Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo Pro

Hejsan!

Jag undrar om mitt Maximus IV Extreme-Z moderkort får plats i ett Phanteks Enthoo Pro chassi...UTAN att det täcker för kabeldragningshålen?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av inteno93:

Hejsan!

Jag undrar om mitt Maximus IV Extreme-Z moderkort får plats i ett Phanteks Enthoo Pro chassi...UTAN att det täcker för kabeldragningshålen?

Mvh

Det kommer nästan till 100% täcka kabeldragningshålen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det kommer nästan till 100% täcka kabeldragningshålen.

Har du några tips på chassin där den inte kommer göra det? tänkte mig inom 1000-1500 kronors priset.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Phanteks Enthoo Luxe som ska ha samma "inredning" som Phanteks Enthoo Pro och jag kör utan problem med ett Gigabyte GA-X99-Gaming G1 WIFI E-ATX moderkort.

Kollade specarna och Asus Maximus IV Extreme-Z är 10mm bredare (30.5cm x 26.9cm för Asuskortet jämfört med 30.5cm x 25.9cm för mitt Gigabytekort).

Mitt moderkort har 5-6mm kvar till genomdragningshålen så ditt Asuskort borde inkräkta med 4-5mm på dem. Borde funka även om det blir trångt.

Ska du lägga upp till 1500:- så skippa Pro och köp det mycket trevligare Luxe:

Prisjakt

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.