Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jolu5893:

tror att det är en Dell Venue 11 Pro 5130-32Bit
och enligt sidan nedan så kan man uppdatera till win10
http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN297954

Har fått min Venue 11 Pro (5130) och har uppgraderat den till Windows 10. Prestandan är okej, men är positivt överraskad över skärmen och touchkänslan faktiskt. Riktigt prisvärt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Observera att Powebanken endast har en micro USB ut, som sitter fast i banken, samt att max ut är 1,5A. Inte första gången de har dom på rea, varit nära att köpa ett flertal gånger men det är inte värt enligt mig.

Förvisso, men om man köper den för en iPhone så är man ju lite ute och cyklar, och om man ändå gör det så finns det ju adaptrar!
Och 1,5A räcker för de flesta. Det är inte 2A som man gärna föredrar, men det är bättre än 1A, så för 99kr är det en rätt hyffsad produkt, särskilt för 6000mAh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bitstream:

Vill varna för Degauss Labs som någon tipsade om här i tråden för någon dag sedan. Det verkar dock som att det inlägget blivit borttaget sedan dess - kan någon bekräfta detta?

Hur som helst. Beställde ett par hörlurar, skulle få tre par extra samt en USB-laddare, och fraktmetoden var UPS (gick inte att välja annat).

Fick rätt hörlurar, men grejerna kom med Posten ist (trots att de tar bra betalt för UPS). De extra hörlurarna kom i de fulaste färgerna trots att jag bett om svarta (nissen som postade tipset påstod att man kunde välja färger om man skrev ett meddelande med ordern, men det kan man alltså inte - jag fick gula, rosa, röda), samt utan förpackningar och utan extra "ear tips" i andra storlekar (trots att de ska ingå när man köper dem separat) - så det går inte att sälja vidare direkt. Och någon USB-väggladdare med 2 portar i presentförpackning får jag inte heller - istället låg det en liten "sorry" lapp i paketet där det stod att den var slut (trots att den fortfarande går att beställa via hemsidan, istället fick jag en obrandad laddare till bil (cigarettuttag) utan förpackning. Med tanke på hur oseriöst det känns kvalitetsmässigt skulle jag aldrig våga använda väggladdaren även om jag fått den.

Det luktar bluff lång väg om det företaget - kränger kina-grejer med sin egen logga på och försöker tjäna in på att lura folk att betala extra för frakt osv. Med tanke på att det finns en hel del poster om Degauss Labs i fyndtipstråden kanske det är läge att varna andra för deras kampanjer som verkar ha infiltrerat SC, som om de har en anställd som lägger ut kampanjerna här. Många av de gamla posterna är skrivna av användare som numera är avstängda. Det är ju helt klart inget seriöst företag och jag undrar varför deras kampanj försvunnit från tråden då den bara var någon dag gammal här. Kan någon mod bekräfta att det finns problem med det företaget här i tråden?

Dessutom måste man stå för returkostnaden själv - samt att man inte får tillbaka hela beloppet man betalt eftersom 60 kronor var UPS och frakt inte återbetalas, trots att de som sagt inte ens skickade med UPS. Sjukt irriterande.

Precis som jag trodde, de säljer Kina produkter med deras logga på. Patetiskt.

Permalänk
Medlem

D-Link DIR-845L
Rätt bra pris för en bra router.

http://shop.asedo.se/products/Natverk-kommunikation/Router-tr...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

VARNA FÖR DEGAUSS

Skrivet av Bitstream:

Vill varna för Degauss Labs som någon tipsade om här i tråden för någon dag sedan. Det verkar dock som att det inlägget blivit borttaget sedan dess - kan någon bekräfta detta?

Hur som helst. Beställde ett par hörlurar, skulle få tre par extra samt en USB-laddare, och fraktmetoden var UPS (gick inte att välja annat).

