Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Länkar till dessa?

Köpte min från game.co.uk i samband med att jag ändå skulle beställa några spel.
Nu verkar dom ha sänkt priset med någon pund till (kampanj just nu):
http://www.game.co.uk/en/new-3ds-legend-of-zelda-adventurers-...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av m4gnify:

Länkar till dessa?

https://www.etsy.com/se-en/shop/Derilyn

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Kul att sånt dyker upp även till konsol! Synd bara att innehållet inte är jättespännande för mig som bara har 3ds och redan har fysisk ssf4-3D.
Funderar ändå på "köp" för att stödja initiativet/konsolsamarbetet.

Hur fungerar det när det inte är till PC?
Får man nedladdningskoder och går det att använda Wii-koderna för en annan användare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Om en vecka så kommer jag kunna skaffa My Nintendo Picross - The Legend of Zelda: Twilight Princess eller WarioWare: Touched! 910 poäng idag! 120 till nästa vecka!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Kul att sånt dyker upp även till konsol! Synd bara att innehållet inte är jättespännande för mig som bara har 3ds och redan har fysisk ssf4-3D.
Funderar ändå på "köp" för att stödja initiativet/konsolsamarbetet.

Hur fungerar det när det inte är till PC?
Får man nedladdningskoder och går det att använda Wii-koderna för en annan användare?

Det är som vanligt ungefär, du får nycklar du löser in i eShop. Ska även gå via Nintendos websida men jag gjorde det på Wii U och 3DS.

Håller med dig om innehållet. Inget alltför intressant för min del, och även jag hade SSF4 sedan tidigare men gillar att en ny bundling gjordes och röstar med min plånbok i hopp om fler liknande bundlingar framöver.

Permalänk
Inaktiv

En homebrew exploit med VVVVVV har tydligen upptäckts, trevligt nog har jag det spelet på min 3DS redan. Blir att inaktivera WiFi tror jag.

http://www.nintendolife.com/news/2016/05/vvvvvv_pulled_from_n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En homebrew exploit med VVVVVV har tydligen upptäckts, trevligt nog har jag det spelet på min 3DS redan. Blir att inaktivera WiFi tror jag.

http://www.nintendolife.com/news/2016/05/vvvvvv_pulled_from_n...

Själv uppdaterade jag efter långt och länge precis till 10.7.0-32E och kör numera OoT3DHax för att kunna köra Homebrew. BrowserHax som jag körde tidigare kändes helt enkelt för omständigt.

Nu har även VVVVVV försvunnit ifrån eShop i EU vad jag vet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Själv uppdaterade jag efter långt och länge precis till 10.7.0-32E och kör numera OoT3DHax för att kunna köra Homebrew. BrowserHax som jag körde tidigare kändes helt enkelt för omständigt.

Nu har även VVVVVV försvunnit ifrån eShop i EU vad jag vet.

Ah, där ser man.

Får hoppas spelet dyker upp igen. Är ju ett rätt trevligt spel ändå.

Permalänk

Hejsan! Införskaffat mig ett new 3ds xl precis med pokemon y är även intresserad av hearthgold och black 2 samt platinum och tänkte kolla om det är möjligt köpa dessa på ebay då dom inte finns få tag i svergie verkar det som? Tacksam för hjälp.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Twicefire:

Hejsan! Införskaffat mig ett new 3ds xl precis med pokemon y är även intresserad av hearthgold och black 2 samt platinum och tänkte kolla om det är möjligt köpa dessa på ebay då dom inte finns få tag i svergie verkar det som? Tacksam för hjälp.

kolla Amazon uk. Dom brukar ha i lager annars ebay!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

kolla Amazon uk. Dom brukar ha i lager annars ebay!

Måste man då köpa dom inom EU eller går det importera? Ber om ursäkt om det frågat tidigare.

Stort tack för snabb hjälp.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Måste man då köpa dom inom EU eller går det importera? Ber om ursäkt om det frågat tidigare.

DS-spelen är regionsfria, medan 3DS-spelen har regionslåsning.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Tack så hemskt mycket!
Trevlig kväll.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Har hört att DSi-spelen är regionslåsta, och black/white 2 är väl såna? Har dock inte testat själv.

Permalänk
Medlem

Finns inga "DSi-spel". DSi är till DS vad New 3DS är till 3DS. Och som redan nämnt, DS-spel är inte regionslåsta, men 3DS-spel är.

@Twicefire, kolla på Tradera också, letar själv efter SoulSilver, hittade mitt HeartGold där. Ganska säker på att jag såg iallafall en HeartGold där häromdagen.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Har hört att DSi-spelen är regionslåsta, och black/white 2 är väl såna? Har dock inte testat själv.

