Abonnemang och operatör till en student

Permalänk

Abonnemang och operatör till en student

Tjena
letar just nu ett nytt abonnemang av den billigare typen. Surfar runt 7 gb per månad det exklusive spotify har 3 (Tre) så får det fritt men skulle gissa att det ligger på runt 6 gb musik per månad vilket jag kan minska genom att använda wifi.
Krav jag har

Ingen ny mobil! Vill inte betala extra för en mobil
Minst 5gb surf
Fria samtal och sms
inte allt för dyrt är som sagt student xD
har kollat lite på vimla och det verkar helt okey men vet inte så mycket om dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

https://www.hallon.se/student

7 gig i 4g och obegränsade samtar och sms för 199. Brukar ha kampanjer med typ halva priset första 3 månaderna.
Ingen bindningstid heller!

Annars lär vimla vara bra. Verkar ju lite billigare också faktiskt!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

https://www.fello.se/student/

Telias nät, obegränsat med samtal, sms och mms. 6GB surf. 195 :-

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Tjena
letar just nu ett nytt abonnemang av den billigare typen. Surfar runt 7 gb per månad det exklusive spotify har 3 (Tre) så får det fritt men skulle gissa att det ligger på runt 6 gb musik per månad vilket jag kan minska genom att använda wifi.
Krav jag har

Ingen ny mobil! Vill inte betala extra för en mobil
Minst 5gb surf
Fria samtal och sms
inte allt för dyrt är som sagt student xD
har kollat lite på vimla och det verkar helt okey men vet inte så mycket om dem.

tele2 hade ett fint studenterbjudande förut som jag hakade på

Permalänk
Medlem

Vimla är ett alternativ

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@Bacon-Matte:

Vimla är toppen! Fråga någon efter en tipslänk eller googla upp en så får du ytterligare 10kr/rabatt per månad. En stor fördel med Vimla är att man kan spara den surf man inte använder upp i all evighet oavsett vilket abonnemang man har. Har man 60 samtal / 600 meddelanden-abonnemanget så kan man även spara oanvända samtal/meddelanden.

Permalänk

Tele2:s student abonnemang är väldigt bra. Strax över 200kr i månaden, 20gb surf samt fria samtal och sms.
Man kommer åt det genom mecenat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@VeryMadMeatball: 238kr/mån är det väl för Tele2? Väldigt bra om man behöver mycket surf helt klart. Men behöver man bara 5 GB som TS så känns det onödigt.

Kollar man på studentpriser så finns följande:

Med en tipslänk finns Vimla för 65kr/mån i 3 mån och därefter 140kr/mån för 7 GB, 60 samtal, 600 sms/mms.
eller
90kr/mån i 3 mån och därefter 190kr/mån för 7 GB, fria samtal/sms/mms.

Hallon finns även för 99kr/mån i 4 månader och därefter 199kr/mån och ger 7 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Comviq finns för 195kr/mån och ger 6 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Halebop finns för 199kr/mån och ger 6 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Permalänk
Skrivet av Cr0wN:

@VeryMadMeatball: 238kr/mån är det väl för Tele2? Väldigt bra om man behöver mycket surf helt klart. Men behöver man bara 5 GB som TS så känns det onödigt.

Kollar man på studentpriser så finns följande:

Med en tipslänk finns Vimla för 65kr/mån i 3 mån och därefter 140kr/mån för 7 GB, 60 samtal, 600 sms/mms.
eller
90kr/mån i 3 mån och därefter 190kr/mån för 7 GB, fria samtal/sms/mms.

Hallon finns även för 99kr/mån i 4 månader och därefter 199kr/mån och ger 7 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Comviq finns för 195kr/mån och ger 6 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Halebop finns för 199kr/mån och ger 6 GB surf, fria samtal/sms/mms.

Nåt sånt ja! Jag missade OPs önskningar längst upp i tråden..
Tele2 gammla student erbjudande var oslagbart tycker jag, det var 1000fria sms/mms/minuter, samt 3Gb surf för 99kr/mån.
Den mängden surf börjar ju bli lite väl lite idag, men var riktigt trevlig för några år sedan.

Bra sammanställning där!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vimla! 600 sms, 60 samtal och 7GB data för 150 kr/mån som student till exempel. Allt som inte används sparas till nästa månad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@VeryMadMeatball: 238kr/mån är det väl för Tele2? Väldigt bra om man behöver mycket surf helt klart. Men behöver man bara 5 GB som TS så känns det onödigt.

TS vill ju ha MINST 5GB, den beräknade nuvarande använda datamängden per månad ligger på 13GB så jag skulle vilja säga att 20GB låter perfekt för de behoven
Dock går ju Spotify datan att få bort i princip helt om man använder sig av offline spellistor och inte lyssnar på något utanför dessa.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9*

Observera att vi ej tillåter marknadsföring/referral-länkar, se §9:

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Förlåt glömde bort tråden lite.
Men vimla verkar vara det bästa alternativet om man får tag i en rabattkod
Vet någon hur man flyttar över sitt nuvarande nummer till vimla?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Så länge numret är obundet och du står som ägare sköter Vimla porteringen.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Skrivet av Bacon-Matte:

Förlåt glömde bort tråden lite.
Men vimla verkar vara det bästa alternativet om man får tag i en rabattkod
Vet någon hur man flyttar över sitt nuvarande nummer till vimla?

Det gör man i samband med beställningen. Man får oftast ett datum som ligger 10 dagar bort för porteringen. De skickar dig ett simkort med ett tillfälligt nummer som du kan använda tills porteringen är genomförd.