Fick rätt hörlurar, men grejerna kom med Posten ist (trots att de tar bra betalt för UPS). De extra hörlurarna kom i de fulaste färgerna trots att jag bett om svarta (nissen som postade tipset påstod att man kunde välja färger om man skrev ett meddelande med ordern, men det kan man alltså inte - jag fick gula, rosa, röda), samt utan förpackningar och utan extra "ear tips" i andra storlekar (trots att de ska ingå när man köper dem separat) - så det går inte att sälja vidare direkt. Och någon USB-väggladdare med 2 portar i presentförpackning får jag inte heller - istället låg det en liten "sorry" lapp i paketet där det stod att den var slut (trots att den fortfarande går att beställa via hemsidan, istället fick jag en obrandad laddare till bil (cigarettuttag) utan förpackning. Med tanke på hur oseriöst det känns kvalitetsmässigt skulle jag aldrig våga använda väggladdaren även om jag fått den.

Det luktar bluff lång väg om det företaget - kränger kina-grejer med sin egen logga på och försöker tjäna in på att lura folk att betala extra för frakt osv. Med tanke på att det finns en hel del poster om Degauss Labs i fyndtipstråden kanske det är läge att varna andra för deras kampanjer som verkar ha infiltrerat SC, som om de har en anställd som lägger ut kampanjerna här. Många av de gamla posterna är skrivna av användare som numera är avstängda. Det är ju helt klart inget seriöst företag och jag undrar varför deras kampanj försvunnit från tråden då den bara var någon dag gammal här. Kan någon mod bekräfta att det finns problem med det företaget här i tråden?

Dessutom måste man stå för returkostnaden själv - samt att man inte får tillbaka hela beloppet man betalt eftersom 60 kronor var UPS och frakt inte återbetalas, trots att de som sagt inte ens skickade med UPS. Sjukt irriterande.

Hej!

Samma sak för mig, dock fick jag färgerna jag valde i kommentatorsfältet. Men som ovan, fick jag cigg laddaren istället fastän vanliga uttagsladdaren finns kvar i sortimentet. Vill varna andra från att handla från butik, samt om swec kan svara varför inlägget är borta från dagens fynd tråden?

Permalänk
Medlem

Det tipsades om Samsung USB 3.0 Duo i tipstråden. Skulle det gå att ladda en telefon via en dator med den om man kopplar in båda samtidigt, eller kan man bara ansluta en i taget?

http://www.samsung.com/us/computer/memory-storage/MUF-64CB/AM

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Högst troligen kommer orden att makuleras om man köper denna. Hänt mig ett tiotal gånger på saker jag handlat på asedo. Tydligen har de ingen större koll på sitt ordersystem och kommer därför utan någon som helst form av kompensation makulera orden såvida du inte vill betala fullpris.

Notera även frakten på 99:- vilket sådär år 2016 känns minst sagt förlegat när alla större seriösa aktörer kör antingen fri frakt eller frakt baserad på den verkliga kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Högst troligen kommer orden att makuleras om man köper denna. Hänt mig ett tiotal gånger på saker jag handlat på asedo. Tydligen har de ingen större koll på sitt ordersystem och kommer därför utan någon som helst form av kompensation makulera orden såvida du inte vill betala fullpris.

Notera även frakten på 99:- vilket sådär år 2016 känns minst sagt förlegat när alla större seriösa aktörer kör antingen fri frakt eller frakt baserad på den verkliga kostnaden.

Andra har också liknade priser på en utgående produkt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1471018&gclid=CjwKEAjwxoG5BRCC7ezlzNmR8HUSJAAre36jpt7w4Ml3EIOWjEZxIfL3SUTxwYZ7QzExzek19Gaz4hoCP4nw_wcB

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@XPerion:

Förmodligen har dom samma leverantör och tar priserna direkt från leverantören, brukar sluta med att firman blir meddelad från leverantören att det var felmärkt och ingen produkt levereras. Ibland har man dock tur och saker går iväg innan felen uppdagas

Permalänk
Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Samma sak för mig, dock fick jag färgerna jag valde i kommentatorsfältet. Men som ovan, fick jag cigg laddaren istället fastän vanliga uttagsladdaren finns kvar i sortimentet. Vill varna andra från att handla från butik, samt om swec kan svara varför inlägget är borta från dagens fynd tråden?

