Presentkort på 50k! Dags för gamingdator

Permalänk
Avstängd

Presentkort på 50k! Dags för gamingdator

Jag är helt otroligt glad när jag skriver detta då jag vunnit på bingolotto teknik för 50 000 kronor! Och här kommer eran uppgift in! Sätt ihop en monsterspeldator för runt 50 000 (inte en krona mer).

Vill ha 3 skärmar, varav en av dom ska vara 144hz, dom andra spelar ingen roll.

Caps lock i rubriken /moderator
Permalänk
Medlem

@Danne7777: kan du använda det var du vill?

Permalänk
Medlem

Först och främst, du är säker på att presentkortet inte är på typ SIBA eller nåt annat skräp där du inte kan köpa komponenter?

Jag hade lagt typ 25K på själva datorn och resten på kringutrustning som skärm och ljud, vinsten i prestanda på att gå upp mer på burken är ingenting mot vinsten med bra bild och ljud!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

de lär ju antagligen ha samarbeta med någon affär där du endast får handla. Kanske skall ta reda på vilken först?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Vilken butik vann du elektronik för 50000 i?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne7777:

Jag är helt otroligt glad när jag skriver detta då jag vunnit på bingolotto teknik för 50 000 kronor! Och här kommer eran uppgift in! Sätt ihop en monsterspeldator för runt 50 000 (inte en krona mer).

Jag kan använda den på siba, inet eller komplett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne7777:

Jag kan använda den på siba, inet eller komplett

Det var mycket märkligt (eller inte, beror på hur man ser på saken). Enligt Bingolotto själva är nämligen Cdon partners för just hemelektronik. Det är inte så att du har dragit en rövarhistoria nu?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Först av allt; grattis gånger tusen! Vilken härlig vinst

Men är du säker på att du ska ha en dator för 50000?
Är det inte bättre att köpa ett monster för 15-20k plus skärmar, och ha kvar 20000 till ny kyl eller något?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

@Danne7777: Det här är extremt overkill.. Det här hade jag nog kört med jag hade kanske skaffat lite bättre bildskärmar där i nuläget bara 1 skärm är i 144hz och har 1ms response. Vet ej vad du tycker jag är inte en expert.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9307373/

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9307380/

Permalänk
Medlem

@NewCamps: är inte det lite väl lite ram för en 50k dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seglaarn:

@NewCamps: är inte det lite väl lite ram för en 50k dator?

Säger han som slösar pengar på titan x kort istället för att köpa något vettigt..

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

@Seglaarn: 16gb är la helt okej man kan alltid slänga in mer då det finns 5k att röra sig framåt med eventuellt en också stol.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne7777:

Kanske en I7 5960X skulle vara bra?

Permalänk
Medlem

@fisken92: han hade 50k och jag bara satta in det mest overkill jag kunde hitta. Jag har inte ens en egen pc jag ska däremot köpa en inom någon vecka :D. (sorry för min noobnes)

Permalänk
Medlem

@NewCamps: det var 8gb i din kundvagn bara så att du vet

Permalänk
Medlem

Troll

Tror knappast att Inet och Siba har något att göra med Bingolotto, än mindre att du kan välja butik.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne7777:

Kanske en I7 5960X skulle vara bra?

Eller så väntar du på Broadwell-E, Pascal, Polaris, etc som kommer snart.

Permalänk
Medlem

samt han skrev ett inlägg för några timmar sen och länkade en dator för 12k han skulle köpa.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

samt han skrev ett inlägg för några timmar sen och länkade en dator för 12k han skulle köpa.

Okej, jag kanske stressar denna tråd för mycket, men jag fick faktiskt reda på att jag vann för typ 2.5-3 timmar sedan, och ja, jag tycker också det är konstigt att jag fick välja på 3 butiker.

Permalänk
Medlem

Om man ngngång har sett Bingolotto så tycker jag dem verkar vara rätt tydliga med att CDON är deras enda elektronik partner, dem står med i varje elektronik låda och "reklamerna" när man öppnat en låda är cdon... Visst Siba kan jag köpa men Inet och Komplett har jag väldigt svårt för att se att dem har ett samarbete med Bingolotto.

Men för upp mot 50 000:- så skulle jag satsat på:

3x 24" skärmar där mitten då är 144hz

Ett par riktiga hörlurar typ Sennheiser + en Yeti Mic /Snowball eller denna där

Ett riktigt atx / e-atx chassi för en 1500 - 2500:-

Ett nätagg på 1000w +

Nya generationen mobo med ddr4 minst 16gb gärna 32gb samt med någon 6600k prolle.

Ett 980ti

En 512gb ssd (Corsair/ Samsung)

2 x 2tb hhd Western Digital (WD)

Nyaste generationen Corsair vattenkylning typ H110i (eller nyare vad som nu kommit)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Hur vann du 50000 i hemelektronik? Den vinsten fanns nämligen inte på spelet igår. Det högsta man kunde vinna hemelektronik för var 15000.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Först och främst, du är säker på att presentkortet inte är på typ SIBA eller nåt annat skräp där du inte kan köpa komponenter?

http://www.siba.se/datorkomponenter

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seglaarn:

@NewCamps: det var 8gb i din kundvagn bara så att du vet

Det är två st 2x4 kit men okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur vann du 50000 i hemelektronik? Den vinsten fanns nämligen inte på spelet igår. Det högsta man kunde vinna hemelektronik för var 15000.

Vet inte vad som förvånar mig mest, att BingoLotto fortfarande finns kvar och sänds eller att det faktiskt finns SweClockers medlemmar som kollar på det

Permalänk
Hedersmedlem

@Danne7777 *tråd låst i enlighet med §3.3/tramstråd*

Trots tidigare tillsägelser och sammanfogade trådar fortsätter du att korsposta (flera trådar om samma datorköp).

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...