Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

950XL
Firmware: 01078.00038.16025.39017

Batteriet är kasst nu, klarar inte ens en dag.
Men det crashar iaf inte nu.
1007 får jag inte ens upp som insider fast ring.

Permalänk
Skrivet av KaZZoA:

950XL
Firmware: 01078.00038.16025.39017

Batteriet är kasst nu, klarar inte ens en dag.
Men det crashar iaf inte nu.
1007 får jag inte ens upp som insider fast ring.

Jag hade problem med min 950s batteritid.
Problemet var att den försökte dra hem uppdatering men det fungera inte.

Tycker att det är synd att man inte kan Forca in uppdateringar på något vis genom datorn.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Ni som haft era 950 ett tag tycker ni att man ska vara med i windows insider eller kör ni stock?

Permalänk
Medlem

Har bara haft den någon vecka men att köra 'release preview' (oavsett enhet) kan väl inte skada :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetleaf:

Ni som haft era 950 ett tag tycker ni att man ska vara med i windows insider eller kör ni stock?

Fick min 950XL på release och det är för mig en förutsättning att vara med i Windows Insider. Nuvarande operativsystem är helt enkelt inte klart och varje uppdatering leder till stora förbättringar. Har även en Lumia 1520 som jag uppdaterade i slutet av december och det slutade med att batteritiden halverades. Med de senare uppdateringarna har det åtgärdats.

Sedan skall man så klart vara införstådd med att en betaversion innehåller buggar, även om jag personligen inte stött på någon nämnvärd, men för mig är det värt det.

Permalänk
Medlem

Hej Lumia 950 och 950 XL ägare!

Jag hade en Nokia Lumia 920 för något/några år sedan som jag i stort var väldigt nöjd med. Särskilt med kameran och samtalskvaliten. Men Windows phone då var extremt tråkigt och opålitligt och telefonen laddade ur sig titt som tätt. Nu har jag haft Android ett tag och varit nöjd med det men råkade nyligen slänga min Oneplus X i golvet och behöver nu en ny telefon. Var helt inne på att köpa android och skaffade mig en LG G4 som jag lämnade tillbaka. Sen blev jag helt plötsligt nyfiken på Lumia 950 men vill inte råka ut för en opålitlig telefon med jordens tråkigaste operativsystem igen så därför undrar jag hur ni upplever telefonen? Är den pålitlig?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Okej lite bakgrund först, Har en 950XL och har upptäckt att om det är kallt så slutar högtalaren fungera.

Lämnade in på lagning nr1 dom gjorde återställning på telefonen... lagning nr2 dem bytte högtalare, fram tills idag har det fungerat bättre.
Men när jag gick hem idag kom problemet tillbaks, ljudet blir sämre och sämre och till slut helt dött, switchar jag till högtalar telefon fungerar det perfekt.

Tror jag hittat problemet och verkar vara att när jag har telefonen så här (Se bild) och det är kallt ute så blir det någon kondens typ mellan varm och kall luft som fuckar upp högtalaren.

Vad säger ni, enligt mig tycker jag att jag borde kunna prata i telefon på det här viset, har ju alltid funkat med andra telefoner, Galaxy, Iphone, Min 930....

Köpte den även med abonnemang med Telia via Elgiganten så inte så bara att lämna in den, jag förstår att Windows 10 mobile är nytt men jag ska i alla fall kunna ringa med min telefon för 6,5k...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Idag flippade min Lumia 950 ur totalt och åker tillbaka till inköpsstället.

Trots idel återställningar och hard-resets hänger sig telefonen helt efter en liten stund eller när man försöker slå igång mobil anslutning. Totalt oanvändbar är den nu.

Har bara varit problem med den här telefonen, sämsta skräpet jag någonsin haft. Ca 50% av mina medarbetare som också fått samma telefon har otroligt mycket problem, så det kan absolut bli så att vi lämnar tillbaka alla telefoner. Uselt Microsoft!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Konstaterade nyss att jag lika gärna kan gå med i windows fast ring igen eftersom det ändå känns som beta testande med vanliga versionen.

Återstår att se om senare versioner har ljud på mail samt stabilare överlag.

Edit: O nu vägrar den uppdatera för att jag inte har wifi tillgång för stunden samt 2 mail fastnat på live tilen...bra investerade 6 tusen på telefonen.

Edit2: Nu fått bort mailen från live tilen. Samt för första gången fått ett mail ljud. Nu är skiten fast på låsskärmen istället. Tips snälla innan jag exploderar....Telefonen inte uppdaterad än till senaste..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Konstaterade nyss att jag lika gärna kan gå med i windows fast ring igen eftersom det ändå känns som beta testande med vanliga versionen.

Återstår att se om senare versioner har ljud på mail samt stabilare överlag.

Edit: O nu vägrar den uppdatera för att jag inte har wifi tillgång för stunden samt 2 mail fastnat på live tilen...bra investerade 6 tusen på telefonen.

Edit2: Nu fått bort mailen från live tilen. Samt för första gången fått ett mail ljud. Nu är skiten fast på låsskärmen istället. Tips snälla innan jag exploderar....Telefonen inte uppdaterad än till senaste..

Ett tips är att ta en stor slägga och sedan... skämt åsido, mjukvaran är rent skräp. Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur de kunde släppa en telefon med ett OS som knappt kan klassas att vara ens i alpha-stadiet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ett tips är att ta en stor slägga och sedan... skämt åsido, mjukvaran är rent skräp. Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur de kunde släppa en telefon med ett OS som knappt kan klassas att vara ens i alpha-stadiet.

Ja det är irriterande mycket som spökar. När det funkar tycker jag det är super dock så vill gärna ha kvar luren

Edit: Nu fick jag bort skiten på låsskärmen genom att byta ifrån outlook till inkorg. Se hur länge den går att ha där tills det fastnar där med...då var det bara ljudaviseringar till skype i meddelande funktionen kvar att få igång då.
Känns som att vissa funktioner krockar med varandra så det inte blir nåt av nåt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

rätta mig nu om jag har fel, men av att läsa denna tråd så känns det som att det är vanliga 950 som har absolut mest problem och folk har mindre problem med sin XL, kan det stämma?
jag upplever ungefär 0 problem med min XL, var lite skit i början men efter .107 så flyter det på fint.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

rätta mig nu om jag har fel, men av att läsa denna tråd så känns det som att det är vanliga 950 som har absolut mest problem och folk har mindre problem med sin XL, kan det stämma?
jag upplever ungefär 0 problem med min XL, var lite skit i början men efter .107 så flyter det på fint.

Bara haft min 950 en vecka och den har spökat en hel del, så det kan säkert stämma. Eller så är det jag som ställer in vissa saker fel..? Allt som felar är dock inte relaterat till mig

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kan bara hålla med, min XL flyter på fint....

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag får inte upp .107 hur jag än gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Min 950 har skött sig. Är på fast insider. I början var det ett par ofrivilliga omstarter men det var längesen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Min 950 har skött sig. Är på fast insider. I början var det ett par ofrivilliga omstarter men det var längesen.

Har du nåt bra tips för hur jag ska få aviseringar på Skype? Där i meddelande alltså, där smsen kommer. Sms är ljud, skype tyst men aviseras på låsskärmen.

Kanske blir ordning när jag får ner insider senare men jag är tveksam

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Det funkade utan att något speciellt på min. Provat en hard reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Ingen aning. Det funkade utan att något speciellt på min. Provat en hard reset?

Nepp men funkade inte från första början så vet inte om det hjälper. Om det bara är jag som missat nåt uppenbart som ska ställas in.

Edit: Mmm, nu funkar tamejtusan allt vad jag kan se. Det är ju helt fantastiskt. Litar dock inte på telefonen än, men nu trivs jag betydligt bättre. Fortfarande dock inte ok att vara testare för 6 lökar...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke:
Haha, så jädrans märkligt.

Permalänk
Medlem

Hur många här har fått sina Mozo skal?
Sambon äger en 950 XL och vi beställde genom Dustin ett Mozo skal med svart läder 2015-12-18. Har konstant fått nu ändrade leveransdatum sedan det och fick senast idag uppskjutning till 2016-03-09.

Någon annan som aldrig får sina skal?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Sambon äger en 950 XL och vi beställde genom Dustin ett Mozo skal med svart läder 2015-12-18. Har konstant fått nu ändrade leveransdatum sedan det och fick senast idag uppskjutning till 2016-03-09.

Beställde till min 950 den 26 november från komplett.
Dom har flyttat datumet sen den 3 december...
Just nu så är det någon gång i mitten av mars.
Hade man vetat att dom har sämst kontakt med sin leverantör så hade man beställt direkt från Mozos sida....

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Beställde till min 950 den 26 november från komplett.
Dom har flyttat datumet sen den 3 december...
Just nu så är det någon gång i mitten av mars.
Hade man vetat att dom har sämst kontakt med sin leverantör så hade man beställt direkt från Mozos sida....

Samma här 😭

Permalänk
Medlem

Jag fick min från inet för flera månader sen

Permalänk
Skrivet av KaZZoA:

Jag fick min från inet för flera månader sen

flip cover med NFC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@cookie_monster:
Ingen flip, endast backplate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Fick mitt svarta efter en vecka på el giganten

Permalänk
Medlem

Pratar lite med mig själv...

Skrivet av tattis:

Vilken är den snyggaste Live-tile väderappen för windows 10 mobile?. Den som kom med har inte stöd för transparens, vilket går bort :).

Kollade runt lite och hittade 'Frost'. Den såg skitsnygg ut men hittade inga platser. Eftersom jag inte orkade vänta på att dom skulle få upp tjänsten igen, installerade jag 'Perfect Weather' istället, den fungerar klockrent :).

Skrivet av tattis:

@Wiinis: Smart!
Det hjälpte dock inte, samma konstiga artefakt-streck som delar av skärmen.

Kör med build 10.0.10586.107.
Skulle någon med samma build kunna kolla hur deras videor ser ut i telefonen (vid 1080p@60hz)?.

EDIT: Försökte ta en skärmdump på problemet när videon spelades upp men till och med den blev schysst. Det verkar bara vara i video-uppspelaren..

Kom massa uppdateringar på alla möjliga appar samt någon systemuppdatering. Nu fungerar allt flawless. Inga artifakter samt 1080p@60hz smoooth

Permalänk
Medlem

Vilken yt app använder folk? Har alltid kört metrotube men den stödjer bara 720p ju.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vilken yt app använder folk? Har alltid kört metrotube men den stödjer bara 720p ju.

Mytube stödjer 2k