Kan inte annat än bekräfta detta, riktiga skitprodukter från ett skitföretag (fick även jag ciggladdaren då uttagsladdaren var "slut"). Vill varna andra för Degauss Labs och hoppas att vi kan driva bort trollen som titt som tätt tipsar om detta företag från forumet.

Permalänk
Medlem

@Kungenidjungeln:
Vi skrev direkt när han la upp att det var skit men ingen lyssnade. Då går det såhär :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Observera att Powebanken endast har en micro USB ut, som sitter fast i banken, samt att max ut är 1,5A. Inte första gången de har dom på rea, varit nära att köpa ett flertal gånger men det är inte värt enligt mig.

Dåligt val, för 99 kr är den ett kap och en utmärkt present att ge till vänner då dom blir gladare för en sådan än en vinare - men vi tänker ju alla olika :). Jag är nöjd med min då den är hyfsat snygg, platt och har inbyggd ladd sladd = smidigt format.

Visst kan man få större men som är platta, hyfsat snygga och i ett smidigt format? Näe. Räcker för att ladda min telefon 2 ggr rätt skönt att veta att man kan dra iväg en helg utan att vara orolig för någonting.

För oss som reser en del är det lite små bökigt med alla sladdar som ska med. Länder som har fel kontakt osv osv

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Tråkigt att höra. Jag har bara beställt två VESA fästen från Asedo tidigare, de är lite sega, men det var inga problem att skicka tillbaka sen på öppet köp. Håller med om frakten dock det var inte det billigaste.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin Dell platta ännu? Kontaktade Dustin precis och trots betalning och verifikation i tisdags den 26 hade de ej ännu skickat iväg den.
Supporten mumlade något om den borde komma fram inom 1-2 dagar, vilket får en att misstänka att det blir någonstans nästa vecka, dvs det tar dom ca en vecka att skicka en platta de har i lager?

Jobbar det någon på Dustin? Inet Ssd disken jag beställde efter Dustin, kom igår.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Någon som fått sin Dell platta ännu? Kontaktade Dustin precis och trots betalning och verifikation i tisdags den 26 hade de ej ännu skickat iväg den.
Supporten mumlade något om den borde komma fram inom 1-2 dagar, vilket får en att misstänka att det blir någonstans nästa vecka, dvs det tar dom ca en vecka att skicka en platta de har i lager?

Jobbar det någon på Dustin? Inet Ssd disken jag beställde efter Dustin, kom igår.

Jag tror du missade vad det står på lagerstatusen

Lagerstatus: Beräknat till vårt lager: 2016-05-02

Det är alltså helt normalt att den kommer nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag tror du missade vad det står på lagerstatusen

Lagerstatus: Beräknat till vårt lager: 2016-05-02

Det är alltså helt normalt att den kommer nästa vecka.

Jag tror själv inte det. Det är väl nästa omgång utav dessa som ankommer då, när jag kollade för typ 2 timmar sedan hade de väl `+10 sådana i lager, om jag minns rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Jag tror själv inte det. Det är väl nästa omgång utav dessa som ankommer då, när jag kollade för typ 2 timmar sedan hade de väl `+10 sådana i lager, om jag minns rätt.

För mig har det varit samma lagerstatus sedan den lades upp i Dagens Fynd.

Permalänk
Medlem

För mig har det varit samma lagerstatus sedan den lades upp i Dagens Fynd.

