Sony Playstation VR släpps den 13 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Själv är jag intresserad av att köpa Playstation VR, fast är inte så intresserad av själva VR brillorna utan mer av att ha en upphottad PS4 för framtida titlar.

Det var ju väldigt lågt pris och VR ser jag bara som en bonus på köpet, men det kanske kommer bra VR titlar som man vill spela också. Vill marknaden få igång VR så är det bara att bundla alla framtida konsoler med VR brillor så kommer alla ha tillgång till VR, så dom gör ju rätt ur den synvinkeln.

Hade TV tillverkarna viljat få fart på 3D TV så hade dom sett till att alla TV hade haft 3D inbyggt utan att det skulle bli en dyr extrakostnad, så hade fler hakat på det tåget, iställt tog inte 3D TV fart pga så få köpte TV speciellt för att se 3D på.

Det är endast VR-headset som kommer kosta 399€, alltså inte nya PS4 Neo bundlat med VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Själv är jag intresserad av att köpa Playstation VR, fast är inte så intresserad av själva VR brillorna utan mer av att ha en upphottad PS4 för framtida titlar.

Det där måste vara nått slags världsrekord i att missförstå en produkt?
Om du är intresserad av en upphottad PS4 så är det PS4 Neo du ska köpa. Inte PS VR.

edit: Aha, du lyckades på nått sätt läsa nyheten som att det ingick en Neo. En bedrift får jag säga. Speciellt då Neo inte ens står omnämnd i artikeln.

Citat:

Vill marknaden få igång VR så är det bara att bundla alla framtida konsoler med VR brillor så kommer alla ha tillgång till VR, så dom gör ju rätt ur den synvinkeln.

Bara? Vad är det som är bara med att skänka bort relativt dyr teknik?
Ditt förslag är fullständigt orealistiskt.

Citat:

Hade TV tillverkarna viljat få fart på 3D TV så hade dom sett till att alla TV hade haft 3D inbyggt utan att det skulle bli en dyr extrakostnad, så hade fler hakat på det tåget, iställt tog inte 3D TV fart pga så få köpte TV speciellt för att se 3D på.

Ehh, support för 3D var inbyggt i väldigt många tv-apparater och det var inget man direkt betalade extra för.

Permalänk
Medlem

[quote postid="16210979" userid="261206" name="duked

Och 4K på konsol blir det nog sparsamt med under många år...
[/quote]

Ja till 2017 iaf och nya xbox....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja till 2017 iaf och nya xbox....

Med många år menar jag inte ett, utan fram till nästa generation (vilket Scorpio inte är).
Tänker då på spel, inte video.

Permalänk

Webhallen ser ut att vara redo
https://i.imgur.com/HTcLoCb.jpg

Permalänk
Medlem

Hej!

Kommer det att vara någon som helst skillnad att köra Psvr på ps4 och ps4 Pro? Har försökt läsa mig till det men hittar inget vettigt?

Tack på förhand.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB