Spel som stänger ner

Permalänk
Medlem

Spel som stänger ner

Jag har problem med att vissa spel stänger ner sig efter en stund. De startar upp, men efter en stund, t.ex. i Ghost Recon så går datorn tillbaka till Windows mode när jag ska ladda ett save game. Datorn hänger sig inte, men spelfönstret minimeras. Om jag försöker maximera fönstret så kör spelet igång någon halvsekund ibland och det kommer lite ljud men så stängs det ner igen.

Det konstiga är att problemet kommer och går, ibland funkar spelen och ibland inte. Verkar nästan som att det funkar bättre om datorn stått på ett tag. Har installerat DirectX och Nvidia drivrutiner.

(P4 2,8GHz, Ge Ti4400, 512 MB)

Tacksam för svar från någon!

Visa signatur

AMD X2 4400+ | Gigabyte K8NXP-SLI | WinFast PX7900 GTX Extreme | Corsair TWINX2048-3200C2 | Kab Nexus Breeze 500W | 35 GB Raptor/140 GB Raptor | 3DMark05: 11,600

Permalänk

har typ samma problem på min brorsas dator....fast då blir det antingen felmedelande eller så startar datorn om sig automatiskt...ibland kan man köra i 2 sekunder och ibland i 2 timmar....blir bara så i nya spel som UT2k3 och GTA3....

XP 2200+
ASUS A7S333
GF4 Ti4200 128mb
256 ddr

tror det är mobot som flippar...

Men om det förminskas för dig så beror det kanske på att ett annat program startas automatiskt i bakgrunden, eller om du sätter i en skiva med autorun på när du är inne i spelet....då brukar det bli så...kanske nå spyware som busar....om du orkar så testa att formatera om och testa sen spelet utan att ha kopplat upp dig efter ominstallationen....

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

min dator har en tendens att starta om datorn eller stänga av spelet när jag spelar Metal Gear Solid: Substance :/

Permalänk

Har samma problem med vissa spel, BF1942 och Morrowind några nämda

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Jag har löst problemet:
Det är nätverkskortet som spökar. Provade att dra ur ethernet-kabeln och starta om datorn och Ghost Recon funkar helt utmärkt i alla lägen efter det. Om man vill kan man ju även förfina sin metod genom att blocka internet-åtkomst för spelet (från brandväggen) så kan man ju surfa också, vilket man ju gärna vill.

Funkar bra nu, hoppas det håller i sig.

Visa signatur

AMD X2 4400+ | Gigabyte K8NXP-SLI | WinFast PX7900 GTX Extreme | Corsair TWINX2048-3200C2 | Kab Nexus Breeze 500W | 35 GB Raptor/140 GB Raptor | 3DMark05: 11,600