Hej, jag har börjat stöta på ett problem numera med LoL (vet inte riktigt när det började hända, tänkte inte på det).
Problemet är att när champion select är över och själva spelet startas så laggar datorn upp jättemycket. T.ex. att ljudet börjar spraka och lagga, om jag kollar på videos/streams börjar de också lagga och datorn blir allmänt grymt seg just de 5 sekunderna innan loading screen är helt uppe och börjar ladda. Det är just vid ögonblocket när själva loading screen håller på att startas upp (3-5 sekunder). Det jag bytt ut på sistone vad jag vet är att jag gick från Nvidia till AMD, annars är där inget jag bytt som är relevant i detta fall.
Men jag har en teori, och det är mitt headset Logitech G933. Det har strulat väldigt mycket (mycket småbuggar osv) och något jag märkt är att när headsetet kopplas in så laggar det upp alla andra grejer inkopplade via USB också (tangentbord, mus etc). Om det är det som är problemet när jag startar upp LoL loading screenen, vad skulle det kunna bero på? Är det headsetet som blivit kasst eller går det att åtgärda tro?
Inte helt omöjligt, jag testade denna gången (har bara avinstallerat drivrutiner på GPU en gång innan) att avinstallera det via kontrollpanelen. Det har faktiskt funkat så gott som felfritt hittills och det måste inte vara det som orsakar detta, men jag kan väl testa DDU igen och se om det blir någon förbättring.