DSi-spelen är regionslåsta ja.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

PokéMon B2/W2 kan använda funktioner ifrån DSi, men är inte DSi-spel i sig.

Detta är extra om man kör på DSi:
* These games can recognize and connect to routers with WPA connections.
* The camera can be used during Xtransceiver communications with other players.
* The C-Gear shows the system power using three bars in a battery icon rather than two.
* On the home screen of the handheld console, the Poké Ball on the game's icon will wiggle.

Vad jag vet så finns det bara 5 st DSi-spel på cartridge, så det är inget att ligga sömnlös över:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DSi#Software_library

Har haft mer problem med gamla DS-spel som kör olika regioner. Tur att det fnns homebrew så att det går att ta sig förbi spärrarna. Körde Animal Crossing på DS (US-utgåva) som inte kunde synka mot min Europeiska Wii-version.

Permalänk
Skrivet av sl0k3_:

Finns inga "DSi-spel". DSi är till DS vad New 3DS är till 3DS. Och som redan nämnt, DS-spel är inte regionslåsta, men 3DS-spel är.

@Twicefire, kolla på Tradera också, letar själv efter SoulSilver, hittade mitt HeartGold där. Ganska säker på att jag såg iallafall en HeartGold där häromdagen.

Tack för tipset!

Tänkte på en sak til som du kanske kunde hjälpa till med.
Jag började som sagt med pokemon Y och är ju rätt sugen på få med så många legendaries som möjligt är det bättre köpa Omega ruby istället för white 2 då antar jag och sedan försöka få tag i heartgold / soulsilver för att sedan vänta in Moon / sun?

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

PokéMon B2/W2 kan använda funktioner ifrån DSi, men är inte DSi-spel i sig.

Detta är extra om man kör på DSi:
* These games can recognize and connect to routers with WPA connections.
* The camera can be used during Xtransceiver communications with other players.
* The C-Gear shows the system power using three bars in a battery icon rather than two.
* On the home screen of the handheld console, the Poké Ball on the game's icon will wiggle.

Vad jag vet så finns det bara 5 st DSi-spel på cartridge, så det är inget att ligga sömnlös över:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DSi#Software_library

Har haft mer problem med gamla DS-spel som kör olika regioner. Tur att det fnns homebrew så att det går att ta sig förbi spärrarna. Körde Animal Crossing på DS (US-utgåva) som inte kunde synka mot min Europeiska Wii-version.

Du har rätt i att det bara finns några få DSi-spel, men syftade på det som kallas "DSi enhanced game". Det verkar lite oklart om dessa är regionslåsta när man spelar på DSi eller 3DS. De ska gå att spela på DS från valfri region, men har någon av er testat ett sånt på ett DSi eller 3DS från en annan region? Det vore relevant för frågeställaren som ju inte har en DS utan en N3DSXL.

Sen verkar det finnas undantag där spel köpta i vissa regioner kan vara regionsfria (post 9 här: http://www.gamefaqs.com/boards/661226-pokemon-black-version-2... )
Har själv inga "DSi enhanced games" från andra regioner att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Du har rätt i att det bara finns några få DSi-spel, men syftade på det som kallas "DSi enhanced game". Det verkar lite oklart om dessa är regionslåsta när man spelar på DSi eller 3DS. De ska gå att spela på DS från valfri region, men har någon av er testat ett sånt på ett DSi eller 3DS från en annan region? Det vore relevant för frågeställaren som ju inte har en DS utan en N3DSXL.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem

Tack!

Den bekräftar det jag trodde. Man kan förutsätta att "DSi enhanced games" är regionslåsta om man inte sett motsatsen bekräftad genom serienumret på just det spelet! Därmed är t.ex. Pokémon B/W1 och B/W2 bäst att undvika från andra regioner om man tänkt spela på 2/3DS eller DSi (amerikansk B/W1 kan eventuellt vara regionsfri, japanska är låst).

Här finns lista på regionslåsta spel till DS(i):
http://www.ebay.com/gds/Nintendo-DS-and-DSi-Region-and-System...

Permalänk
Konsolgrävare

Körde igenom The Legend of Zelda i helgen. Körde en 100% run. Fan vilket bra spel det är! Var många år sedan man spelade det och på den tiden visste man inte ens vad 100% run var för något. Nu över till Zelda II: The Adventure of Link som är otroligt mycket svårare enligt mig!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Körde igenom The Legend of Zelda i helgen. Körde en 100% run. Fan vilket bra spel det är! Var många år sedan man spelade det och på den tiden visste man inte ens vad 100% run var för något. Nu över till Zelda II: The Adventure of Link som är otroligt mycket svårare enligt mig!

Hehe, funderade först på vilket av spelet du menade men slutet på inlägget förklarade allt.
Körde du även igenom med namnet Zelda?

Blir det att köra igenom hela serien i ordningen de lanserades?

NES-titlarna, Seasons titlarna till GBC, Majoras Mask och Tåg-Zeldat till DS är de enda jag inte klarat av. Har rubbet till 3DS så är väl ett gyllene tillfälle att spela dessa. Älskar speciellt Seasons-spelen så förvånar mig att jag inte klarat av dessa.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hehe, funderade först på vilket av spelet du menade men slutet på inlägget förklarade allt.
Körde du även igenom med namnet Zelda?

Blir det att köra igenom hela serien i ordningen de lanserades?

NES-titlarna, Seasons titlarna till GBC, Majoras Mask och Tåg-Zeldat till DS är de enda jag inte klarat av. Har rubbet till 3DS så är väl ett gyllene tillfälle att spela dessa. Älskar speciellt Seasons-spelen så förvånar mig att jag inte klarat av dessa.

yes! Kom på idén i helgen att plöja igenom alla Zelda spel och försöka köra 100% runs. Äger alla Zelda spel så bara damma av några av dom
Men det flesta blir på virtual console! Körde dock inte second quest först(Zelda namn)

Har klarat av dom flesta äldre Zelda spelen när man var mindre (vad jag kom ihåg) men nu ska jag testa av 100%

Ska bli roligt! Men kommer bli ett antal timmar

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

yes! Kom på idén i helgen att plöja igenom alla Zelda spel och försöka köra 100% runs. Äger alla Zelda spel så bara damma av några av dom
Men det flesta blir på virtual console! Körde dock inte second quest först(Zelda namn)

Har klarat av dom flesta äldre Zelda spelen när man var mindre (vad jag kom ihåg) men nu ska jag testa av 100%

Ska bli roligt! Men kommer bli ett antal timmar

Låter som du kommer få många roliga timmar framför dig.

Själv har jag nog inte plockat alla hjärtan i något Zelda spel. Eller kanske Links Awakening, har nog gjort allt som går att göra i det spelet. Ofta fattas det en hjärtbit som fås efter att ha gjort något smått dryg aktivitet, typ grävspelet i Zelda 3.

Bara jag blir klar med Bravely Default så kommer jag hoppa över till Zelda med. Fortfarande inte klar med det spelet, kom av mig men började spela dör ett tag sedan igen men blir ofta kortare stunder. Hade det inte tagit sån tid att byta spel så hade jag nog spelat någon av dessa vid sidan.

Permalänk
Medlem

För de som likt mig hade missat - nya omgången Nintendo Selects släpps 24:e juni!

Följande spel kommer denna omgång:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
LEGO City Undercover: The Chase Begins
Mario & Luigi: Dream Team
Paper Mario: Sticker Star
Style Savvy: Trendsetters

Har själv bara OoT 3D av dom (ett måste för de som inte har det eller N64-originalet), så det blir nog två nya RPG-light-spel för min del

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

För de som likt mig hade missat - nya omgången Nintendo Selects släpps 24:e juni!

Följande spel kommer denna omgång:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
LEGO City Undercover: The Chase Begins
Mario & Luigi: Dream Team
Paper Mario: Sticker Star
Style Savvy: Trendsetters

Har själv bara OoT 3D av dom (ett måste för de som inte har det eller N64-originalet), så det blir nog två nya RPG-light-spel för min del

Bra som varning med, om man vill få tag i icke-Select utgåvor av spelen i fråga.

OoT 3D är ett bra köp (oavsett om man äger spelet sedan innan IMHO) då det är en remastrad utgåva som skiljer sig från de tidigare som mer eller mindre varit identiska med N64-orginalet. Master Quest-versionen som släpptes i och med Wind Waker är väl undantaget förstås.

Paper Mario: Sticker Star antar jag att du syftar på, rekommenderar att kolla upp det spelet lite extra innan eventuellt köp. Spelet är i mitt tycke rätt drygt att spela då sticker-systemet gör spelet segt och trist att spela. Jag tror jag gav upp innan jag kom till första bossen. Lite intryck via Metacritic: http://www.metacritic.com/game/3ds/paper-mario-sticker-star

Permalänk
Medlem

Efter att ha köpt Pokemon X har jag nu upptäckt att utvecklarna är helt jävla efterblivna och stödjer EN sparfil, undrar jag nu om jag har 2 st Pokemon X kommer jag kunna ha olika sparfiler för dessa eller kommer den känna igen båda kassetterna som samma? Själva sparfilen ligger väl på kassetten?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Fysiska spel sparar på game card/kasetten @Sweede.

DLC och E-shop-spel sparas på minneskort.

Visa signatur