Ok. Fast varför skulle då "Mats" på Dustin´s support skriva att den borde komma inom 1-2 dagar till mig, när den enligt sidan nu skall ankomma Dustin måndag den 2 maj?
Funderar på hur det skulle gå att koppla och om det går att se film med en sådan här och chromecast tex?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Ok. Fast varför skulle då "Mats" på Dustin´s support skriva att den borde komma inom 1-2 dagar till mig, när den enligt sidan nu skall ankomma Dustin måndag den 2 maj?
Funderar på hur det skulle gå att koppla och om det går att se film med en sådan här och chromecast tex?

2 vardagar blir den 2 Maj.
Och den andra maj är bara en gissning från Dustin.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The man swe 90:

Oj. riktigt bra pris med tanke på att spelet precis lanserades med.

Och omdömmena är mycket bra med: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/ratchet-clank

EDIT: Hm... är det engelskt språk ens? Att endast de skandinaviska språken listas är lite oroande, om man föredrar engelskt språk i spel dvs.

Permalänk
Medlem

2 vardagar blir den 2 Maj.
Och den andra maj är bara en gissning från Dustin.

Jotack, 1 dag blir däremot den 29 april och du gissar bara att Dustin gissar den 2 maj. däremot kan vi vara överens om att vi inte är riktigt överens.

Kollar man överst på denna sida vi är på nu, så skriver Packman att han fått den och uppgraderat den, däremot inget om när han beställde den.

Det är väl bara naturligt att man är ivrig att få nya leksaker, som ett barn innan jul eller nått. Jaja den som lever få se och den verkar prisvärd även för en med flera laps tex Hp 8440 EliteBook, Dell Xps 1330 etc och vill ha något riktigt portabelt.

Jo just det.... elgiganten skall ha någon rea nu ikväll/inatt http://www.elgiganten.se/cms/nattoppet-pa-elgiganten/nattoppe...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Min är skickad idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Min är skickad idag

Samma här, skickades idag, alltså Dells Windowsplatta för 1245:-

Permalänk
Medlem

Min skickades idag också. Borde dyka upp på måndag då.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Min skickades idag också. Borde dyka upp på måndag då.

Min skickades också nu på eftermiddagen, men jag hoppas och tror att den kommer redan imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bleu:

Min skickades också nu på eftermiddagen, men jag hoppas och tror att den kommer redan imorgon.

Med PostNord? Jag tror att du överskattar deras kompetens...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

Samma här, skickades idag, alltså Dells Windowsplatta för 1245:-

Min blev också skickad ca 1 timme efter mitt förra inlägg här. Då hade de alltså ett antal sådana plattor på lager utan att ha skickat dom ( de +10 jag nämnde till fuzzymcfluffens ) om jag förstått rätt.

Länge sedan jag beställde ifrån Dustin, är de så här sega numera?

Visa signatur

Permalänk

Angående Degauss skräplurar

Om det är billiga kinalurar ni är ute efter kan jag tipsa om dessa:
http://www.aliexpress.com/item/IN-STOCK-Newest-2016-Original-...
5 USD = 40 spänn, inkl frakt.
Lär vara helt ok. Kolla recensionerna på Amazon: http://www.amazon.com/Xiaomi-Earphone-Headphones-Multi-unit-E...
Enda nackdelen är att de skickas från Kina så det tar ett tag innan de anländer i brevlådan.

Skrivet av Zyzlite:

@Kungenidjungeln:
Vi skrev direkt när han la upp att det var skit men ingen lyssnade. Då går det såhär :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Om det är billiga kinalurar ni är ute efter kan jag tipsa om dessa:
http://www.aliexpress.com/item/IN-STOCK-Newest-2016-Original-...
5 USD = 40 spänn, inkl frakt.
Lär vara helt ok. Kolla recensionerna på Amazon: http://www.amazon.com/Xiaomi-Earphone-Headphones-Multi-unit-E...
Enda nackdelen är att de skickas från Kina så det tar ett tag innan de anländer i brevlådan.

Garanterat kopior, genuina Xiaomi dual drivers kostar mer än så. Köp från Banggood istället, de säljer äkta varan. http://www.banggood.com/Original-Xiaomi-Hybrid-Dual-Drivers-W...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator