller max 800x600 i 100Hz på en CRT-skärm i 16-bit?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

10721a"]
Det har man väl med en häst med? Och apropå det, förstå att glida in till jobbet på en fet jävla häst, då snackar vi alpha-man-mode ;D
[/quote]

Eller dra förbi krogen a la cowboy. Hur coolt som helst. Kan man åka dit för fyllekörning på häst?

Visa signatur

Chassi: A4-H2O GPU: 4090 FE CPU: 9800X3D Mobo: AORUS PRO B850I RAM: Kingston Fury 6000MHz CL30 2x32GB AIO: EK-AIO 240 PSU: ROG Loki 1000W SSD: MP700 PRO 2TB Tgb: GMMK Pro Mus: Pro X Superlight 2 Skärm: G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Eller dra förbi krogen a la cowboy. Hur coolt som helst. Kan man åka dit för fyllekörning på häst?

Nee men kanske djurplågeri :/

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Den var rolig. Hur tänkte du nu??

Det är ju en aning off topic, men jag tror inte att en häst är billigare än en bil idag. Oavsett om man räknar driftskostnader eller inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanske det mest menlösa man kan lägga 11000kr på idag?

Titan X?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

22000 tuggummi hade kanske varit ännu mer meningslöst även om man hade fått rätt starka käkar utav det.

Man kanske skulle starta en separat tråd om just detta ämne. Tycker ditt förslag toppar alla jag läst idag.
Dock måste det utredas hur stor betydelse starkare käkmuskelatur har för gemene man. Skulle det visa sig vara bra måste vi hitta ett nytt sätt att spendera pengarna på.

Mitt förslag skulle kanske då vara förbrukade nitlotter.

On topic. 1080 är helt enkelt inte intresse 2016 för de pengarna.

Till recensenten Thomas kan jag inte annat än buga o bocka. Väl genomförd recension som vanligt alltid känns trovärdig och med mycket matnyttigt att läsa och lära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Vem spelar CS i 4K? Jag trodde man skulle ha 640x480 eller max 800x600 i 100Hz på en CRT-skärm i 16-bit?

Man måste spela så annars är man inte pro Glöm inte 300 FPS pga spelmotorn!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte riktigt på alla dom här nya 10-15 tusen kronors skärmarna.
Säger inte att man inte får/kan köpa en om man har pengarna och känner att man har behovet.

Jag undrar bara hur tillverkarna räknar hem det? Nånstans så måste dom ju ändå vilja tjäna pengar på skiten dom skeppar ut i butikshyllorna, eller? Det lär ju inte vara speciellt många (förhpållandevis) som köper en sån här och ställer på skrivbordet?

Själv hade jag lite köpångest när jag gick och köpte en ROG Swift. Velade rätt länge och då är jag inte speciellt känd för att göra genomtänkta köp

Dom här skärmarna kostar ju som en bättre speldator, är det rimligt?

Visa signatur

Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | MSI MAG B850 TOMAHAWK | RYZEN 7 9700X | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | ASUS Radeon RX 9070XT | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG 27" 165Hz 1440P Nano IPS | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

När ska ni införa en kalkonlogga som motsvarar typ utmärkt produkt-loggan?
En "gamingskärm" med lika mycket/mer eftersläp än många konventionella tv-apparater där ute?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

För det priset så ska det inte vara en 1080p-skärm, känns som de har en prislapp på åtminstone 3000:- för mycket.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Lagom lång video.
Lite för matig prislapp på skärmen för min smak, även om det såg väldigt skarpt ut i 120hz.

Permalänk
Medlem

För min del som håller mig i lägre mellanklassen på grafikkort kan jag bara luta mig tillbaka o lugnt vänta. Kan tänka mig köpa motsvarande skärm för 3-4000kr. Kanske 2018?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Man måste spela så annars är man inte pro Glöm inte 300 FPS pga spelmotorn!

Ja har en fps limit på just 300. Spelar faktiskt ingen roll vilken upplösning ja kör på då är det inte problem att hålla det mer eller mindre konstant. Nu har ja iofsig inte en 4kk skärm.

Permalänk
Medlem

Jag är vuxen ( ) och hade kunnat tänka mig att lägga 10-11 tusen på en riktigt grym skärm. Men ännu en spelskärm med tydliga brister och barnsjukdomar? Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Helt rätt. Bilar kan man alltid hänvisa till. Tyvärr får man inte så mycket bil för 100k dock får man MASSOR med skärm för 11k.

Men en HÄST. Den är jäkligt intressant hur man skall föra jämförelse med!

lol, kanske om man förväntar sig köpa bmw men kom inte o säg att man inte får mycket bil för 100k

Löjligaste jag hört.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Den här skärmen måste vara specialgjord för CS:GO spelare med dålig syn.

Inte så många pixlar, men stora och snabba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

lol, kanske om man förväntar sig köpa bmw men kom inte o säg att man inte får mycket bil för 100k

Löjligaste jag hört.

Grabben. Det är inte en begagnad produkt på blocket som är recenserad här ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Grabben. Det är inte en begagnad produkt på blocket som är recenserad här ovan.

Något konstigt att jämföra begagnade skärmar med begagnade bilar, väääldigt jämförbara marknader. Det kanske du kan tänka ut själv med. Kiddo.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Något konstigt att jämföra begagnade skärmar med begagnade bilar, väääldigt jämförbara marknader. Det kanske du kan tänka ut själv med. Kiddo.

Lika konstigt som när folk jämför en Ferrari med en dator.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Jag undrar bara hur tillverkarna räknar hem det? Nånstans så måste dom ju ändå vilja tjäna pengar på skiten dom skeppar ut i butikshyllorna, eller? Det lär ju inte vara speciellt många (förhpållandevis) som köper en sån här och ställer på skrivbordet?

Dom här skärmarna kostar ju som en bättre speldator, är det rimligt?

Många Taiwanesiska tillverkare gör saker och ting som inte verkar riktigt genomtänkta men de överlever på något sätt än då.

Skärmen är ok, men alldeles för dyr för vad man får. Halva priset och det kanske finns någon spelnörd som är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

En del av värdet av att släppa dyra produkter är att det ska smitta av sig på samma tillverkares billigare segment. Spelskärmar för 4000 - 8000 tror jag det finns en ganska stor marknad för, tillräckligt för att en framgångsrik produkt ska vara en vinstaffär. Men när man kommer uppåt 11 000 för en spelskärm tror jag det säljs väldigt få i Sverige.

Permalänk
Medlem

Korvade skärmar. Ew.

Permalänk
Medlem

Ja jag förstår faktiskt ingenting @Ceogar vem har jämfört begagnade bilar förutom troligen du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja jag förstår faktiskt ingenting @Ceogar vem har jämfört begagnade bilar förutom troligen du ?

Tror han syftade på att någon skrev att man får mycket bil för 100K, för det får man på den begagnande marknaden, inte riktigt lika mycket på nybilsmarknaden (av de liiite finare märkena då alltså, inte Dacia och Lada..).

Men återigen, konstigt med jämförelser ibland

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanske det mest menlösa man kan lägga 11000kr på idag?

Är skärmen oskyldig? Hur då? En oskyldig utgift på ynka 11k? Eller menar du att den inte är värd 11k för att den inte kan skada dig? Tänker du sparra mot den eller? Eller är 34" för intetsägande för dig? Blev det lite mycket frågor nu? Inget illa menat ha en bra dag?

Menlös - adj. -t -a | oskadlig; intetsägande; oskyldig | ex: menlösa barns dag
Svenska Akademiens ordlista

Permalänk
Medlem
Skrivet av magzflip:

Är skärmen oskyldig? Hur då? En oskyldig utgift på ynka 11k? Eller menar du att den inte är värd 11k för att den inte kan skada dig? Tänker du sparra mot den eller? Eller är 34" för intetsägande för dig? Blev det lite mycket frågor nu? Inget illa menat ha en bra dag?

Menlös - adj. -t -a | oskadlig; intetsägande; oskyldig | ex: menlösa barns dag
Svenska Akademiens ordlista

Det är alltid bra med lärare i det svenska språket och alla andra ämnen för den delen med. Skulle självklart använt meningslösa.
Måste dock upplysa dig om att ditt exempel med Menlösa barns dag inte heller är helt korrekt.
Menlösa barns dag är sedan början av 2000-talet utbytt i svenskan till Värnlösa barns dag.
Ledsen men kände mig tvungen att upplysa dig om detta.
Väljer att inte posta någon länk men troligen kommer det ganska högt upp vid en sökning hos Google.
Skål

Permalänk
Medlem

bra review... bra förklarat, kul att se! Minus på skärmen borde även vara avsaknad av vesafäste. Det är fan dåligt.

Permalänk

Lite roliga kommentarer i den här tråden tycker jag, ibland är det kul att se hur en diskussion svävar iväg!

Jättebra recension Thomas, tycker du presenterar och håller ihop det bra i en lagom lång video. Sånt man vill se! Ser fram emot mer presentationer av dig framöver.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz